Haos total la societatea care se ocupă de transportul public ieșean. Vatmanii primesc tramvaie de la CTP defecte, pentru a ieși la stradă, iar uneori nici măcar nu sunt vagoane disponibile dimineața
Situație incredibilă la CTP, vatmanii s-au săturat de lipsa de respect din partea companiei și cer condiții normale de muncă. De multe ori, aceștia se prezintă dimineața pentru a prelua un tramvai și rămân uimiți când văd că a fost retras defect cu o zi înainte și este predat în aceeași stare a doua zi. Ba chiar uneori sunt trimiși acasă, deoarece nu sunt vagoane funcționale pentru a ieși pe traseu.
Ruleta morții cu tramvaiele de la CTP
Vatmanii sunt nemulțumiți de această situație, deoarece nu-și asumă nimeni să iasă cu un tramvai defect la stradă și nu semnează primirea. În cazul acesta, dacă nu există un tramvai funcțional, angajații sunt trimiși acasă fără să fie plătiți în ziua respectivă.
„E dezastru ce se întâmplă în această companie, eu îi înțeleg că sunt probleme, însă să ne anunțe și pe noi cineva. Eu nu locuiesc în municipiul Iași, fac naveta și de multe ori mă trezeam dimineața că veneam la muncă și surpriză, nu aveam cu ce vagon să ies la stradă sau îmi dădeau unul defect. Bineînțeles că eu refuzam acest lucru, că nu-mi asum eu o posibilă tragedie. Atunci eram trimis acasă, dacă nu-mi convenea situația, fără să fiu plătit în acea zi”, povestește D.M., vatman la CTP.
Reparațiile se fac superficial
Vatmanii au obligația ca în cazul unei defecțiuni să anunțe dispeceratul și să se întoarcă la depou pentru reparații. Doar că acestea sunt făcute superficial și de multe ori se trezesc că au din nou probleme. Motivele sunt mai multe, lipsa de piese de schimb, ineficiența reparațiilor sau condiția deplorabilă a tramvaielor.
„Asta cu tramvaiele defecte dimineața este la ordinea zilei, trebuie să știi cum să te poziționezi ca să prinzi un tramvai. Nu mai zic că unii primesc tramvaie noi fără să aibă mare experiență, dar asta este altă discuție. Reparațiile se fac superficial, iar revizorii nu știu dacă își fac treaba. Într-o dimineață, mi s-a predat un tramvai și când mă uit pe fișă el fusese retras defect și mi l-au predat tot așa, fără să fie reparat. Trebuie să se întâmple o nenorocire ca să se schimbe ceva”, a precizat E.R., vatman la CTP.
Conducerea susține că nu are cunoștință de aceste situații și, de fapt, tramvaiele sunt verificate de fiecare dată. Totuși, realitatea din teren este în contradicție.
„Nu știu de asemenea situații. Ele sunt verificate și la intrare, și la ieșire. Faptul că nu scria încă că a fost reparat nu înseamnă că nu este defect. Pot verifica în mod specific ce s-a intervenit și cum s-a intervenit”, a declarat Cristian Stoica, directorul CTP.
Șoferii de autobuze sunt nemulțumiți
Unii șoferi de autobuze și-au prezentat demisiile din cauza condițiilor contractuale la locul de muncă. În cazul unui incident, șoferii sunt nevoiți să plătească daunele. Având în vedere că au fost aduse multe autobuze electrice noi, costurile pentru reparații ar fi extrem de ridicate.
„Nu am auzit să își fi dat demisia cineva. Prin efectul legii, când cineva strică un lucru trebuie să plătească. Este o societate comercială, nu plătește compania. Mai sunt cazuri în care și-au dat demisia, dar nu din cauza acestui lucru. Noi încercăm de la anul să facem o formă de CASCO, astfel să mai protejăm șoferul”, a adăugat Cristian Stoica.
Vatmanii care conduc tramvaiele de la CTP se gândesc de două ori la siguranța lor atunci când ies pe stradă.
Nu sunt piese!
Cei de la intretinere nu au cu ce face reparatiile! De multe ori se fac improvizatii pt ca efectiv esti amenintat ca iti taie din salar daca nu sunt vagoane la strada!
Cum sa le repari??
Cu ce??
Nici personal calificat nu mai este deoarece au iesit la pensie sau au plecat pt salarii mai bune si date la timp!
Se schimbă macazul cu acea bară de fier ca acum 70 de ani. Nu sunt capabili să facă nimic. Rușine,rușine!
Se schimbă macazul cu acea bară de fier ca, acum 70 de ani. Nu sunt capabili să facă nimic. Rușine,rușine!
Voi aveți de luat mașini înainte.
Vreți vagoane noi ?
La ctp, reparațiile simple se fac cu scotch, iar cele complexe cu sarma. Dar se fac! Așa că ce va tot văitați? La munca!
Vociferand ca sunt tramvaie noi! De ce nu sunt scoase la strada!? Având in vedere ca un exemplar costa 2 milioane de €. Câta ipocrizie!!!!