Prima pagină » Local » S-a decis firma care va proiecta centura ușoară din Dacia spre Uricani. Cum va arăta noua șosea care va scoate traficul din municipiul Iași?- PLANȘE

S-a decis firma care va proiecta centura ușoară din Dacia spre Uricani. Cum va arăta noua șosea care va scoate traficul din municipiul Iași?- PLANȘE

24 feb. 2021, 02:00,
Vlad Rotaru în Local

Una din cele mai așteptate proceduri legate de traficul din municipiul Iași a ajuns la final. Recent, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis societatea care se va ocupa de proiectarea tronsonului de centură ușoară dintre cartierul Cicoarei din Iași și satul Uricani. Proiectarea tronsonului de centură ușoară a avut parte de o întreagă epopee

O societate din Cluj-Napoca se va ocupa de proiectarea tronsonului de centură ușoară din jurul municipiului Iași. Firma NV Construct din Cluj și-a adjudecat procedura derulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Proiectul este parte din centura ușoară a municipiului Iași și are o lungime de circa 8 kilometri. Valoarea estimată a lucrărilor a fost de 1,5 milioane de lei, inițial fiind înscrise 3 societăți și asocieri de firme. Procedura s-a derulat însă cu scandal în mai mai multe etape. Tocmai firma care a câștigat licitația derulată de CNAIR contestase în urmă cu câteva săptămâni raportul Companiei ce desemnase o altă firmă să facă lucrarea. Contractul prevedea proiectaterea Obiectivului 4 – variantă trafic ușor (sector km 0+000 – km 8+185) și penetrație Cartier Dacia. Societatea clujeană a mai avut tentative de a câștiga și alte licitații, cum a fost cea pentru proiectarea lucrărilor la axa rutieră Iași-Suceava.

Centura ușoară Cicoarei – Uricani va fi făcută de o firmă din Cluj

Firma NV Construct a fost desemnată câștigătoare încă de săptămâna trecută, însă autoritățile au așteptat eventualele contestații. Cum acestea nu au mai fost depuse, procedura a fost atribuită oficial societății clujene. Astfel, în aceste zile va fi semnat contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate, elaborarea proiectului tehnic și a documentației tehnice pentru obținerea autorizației de construcție. La procedură au depus oferte NV Construct Cluj, firmă ce a venit cu 9 subcontractanți. Este vorba de DTG Alfa, Institutul de Arheologie Vasile Pârvan, Tera Design Studio, Construcții Feroviare Mureș, Utilitar Fluid Construct, Energobit Control Systems, Expertus, PFA Cristina Gligor și Lifeconstruct.

Alte oferte au mai fost depuse și de Proiect Construct Regiunea Transilvania din Pilmeul Silvaniei, județul Sălaj. Aceasta a venit cu 4 subcontractanți, respectiv Road Design ASP, Proiectantul SRL, SICAP Project și Total Business Land. O altă ofertă a fost depusă de asocierea Way Research – Prospect DRILL – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.P.A.

Scandal pe licitația derulată de CNAIR pentru centura ușoară a Iașului

În urmă cu câteva săptămâni, CNAIR atribuise procedura firmei Proiect Construct Regiunea Transilvania, însă aceasta a fost contestată tocmai de NV Construct. Firma din Cluj ceruse reevaluarea ofertelor, fiind nemulțumită de modul cum a fost tratată oferta concurentului. Societatea clujeană susținuse că firma din județul Sălaj nu a explicat clar cum putea derula contractul, cerând Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) să anuleze decizia CNAIR. Cum CNSC i-a dat dreptate, noua evaluare a ofertelor a făcut ca firma din Cluj să fie declarată apoi câștigătoare. După semnarea contractului, firma se va putea apuca de lucrare.

Cum arată proiectul din capătul orașului pentru traficul ușor?

Prin această variantă de trafic ușor se urmărește o penetrație către cartierul Dacia, care se desprinde din varianta respectivă la kilometrul 4+755. Șoseaua traversează apoi un pod peste râul Bahlui și intră în strada Strămoșilor. Lungimea arterei fiind de 0,61 kilometri. Proiectul centurii Iașului este unul mai complex, ultima variantă fiind stabilită recent.

„Varianta de trafic ușor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecție giratorie, și se desfășoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrararea pe strada Cicoarei și are o lungime de 4,95 kilometri. Pe tronsonul aflat în lunca râului Bahlui au fost adoptate aceleași structuri ca la tronsonul de trafic greu”, se arată în caietul de sarcini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
24 decembrie 2024
24 decembrie 2024