Unul dintre clienții magazinului Kaufland Iași reclamă faptul că a găsit salam mucegăit în supermarket. Ieșeanul a transmis pe adresa redacției cotidianului Bună Ziua Iași câteva fotografii pentru a atrage atenția atât clienților, cât și inspectorilor din cadrul Oficiului pentru Protecția Consumatorilor asupra acestei situații. Același ieșean reclamă faptul că a fost nevoit să plătească pentru produse care nu aparțineau magazinului. Magazinul Kaufland Iași a fost reclamat de mai multe ori în anul 2020.
Unul dintre clienții magazinului Kaufland Iași reclamă faptul că a găsit salam mucegăit în supermarket. Ieșeanul a vrut să cumpere produsele expuse pe rafturile cu promoții, în magazinul Kaufland Alexandru. Salamurile erau ambalate în vid, astfel că nu a pus la îndoială calitatea produselor, mai ales că nu erau expirate. În momentul în care s-a uitat mai atent la produsele de pe raft, a observat că unul din mezelurile din gama „Salam vienez” avea pete de mucegai, în condițiile în care produsul expiră pe data de 4 august 2020.
Clienții care au reclamat probleme la produsele din magazinele Kaufland au fost tratați cu superficialitate de angajații supermarketului
Ieșeanul care a găsit salamul mucegăit s-a adresat reprezentanților magazinului, dar aceștia l-au tratat cu superficialitate și i-au spus că poate să cumpere mezelurile de la raionul special amenajat cu aceste produse.
„Le-am spus angajaților Kaufland despre această situație, dar nu s-au grăbit să schimbe produsele de pe raft. Nu e prima oară când le atrag atenția acestora asupra unor situații care afectează clienții, cum sunt prețurile diferite la raft față de cele de la casa de marcat. De cele mai multe ori am depus reclamații atât la Registrul de reclamații al magazinului, cât și la OPC (n.r.- Oficiul pentru Protecția Consumatorilor)”, a spus ieșeanul nemulțumit.
Un client al magazinului Kaufland reclamă abuzuri după ce a fost obligat să plătească pentru produse care nu aparțineau magazinului
De asemenea, o altă reclamație a fost depusă de același client al magazinului Kaufland nemulțumit de faptul că o rudă a fost obligată să plătească pentru diverse produse care nu aparțineau supermarketului, dar pe care le avea asupra sa în momentul în care a intrat în magazinul Kaufland din Alexandru.
„În data de 5 iulie 2020, în calitate de client al magazinului Kaufland Alexandru, i s-a solicitat lui S. F. achitarea unor produse pe care nu le-a sustras din magazin, ci se aflau asupra clientului încă de la intrarea în magazin. Reclam lipsa de cercetare asupra cazului, refuzul angajaților de a se documenta, de a privi înregistrarea din magazin, de pe camerele de supraveghere, și abuzul de a cere bani pentru produsele care nu aparțineau magazinului”, susține reclamantul.
Ieșenii reclamă frecvent diverse nereguli pe care le descoperă în magazinele Kaufland Iași, după ce merg la cumpărături
Tot mezeluri mucegăite a descoperit un client al magazinului Kaufland Iași în anul 2018. După ce a depus reclamație, magazinul a fost sancționat. Astfel de situații au fost des întâlnite în magazinele Kaufland, dovadă fiind numeroasele reclamații ale clienților depuse atât la Registrul de reclamații al magazinelor Kaufland, cât și la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Iași. Numai în acest an au fost depuse reclamații la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Iași din partea ieșenilor nemulțumiți de faptul că produsele sunt expirate, au un preț diferit la raft față de cel de la casa de marcat.
Comisarii pentru protecția consumatorilor au aplicat magazinelor Kaufland amenzi în valoare de 100.000 de lei
În urma verificărilor efectuate de comisarii pentru protecția consumatorilor în ultimii 3 ani reclamațiile făcute de ieșenii nemulțumiți s-au confirmat. De asemenea, controalele tematice efectuate de Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Iași au scos la iveală mai multe nereguli în magazinele Kaufland. În urma acestor verificări au fost aplicate amenzi de 100.000 de lei. Clienții erau păcăliți cu false promoții, erau informați greșit și încercau să vândă o cantitate mare de produse la prețuri foarte mari. De asemenea, amenzile contravenționale au fost aplicate și pentru încălcarea legislației privind practica prețurilor din magazin, respectiv la raft și la casa de marcat.
Unul dintre cei mai mari angajatori din România are 600 de angajați în magazinele Kaufland Iași
Kaufland este prezent în România din anul 2005, fiind cel mai mare lanț de hipermarketuri, urmat de Carrefour și Metro, după valoarea vânzărilor. Strategia companiei este diferită de cea a competitorilor săi direcți: Kaufland este primul lanț de hipermarketuri care a intrat în orașele mici din România, cu 25.000-40.000 de locuitori. În magazinele Kaufland Iași lucrează în medie câte 150 de angajați. În februarie 2008, Kaufland România avea circa 5.650 de angajați, la sediul central, în cele 31 de magazine, precum și la sediul logistic situat în Parcul Industrial Ploiești. În prezent, compania a ajuns în topul angajatorilor privați din România, după Petrom și Dacia, cu un total de 13.500 de salariați. Reporterii BZI au încercat să ia legătura cu reprezentanții Kaufland, au trimis două e-mail-uri pe adresa companiei, inclusiv cu pozele în care se vede salamul mucegăit, dar nu au primit niciun răspuns până la închiderea ediției.
Poziția oficială a magazinului Kaufland România
„În urma verificărilor demarate la raionul mezeluri din cadrul magazinului din Iași, nu a fost identificat niciun produs cu deficiențe de calitate, iar display-ul din fotografii nu mai există în magazin de peste 2 săptămâni. De asemenea, nu a fost înregistrată nicio reclamație cu privire la acest produs la nivelul magazinului.
Pentru a putea face verificări la furnizor, este necesar să transmiteți detalii de identificare a produsului, precum data de expirare și numărul lotului. Toate produsele sunt controlate zilnic și vin însoțite de declarație de conformitate ce atestă că sunt bune de consum.
În ce privește situația din data de 5 iulie, conform raportului de eveniment, firma de pază a respectat procedura indicată în regulamentul intern, astfel că la momentul declanșării alarmei la porțile de la ieșirea din magazin, au fost identificate asupra clientei produse din magazin pentru care nu a putut fi făcută dovada existenței unui bon de cumpărături.”, potrivit reprezentanților Klaufland România.