S-a lăsat cu scandal după ce o firmă din Bacău a fost acuzată de reprezentanţii Companiei de Transport Public Iaşi că nu a respectat contractul privind livrarea unei cantități însemnate de sare. SC Metra SA Bacău ar fi trebuit să livreze 100 de tone de sare pentru deszăpezire. La destinație au ajuns doar 91,96 tone de sare, cu 8,04 tone mai puțin decât trebuia. Plata întregii cantități de sare a fost făcută înainte ca livrarea către Iași să înceapă.
Scandal între Compania de Transport Public (CTP) din Iași și SC Metra SA Bacău, din cauza unei cantități însemnate de sare care nu ar fi fost livrată corespunzător. Astfel, la Iași ar fi ajuns 91,96 tone de sare pentru deszăpezire, în loc de 100 de tone. Cei de la CTP Iaşi au plătit pentru 100 tone de sare înainte de livrare.
Deși CTP Iași a anunțat lipsa a 8,04 tone de sare, firma din Bacău nu și-a recunoscut vina. Astfel, a fost vorba despre pierderea unei sume de 2.946,82 lei, contravaloarea celor 8,04 tone de sare nelivrată. Aşadar, cei de la CTP Iaşi au fost nevoiţi să apeleze la instanţele de judectă pentru recuperarea sumei amintite. Sarea ar fi urmat să fie folosită la deszăpezire. Subiecte legate de deszăpezire au mai fost prezentate în ediţiile anterioare ale BZI Iași.
S-a lăsat cu scandal după o livrare de sare făcută în Iași
Astfel, scandalul a izbucnit odată ce firma băcăuană nu și-a asumat o pagubă de 8,04 tone de sare nelivrată la Iaşi. Neînțelegerile dintre cele două companii datează din luna decembrie 2020.
„Noi am informat societatea pârâtă despre suma datorată, însă aceasta a refuzat plata”, au precizat cei de la CTP Iaşi în faţa judecătorilor.
Reprezentanţii SC Metra SA Bacău nu și-au asumat lipsa cantității de sare. Comanda totală de sare pentru deszăpezire plasată firmei din Bacău însuma o cantitate de 100 de tone, doar 91,96 tone de sare ajungând la Iași. În această situație, CTP Iași a făcut demersuri pe cale juridică și a intentat un proces.
Aşadar, ieșenii au cerut contravaloarea în lei a cantității de 8,04 tone de sare pentru deszăpezire, care nu a ajuns la destinație. La această sumă au adăugat plata dobânzii pe marfă de la data de 16 decembrie 2020 până la data plății efective, plus cheltuielile de judecată. Un alt subiect referitor la sare pentru deszăpezire a fost prezentat de reporterii cotidianului BZI într-o ediție anterioară.
Ce pagube are de recuperat CTP Iași
Reprezentanţii CTP Iaşi au subliniat faptul că sarea a plecat din Bacău și ar fi trebuit să ajungă la Iași. Însă, potrivit reclamanţilor, la Iași au ajuns doar 91,96 de tone de sare. Deşi au fost citaţi, reprezentanţii societăţii comerciale băcăuane nu s-a prezentat în faţa instanţei pentru a-şi prezenta punctul de vedere. Judecătoria Iași a analizat probele aduse de către reclamanţii de la Compania de Transport Public Iaşi.
Astfel, la finalul litigiului, Compania de Transport Public din Iași a primit câștig de cauză din partea magistraţilor. Așadar, firma din Bacău a fost obligată de judecători să achite contravaloarea cantității de 8,04 tone de sare, adică suma de 2.946,82 lei. Acum, urmează a se vedea dacă scandalul izbucnit în urma livrării unei cantităţi de sare la Iaşi se va încheia aici sau dacă firma din judeţul Bacău va contesta decizia luată de prima instanţă.