S-a dat lege pentru șoferii care au peste 68 de ani! Italia a adoptat o legislație controversată în 2025, iar posesorii auto sunt revoltați. Noile reguli îi vizează pe șoferii seniori. Iată ce vehicule nu mai au voie să conducă.
S-a dat lege pentru șoferii care au peste 68 de ani!
Conform unei noi legi din Codul Rutier 2025 din Italia, șoferii care au peste 68 de ani nu mai au dreptul legal de a conduce vehicule grele de marfă sau semiremorci. Legea se aplică șoferilor cu permise din categoriile C și CE, specifice transportului de marfă și autovehiculelor grele. Măsura nu afectează șoferii care dețin permise de categoria A sau B, valabile pentru motociclete și autoturisme. Seniorii pot conduce în continuare aceste tipuri de vehicule, cu condiția să treacă de controale medicale obligatorii efectuate periodic. Șoferii seniori care nu respectă legea riscă să fie sancționați cu amendă de 1.200 de euro și cu suspendarea permisului de conducere pe o perioadă de 8 luni.
Mai multe țări europene au adoptat legi mai stricte pentru șoferii în vârstă cu scopul de a spori siguranța în trafic. De asemenea, Comisia Europeană ia în calcul implementarea unui „permis senior” valabil pentru șoferii de peste 70 de ani, cu reînnoire la fiecare cinci ani, după verificări medicale sau teste de cunoștințe.
Noua lege din Italia, care îi vizează pe șoferii caree au peste 68 de ani a stârnit deja controverse. Unii conducători auto susțin noile reguli și le consideră o măsură de protecție și siguranță în trafic, iar alții sunt de părere că este o formă de discriminare pe criterii de vârstă, care afectează persoanele în vârstă și dreptul lor de a munci sau a-și continua activitatea profesională în transporturi.
Reguli mai stricte pentru conducătorii auto
UE vrea ca șoferii cu vârsta de minimum 70 de ani să fie testați și controlați mai des pentru siguranța rutieră a acestora în trafic, dar și a celorlalți. În mai multe țări din Uniunea Europeană, șoferii cu vârsta de minimum 70 de ani sunt testați periodic, pentru a se constata dacă mai sunt apți să șofeze.
,,Comisia a propus ca testele de stabilire a aptitudinii de a conduce să fie introduse cu o frecvență, după vârsta de 70 de ani. De exemplu, dacă se poate impune un control medical sau un chestionar de autoevaluare. Scopul este de a reduce numărul de șoferi care nu sunt apți să conducă și de creștere a siguranței rutiere.”, se menționează în propunerea Comisiei Europene de modificare a legislației rutiere în țările membre.
Mai multe legi stricte la nivel european îi vizează pe șoferii în vârstă. De exemplu, Spania și Italia impun examene medicale periodice sau limite de vârstă pentru șoferi. În schimb, în Franța, șoferii seniori nu se confruntă cu o limită de vârstă specifică, iar permisul de conducere poate fi menținut atâta timp cât nu există probleme medicale majore sau alte motive care să justifice retragerea acestuia. Tot în Franța, au fost lansate diverse programe ce oferă evaluări ale abilităților de conducere pentru seniori, realizate de instructori calificați. În Italia, au fost adoptate recent noi reguli pentru șoferii care au peste 68 de ani. Aceștia au interzis să conducă vehicule grele de marfă sau semiremorci.
Eu propun ca cei trecuti de 68 ani ,comisia europeana sa ceara ca acestia sa fie gazati ,impuscati sa spnzurati pe stadioane sa nu mai conduca orce tip deautovehicule.
Nu te duce mintea, clar! De fapt trebuie să-mi dau seama și după pseudonimul ales…