Un mare lanț de supermarketuri din România a fost dat în judecată la Iași. O angajată, Irina Andone, le cere magistraților să oblige SC Lidl Discount SRL România să îi plătească daune materiale de 17.500 de lei și daune morale de 10.000 de euro. Ieșeanca afirmă că s-a accidentat în timpul unui meci de volei organizat de către angajator
Scandal fară precedent! O angajată de la Lidl s-a întors împotriva șefilor după ce a fost obligată să participe la o competiție sportivă! Astfel, Irina Andone le cere magistraților să oblige SC Lidl Discount SRL România să îi plătească daune materiale de 17.500 de lei și daune morale de 10.000 de euro. Ieșeanca afirmă că s-a accidentat în timpul unui meci de volei organizat de către angajator.
Acum, urmează ca Tribunalul Iași să stabilească un prim termen al litigiului de muncă. Mai apoi, judecătorii ieșeni vor asculta ce au de spus ambele părți, pentru a putea lua o decizie în acest caz.
Irina Andone cere despăgubiri de la Lidl
Irina Andone a dat recent în judecată SC Lidl Discount SRL. Reclamanta le solicită magistraților din cadrul Tribunalului Iași să oblige lanțul de supermarketuri la plata unor despăgubiri. Aceasta a susținut în cererea de chemare în judecată faptul că este angajată a Lidl cu contract pe o perioadă nedeterminată din 2 februarie 2012.
Ieșeanca a mai afirmat că lucrează pe postul de casier în cadrul Magazinului 2, din zona Galata. Aceasta a mai afirmat că, în luna august 2019, reprezentanții conducerii Lidl le-au dispus mai multor angajați să participe la o competiție sportivă organizată de lanțul de magazine în București. Competiția a avut loc în perioada 31 august – 1 septembrie 2019.
Ieșeanca, accidentată în timpul unui meci de volei desfășurat în București
Irina Andone a adăugat că a mers la București, fiind înscrisă în echipa de volei.
„Am fost înscrisă în echipa de volei și am jucat două meciuri. La al doilea meci, din cauza suprafeței degradate a pardoselii sălii de sport în care s-a desfășurat activitatea, am suferit o accidentare la genunchiul drept. Am fost transportată de urgență la Spitalul Universitar «Elias», din București. Acolo am fost diagnosticată cu entorsă la genunchiul drept și am primit o recomandare de a efectua un RMN. Odată ajunsă la Iași, am continuat investigațiile medicale. Am fost internată la Spitalul «Sfântul Spiridon», din Iași. Aici, am fost diagnosticată cu dezinserție proximală a ligamentului încrucișat anterior”, a precizat femeia în cererea adresată instanței de judecată.
Aceasta a adăugat că, după externare, a fost nevoită să participe la mai multe ședințe de fizioterapie și kinetoterapie. În plus, ieșeanca a afirmat că a plătit singură medicamentele și tratamentele necesare.
„Consider că pârâta Lidl Discount SRL România se face vinovată de accidentarea mea. Pe de o parte, pentru că a organizat competiția pe o pardoseală degradată, improprie, iar, pe de alta, nu mi-a asigurat pregătirea fizică și examinarea medicală”, a subliniat angajata lanțului de supermarketuri.
„Lidl are obligația de a suporta cheltuielile efectuate…”
Ieșeanca a mai susținut că, în opinia sa, Lidl ar trebui să suporte cheltuielile efectuate de ea.
„Pârâta Lidl Discount SRL are obligația de a suporta cheltuielile efectuate, iar daunele morale sunt solicitate pentru suferințele pe care le-am îndurat, pentru diminuarea capacității de muncă, pentru riscurile pe care le voi avea în viitor cu privire la vulnerabilitatea piciorului accidentat”, a declarat Irina Andone în fața judecătorilor ieșeni.
Aceasta a mai susținut că a cheltuit 600 de lei pe transportul de acasă, către cabinetele de kinetoterapie și către spital, că a mai cheltuit 7.900 de lei pe diverse medicamente și tratamente. În plus, femeia a afirmat că solicită suma de 9.000 de lei reprezentând diferența de salariu de 25 la sută pentru cele 8 luni în care a fost în concediu de odihnă. De asemenea, ieșeanca a precizat că suma de 10.000 de euro reprezintă daune morale pentru suferințele îndurate de ea în tot acest timp. Reporterii cotidianului BZI au încercat să îi contacteze atât telefonic, cât și prin e-mail, pe reprezentanții Lidl România, însă, până la închiderea ediției, nu au primit vreun răspuns de la aceștia din urmă.