Prima pagină » Razboi în Ucraina » Ruşii îşi concentrează atacurile asupra căilor ferate din Ucraina. În cât timp a fost reconstruit podul de la Irpin
Ruşii îşi concentrează atacurile asupra căilor ferate din Ucraina. În cât timp a fost reconstruit podul de la Irpin

Ruşii îşi concentrează atacurile asupra căilor ferate din Ucraina. În cât timp a fost reconstruit podul de la Irpin

15 iun. 2022, 11:13,
în Razboi în Ucraina

Căile ferate din Ucraina sunt practic „a doua armată” a țării, spune Oleksandr Kamîşin, directorul general al companiei naționale de transport feroviar, care arată rolul esențial pe care l-au jucat de la începerea invaziei ruse, în urmă cu aproape patru luni: milioane de ucraineni au fost evacuați din țară, liderii străini au putut ajunge la Kiev, unde s-au întâlnit cu Volodimir Zelenski, milioane de tone de cereale au fost transportate cu trenul.

Bombardamente ruseşti asupra căilor ferate din Ucraina

În pofida tuturor atacurilor asupra căilor ferate din Ucraina, directorul Kamîșin a vorbit și despre eforturile de a menține funcțional transportul feroviar și cât de repede au reconstruit un pod important, distrus de ruși, pentru a relua circulația pe calea ferată.

„Unii spun că a doua armată sunt căile ferate. Când a izbucnit războiul, trebuia reacţionat rapid şi asta este ce am făcut. De la începutul războiului, 3,8 milioane de persoane au fost evacuate din estul şi sudul Ucrainei către vest, iar 600.000 din vestul ţării către state vecine ”, a explicat Oleksandr Kamîşin, directorul general al companiei publice a căilor ferate ucrainene (UZ), în salonul VIP al gării centrale din Kiev.

Datorită bombardamentelor ruse care vizează în particular infrastructurile feroviare suspectate de Moscova că transportă arme occidentale, „zeci de poduri au fost distruse, dar noi le reconstruim constant”, subliniază Oleksandr Kamîşin, care dă exemplul podului de la Irpin, aflat la periferia Kievului.

Acesta a fost reconstruit în 29 de zile, ceea ce în vremuri normale ar fi durat câteva luni, a explicat Kamîșin. Dar va fi nevoie de ani pentru a reconstrui infrastructurile celei de-a treia reţele feroviare din Europa (23.000 km de cale ferată), după cele din Germania şi Franţa.

Și totodată, amintim că Rusia a avertizat că Europa ”va dispărea” într-o apocalipsă nucleară, cea mai recentă amenințare a Kremlinului pentru aprovizionarea Ucrainei cu rachete.

Peste 400 de lucrători de la căile ferate, uciși sau răniți

De la începutul invaziei ruse din 24 februarie, munca angajaţilor UZ, aproximativ 230.000 de salariaţi, este salutată şi în alte ţări. În timpul vizitei sale la Kiev din luna aprilie, premierul britanic Boris Johnson a adus un omagiu „oamenilor de fier”, iar acelaşi lucru l-a făcut şi omologul său canadian Justin Trudeau, ce a venit în capitala ucraineană în luna mai.

Acest succes se datorează în special prin simplificarea procesului de luare a deciziilor şi prin reducerea birocraţiei, „ceva ce am început să schimbăm încă din primele zile ale războiului”, explică directorul Kamîşin, un bărbat în vârstă de 37 de ani, cu o statură impozantă şi o tunsoare stil viking. Acesta a început o serie de reforme încă de la sosirea sa la conducerea companiei, în luna august 2021, extrem de criticată înaintea declanşării conflictului din cauza calităţii serviciilor sale şi a funcţionării sale bazate pe proceduri învechite, din perioada sovietică.

Angajaţii UZ au plătit un preţ greu în acest conflict ruso-ucrainean: 166 dintre ei au fost ucişi, 252 răniţi şi cinci au fost luaţi ostatici. Cu toate acestea, „aproximativ 90% din reţeaua” feroviară rămâne sub controlul companiei ucrainene. Şi cu toate că în lună martie forţele ruse erau în regiunea Kiev, UZ controla până la 75% din reţeaua de căi ferate.

Menţionăm că Ucraina exporta între „50 şi 60 milioane de tone de cereale pe an şi UZ transporta întotdeauna jumătate, din întreaga Ucraină către porturile maritime. Spre exemplu, în noiembrie anul trecut, 4,1 milioane de tone de cereale au fost transportate pe cale feroviară, o lună record. Acum însă, cantitatea este de patru ori mai mică”, a explicat directorul general al UZ.

În contextul războiului actual, blocada rusă impusă porturilor ucrainene de la Marea Neagră, în special Odesa, a paralizat acest trafic. Cu toate că Ucraina încearcă să dezvolte căi alternative de transport feroviar, mai ales via Polonia şi Germania, dar cantităţile transportate astfel sunt mult inferioare.

De asemenea, un fost premier rus a făcut o declarație ce privește războiul ruso-ucrainean, destul de îngrijorătoare.

În privința căilor ferate din Ucraina, directorul Kamîşin a anunţat că printre proiectele pe termen lung ale UZ figurează în special linia de mare viteză Kiev – Varşovia, aflată în prezent în etapa studiului de fezabilitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *