Consiliul Județean Iași a decis noua schemă de transport pentru pășcăneni. Ca urmare a acestei decizii, ruta Iași – Pașcani este în pericol de desființare, pentru a se crea la Târgu Frumos un nod de transport între zona metropolitană și orașul Iași
Transportatorii ce efectuează la momentul actual cursele de pe traseul Iași – Pașcani susțin că decizia Consiliului Județean este una „lipsită de fundamentare” și că aceasta ar aduce un mare dezavantaj pentru navetiști. Motivul principal ar fi timpul efectiv pe care aceștia ar trebui să îl acorde drumului. Ruta Iași – Pașcani este în pericol de desființare deoarece se dorește crearea unei stații principale în Târgul Frumos, unde persoanele din Pașcani și Hârlău să ajungă pentru a continua traseul până în Iași.
Ruta Iași – Pașcani este în pericol de desființare!
Rutele Iași – Pașcani și Iași – Hârlău, conform deciziei Consiliului Județean Iași, vor fi modificate, astfel încât acestea vor fi doar până la Târgul Frumos, de unde navetiștii vor continua traseul cu autobuze mai mari. Nemulțumirea transportatorilor de pe aceste rute este la adresa Consiliul Județean Iași.
„Modalitatea de întocmire a noului program de către Autoritatea de Transport din cadrul Consiliului Județean Iași este lipsită total de fundamentare, afectează grav drepturile și interesele beneficiarilor serviciului județean de transport, și nu garantează continuitatea unei călătorii, creând o întârziere nejustificată de peste o oră pentru cel puțin 500 de călători/zi, acest tipar aplicându-se pentru toate cele 16 curse ale traseului”, se arată în adresa transportatorilor către Consiliul Județean Iași.
Aceștia consideră că navetiștii vor avea un mare dezavantaj financiar, din prisma faptului că vor trebui să facă 3 debarcări. De asemenea, se semnalează faptul că durata totală a traseului parcurs de navetiștii ce lucrează în orașul Iași și au domiciliul în Pașcani va fi aproape dublat.
„Considerăm faptul că proiectul noului program de transport a fost întocmit în defavoarea intereselor călătorilor, aceștia fiind puși în situația de a schimba mai multe mijloace de transport, din grupe diferite, plătind tarife diferite. Apare astfel imposibilitatea de aplicare a unei politici tarifare unitare, așa cum se practica în toate țările din UE, pentru a ajunge la destinație”, susțin transportatorii.
Autoritățile iau în calcul modificări ale deciziei
Directorul Asociației de Transport Metropolitan, Eduard Boz, explică motivele pentru care această decizie a fost luată și de asemenea susține că din punct de vedere economic, atât navetiștii, cât și transportatorii vor avea de câștigat. De asemenea, Eduard Boz susține că se va lua în calcul această situație și va fi programată o discuție cu toți cei implicați.
„Eu ca Asociație Metropolitana de Transport, sunt de acord cu viziunea Consiliului Județean de a se împărți județul pe zone. Operatorii se limitau la aceste microbuze, la Lețcani opreau și cei de la Iași – Pașcani, și cei de la Iași – Târgu Frumos și cei de la Iași – Podul Iloaiei, ei se fugăreau continuu prin trafic pentru a ajunge primii la clienți. În momentul de față cel care va opera până la Târgu Frumos, va câștiga licitația, va fi unul singur, dar i se va cere să nu mai vină cu microbuz ci cu un autocar, astfel încât să reușească să asigure numărul de locuri pentru toate persoanele care vor călători. Probabil nu le convine că trebuie să investească, dar trebuie să se facă trecerea de la «maxi-taxi», care nu este confortabil și nu este atractiv pentru cetățeni, la un autobuz de o capacitate normală de 40 de locuri. Noi susținem transportul public, decât să fie 30 de operatori mai mici, cu autobuze destul de vechi, mai bine ar putea să se asocieze și să susțină un contract de genul acesta împreună. Principala obiecțiune, «ascunsă» printre rânduri, e faptul că ei trebuie să investească, dar este necesar să se facă un pas către un transport în comun mai confortabil, modern și eficient, pentru a încuraja cetățenii să îl folosească. Se vor analiza situațiile cu cele două rute, necesită probabil întâlniri, eu voi recomanda Consiliului Județean să ne întâlnim cu toții să căutăm soluții mai bune, dacă aceasta nu este cea ideală, nu e o problemă”, declară Eduard Boz, directorul Asociației de Transport Metropolitan Iași.
Legat de acuzațiile cum că decizia Consiliului Județean Iași este “lipsită de fundamentare, Eduard Boz asigură cetățenii că au fost luate în calcul toate rapoartele de trafic, timp și călători de pe rutele cu pricina și astfel s-a luat decizia în cauză. Ruta Iași – Pașcani este în pericol de desființare, dar asta pentru o modernizare a serviciilor de transport în comun.
Toate aceste schimbari sunt facute pentru DINTE COSTEL de la firma Micedu care are traseul Iasi-Popricani!!! Dinte e regele in transport!!!