Veşti bune de la Aeroportul Internaţional Iaşi. Astăzi, 22 martie 2021, directorul tehnic al aerogării ieşene, Cosmin Pricop, a precizat faptul că s-a finalizat platforma de parcare. Astfel, în aceste momente pot intra pe platforma 13 aeronave.
Proiectul “Suplimentarea capacităților de operare pentru pista de decolare aterizare și platforma de staționare a aeronavelor de la Aeroportul Iași”, cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 , cod proiect: SMIS 126309 a ajuns la final.
13 locuri de parcare pentru avioane la Aeroportul Internaţional Iaşi
Cosmin Pricop, directorul tehnic al Aeroportului Internaţional Iaşi, a menţionat în cadrul conferinţei de presă ce a avut loc la Consiliul Judeţean Iaşi că s-a extins platforma de staţionare cu încă 5 locuri. De asemenea, s-a mai realizat o cale de rulare prin care s-au redus cu 50% timpii de operare la pista.
Pe lângă extinderea platformei de parcare s-au mai realizat lucrări pentru evacuarea apelor de la Aeroport, bazine de retenţie pentru preluarea apei.
„Proiectul acesta de extindere s-a dezvoltat pe zona de vest. S-a extins platforma de staţionare a aeronavei cu încă 5 locuri de staţionare. S-a mai realizat o cale de rulare, prin care s-au redus timpii de operare la pistă la jumătate (de la 8-9 minute la 4-5 minute). Costurile sunt contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat undeva la circa 34 de milioane de euro. S-a realizat prin fonduri europene nerambursabile, prin axa POIL, cu 50% finanţare europeană. Platforma se va extinde la 13 locuri, cu 5 locuri faţă de ce aveam. S-a repoziţionat poziţia aeronavelor astfel încât să obţinem o mai bună operare în exploatare”, a menţionat Cosmin Pricop.
Cosmin Pricop: „Emisiile de gaze s-au redus cu 40%”
În altă ordine de idei, directorul tehnic al aerogării ieşene a menţionat faptul că emisiile de gaze au fost reduse cu 40% faţă de cele iniţiale. Avioanele vor procesa mult mai rapid, nu vor mai fi timpi de aşteptare îndelungaţi.
„Totodată s-au realizat doua lucrări pentru evacuarea apelor fluviale uzate de la Aeroport, un bazin de retenţie pentru preluarea apei uzate din degivrarea aeronvelor şi apelor de mişcare. Platforma şi faptul că vom opera în timpi mult mai reduşi vom reduce emisiile de gaze cu 40%. Aeronavele vor procesa mult mai rapid, nu vor mai avea timpi de aşteptare, aceştia reducându-se cu 40%. Pista de 2.400 m nu s-a extins. Pe viitor vom lua în calcul în master planul. Studiul de fezabilitate şi master plan va fi finalizat în iunie, după care vom iniţia procedura de achiziţie care durează circa 5 luni. Consitrans va face studiul de fezabilitate şi master planul. Vom avea 12 avioane de categoria C în parcări, uzuale şi o singură poziţie pentru avioanele de tip B, balizata cu fir director. D-urile fiind cele mai mari”, a declarat Cosmin Pricop, director tehnic Aeroportul Iaşi.
Modernizarea Aeroportului Iași: Terminalele T2 și T3 vor dispărea
Ce presupune noul proiect de modernizare la aeroportul ieșean? Practic, terminalele de pasageri actuale T2 și T3 vor fi demolate pentru a face loc unui terminal de capacitate mult mai mare. Documentul a fost semnat de directorul interimar Vasile Stoicea și avizat de Consiliul de Administrație de la aerogară.