Sandero Stepway ar putea fi transformat de Dacia într-un model de sine stătător susțin jurnaliștii francezi de profil.
Asta după ce există temeri prin care Dacia ar putea să piardă supremația pe piața de profil din Europa după ce un gigant din China a ales să investească câteva miliarde de euro în producție
Dacia ar putea avea un model de sine stătător Sandero Stepway
Plecat de la recentul val de vehicule pe care Renault le-a introdus în segmentul C – Megane (100% electric), Captur, Symbioz, Scenic (100% electric) și Austral – toate având dimensiuni între 4,19 și 4,51 metri, grupul francez ar putea lua în considerare o mișcare similară pentru marca sa Dacia. Astfel, în loc să continue să vândă modelul Sandero în variantele de bază și Stepway, al doilea brand al grupului ar putea să transforme versiunea mai atrăgătoare a acestui model într-un vehicul independent, ocupând nișa dintre hatchback-ul de clasă B și SUV-ul Duster.
De altfel, declarația făcută anul trecut de directorul de vânzări și marketing al Dacia, Xavier Martinet, în care el a menționat că designerii mărcii își propun să facă distincția între Sandero și Sandero Stepway, arată clar interesul grupului francez în introducerea unui nou model în această nișă de pe piață.
Dacă, la momentul respectiv, această declarație a condus jurnaliștii britanici la ideea că un model Dacia Stepway ar putea fi o opțiune, acum interesul francezilor este chiar mai pronunțat, ei prezentând chiar și o interpretare grafică a acestui presupus vehicul.
Având în vedere că actualul Sandero Stepway este doar o variantă a Sandero cu câteva elemente stilistice în plus, dar fără diferențe tehnice semnificative, și că SUV-ul Duster, chiar și în noua sa versiune, se diferențiază clar de un vehicul urban, este evident că există un spațiu între aceste două modele pentru introducerea unui nou vehicul cu un design distinct. De menționat este și faptul că și alte mărci au explorat cu succes astfel de nișe de pe piață.
60% dintre clienți aleg Dacia Sandero Steptway
Deși Dacia nu a furnizat informații precise despre cât de mult din totalul vânzărilor de Sandero este acoperit de varianta Stepway, declarațiile oficiale sugerează că aproximativ 60% din clienți optează pentru versiunea mai atrăgătoare a hatchback-ului, chiar și la un preț mai ridicat decât cel al variantei de bază. Acest lucru indică faptul că clienții sunt dispuși să plătească mai mult pentru a avea un model de clasă B mai stilat decât Sandero.
Nu trebuie uitat faptul că Sandero este în prezent cel mai vândut model al Dacia, cu peste trei milioane de unități livrate (inclusiv Stepway), iar Duster ocupă locul doi în clasamentul vânzărilor mărcii românești, cu aproximativ 2,5 milioane de unități vândute.
În acest context, introducerea unui posibil model Dacia Stepway, care să fie distinct de Sandero, dar care să nu rivalizeze cu Duster-ul, pare a fi o soluție evidentă pentru extinderea gamei de produse a mărcii și pentru atragerea unui număr și mai mare de clienți, fără a afecta celelalte vehicule din gamă.
Un alt argument în favoarea unui model Stepway independent este și faptul că va exista și un Renault 4 în gama mărcii-soră, un viitor SUV de clasă B cu o lungime de 4,160 metri – puțin mai lung decât Dacia Sandero, care măsoară 4,099 metri. Oficialii francezi au declarat că acesta, alături de Renault 5, va avea o poziționare similară cu cea a Clio și Captur. Astfel, un Sandero și un Stepway ar putea beneficia de aceeași atenție, iar viitorul model Dacia ar putea împărtăși aceeași platformă cu Renault 4 și Captur, la fel cum Sandero se leagă de Clio și Renault 5. Toate aceste modele folosesc platforma CMF-B a grupului francez. Ca o paranteză trebuie să menționăm faptul că Dacia a lansat sub sigla producătorului francez Renault Duster în Turcia. Modelul va fi produs în fabrica din orașul Bursa.
În lumina acestor argumente, jurnaliștii francezi susțin că o prezență mai puternică a mărcii românești în segmentul SUV-urilor de clasă B ar fi nu doar benefică, ci și necesară, în special pentru a contracara ofensiva grupului Stellantis, care a investit masiv în acest segment cu toate mărcile sale prezente pe piața europeană. Mai mult, începând cu 2020, vânzările de SUV-uri de clasă B au depășit vânzările de hatchback-uri din același segment.