Aproximativ 30.000 de euro a alocat Salubris SA pentru achiziția unui autoturism electric prin intermediul unei licitații, lansată recent. Autoturismul trebuie să fie fabricat în anul 2020. Bateria trebuie să aibă o garanție de minimum 8 ani sau 120.000 de kilometri
Firma de salubritate a Primăriei Iași a demarat, recent, o procedură privind achiziția unui autoturism electric. La licitație a fost depusă o singură ofertă din partea societății Casa Auto Valea Lupului SRL. Firma este controlată de omul de afaceri Bogdan Pițigoi. În 2019, firma a înregistrat o cifră de afaceri de 32,4 milioane lei, profit de 1,4 milioane lei, datorii de 9 milioane lei, cu un număr de 84 de angajați. Oferta a intrat în etapa de evaluare financiară. Prevederea bugetară a licitației este de 143.500 lei, fără TVA, aproximativ 30.000 de euro.
Conform caietului de sarcini, noul autoturism trebuie să aibă 5 locuri, masă proprie 1.550 kilograme, lungime – 4 metri, lățime – 1,7 metri, înălțime – 1,5 metri, motor electric, autonomie de 390 de kilometri, ABS, limitator de viteză etc. Perioada de garanție va fi de minimum 3 ani/100.000 kilometri pentru caroserie, 3 ani/100.000 kilometri pentru grupul moto-propulsor, 8 ani/120.000 kilometri pentru baterie și minimum 3 ani pentru vopsea.
Autoturismul electric va fi achiziționat prin intermediul programului RABLA
Salubris SA modernizează parcul auto cu unități care să respecte normele de poluare.
„Conform programului anual al achizițiilor pentru anul 2020, este necesară încheierea unui contract de achiziție publică pentru furnizarea unui autoturism electric prin programul RABLA 2020 pentru a beneficia de primele de casare, conform legislației în vigoare. Autoturismul va fi nou, fabricat în anul 2020. Produsele ofertate trebuie să fie omologate în conformitate cu standardele europene în vigoare la data livrării și să dețină toate autorizațiile necesare punerii în funcțiune. Salubris SA, societate având ca obiect de activitate servicii de salubrizare, achiziționează acest autoturism electric de generație nouă, necesar în desfășurarea activității, cu impact negativ redus asupra mediului”, se arată în caietul de sarcini
Firma de salubritate intenționează să cumpere autogunoiere
Salubris SA a lansat o licitație și pentru achiziția de autogunoiere. Procedura este programată pentru data de 24.11.2020. Prevederea bugetară este de 6.619.500 lei, fără TVA, aproximativ 1,4 milioane de euro. Licitația este împărțită în 3 loturi: autogunoiere cu echipament de compactare 9 metri cubi – 3 bucăți, autogunoiere cu echipament de compactare 15 metri cubi – 6 bucăți și vehicule multifuncționale cu accesorii – 2 bucăți. Caracteristicile tehnice ale autogunoierelor din primul lot sunt următoarele: masă maximă autorizată – 12.000 kg, cabină cu 3 locuri, motor de 6.700 cmc, normă de poluare Euro 6D, rezervor de 180 litri, servodirecție, dispozitiv de încărcare pentru reciepienți pentru gunoi de 1.110 litri, 240 litri și 120 litri.
„Beneficiile pe care autoritatea contractantă intenționează să le obțină după furnizarea produselor sunt: creșterea competitivității prin îmbunătățirea resurselor, optimizarea procesului de colectare a deșeurilor, scăderea costurilor de operare, creșterea nivelului de satisfacție a clienților, folosirea de echipamente de generație nouă cu impact negativ redus asupra mediului, eficientizarea procesului de desfășurare a unor activități”, se arată în caietul de sarcini.