Prima pagină » National » Rudele pacienţilor internaţi la Secţia ATI, se pot interesa zilnic de starea de sănătate a acestora printr-un call center
Rudele pacienţilor internaţi la Secţia ATI, se pot interesa zilnic de starea de sănătate a acestora printr-un call center

Rudele pacienţilor internaţi la Secţia ATI, se pot interesa zilnic de starea de sănătate a acestora printr-un call center

12 mai 2021, 17:17,
Alexandru Ifrim în National

Veşti bune pentru rudele pacienţilor internaţi la Secţia ATI COVID-19 de la Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”. Aceştia se pot interesa zilnic de starea de sănătate a acestora. Procedeul este unul foarte uşor, aceştia se pot afla care este starea de sănătate a rudelor aflat în grija medicilor printr-un serviciu call center. Aceasta modalitate de informare a fost implementată de STS la iniţiativa unităţii medicale.

Rudele şi aparţinătorii pot apela numerele 031.9472 şi 031.433.5231, ori de câte ori aceştia vor să afle care este starea de sănătate a pacienţilor internaţi la secţia ATI COVID-19. Potrivit reglementările GDPR cât şi pentru respectarea dorinţelor paţienţilor, informaţiile vor fi transmise doar persoanelor pe care le aleg pacienţii în momentul internării şi care se afla pe fişa de observaţie a pacientului.

Call center-ul este pus la dispoziţia persoanelor desemnate de către pacienţi, 7 zile din 7, în intervalul orar 08:00 – 13:00 şi 14:00 – 20:00 va fi deservit de o echipă de voluntari, care sunt studenţi la Facultăţii de Medicină din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti. Aceştia vor beneficia şi de un suport a unor psihologi cu scopul de a îmbunătăţi înţelegerea oaenilor care apelează la call center.

Pentru operaţionalizarea acestui call center, STS a furnizat servicii de comunicaţii de date şi tehnologia informaţiei, astfel încât iniţiativa Institutului de Pneumoftiziologie „Marius Nasta” să poată fi pusă în practică, iar personalul voluntar să poată oferi informaţii rudelor şi aparţinătorilor. STS a furnizat soluţia de tip call-center pentru preluarea apelurilor, asigurând funcţionalitatea acestuia, în condiţii optime.

Beatrice Mahler: „Consider extrem de importantă comunicarea pe care trebuie să o avem atât cu pacienţii, cât şi cu aparţinătorii acestora”

Beatrice Mahler a vorbit despre cât de importantă este comunicare cu pacienţii dar şi cu rudele acestora.

„Consider extrem de importantă comunicarea pe care trebuie să o avem atât cu pacienţii, cât şi cu aparţinătorii acestora, mai ales atunci când starea de sănătate a celor internaţi în spital este extrem de gravă. Este absolut firesc să putem să oferim toate informaţiile în privinţa stării de sănătate a pacientului către persoana desemnată să ţină legătura cu spitalul. Din păcate, în anumite situaţii, dar şi în contextul actual, pandemic, în care volumul de muncă este foarte mare şi mulţi dintre noi, cei care facem parte din personalul medical, am ajuns aproape de epuizare, am observat o imposibilitate de a răspunde de fiecare dată prompt aparţinătorilor acestor pacienţi.Astfel, am decis să înfiinţăm această linie telefonică de tip call center, pentru a veni cât mai aproape de rudele celor internaţi la Institutul ‘Marius Nasta’ în stare gravă, în AŢI COVID-19, şi să le oferim toate detaliile despre pacienţi. Înţelegem cât de greu este să ai pe cineva în stare gravă în spital, înţelegem suferinţa şi înţelegem că pandemia a îngrădit accesul aparţinătorului la ruda suferindă. (…) Luptăm cu toate forţele pentru fiecare minut din viaţa pacienţilor noştri şi vă asigur că acestea nu sunt doar vorbe”, a declarat managerul Institutului „Marius Nasta”, Beatrice Mahler.

Directorul STS, Ionel Sorin Balan a oferit o declaraţie în care a vorbit despre importanţa înştiinţării rudelor despre starea de sănătate a pacienţilor.

„Cu toate că perioada pandemiei de COVID-19 a însemnat o creştere semnificativă a numărului de servicii furnizate de instituţia noastră în toate domeniile tehnice, am răspuns afirmativ fiecărui demers de responsabilitate socială. Înţelegem cât de important este ca rudele să cunoască starea de sănătate a celor internaţi şi înţelegem nevoia de relaţionare a pacienţilor şi a aparţinătorilor cu personalul medical. Suportul tehnic furnizat de STS Institutului ‘Marius Nasta’ face posibilă menţinerea legăturii între aceştia, serviciile de comunicaţii reprezentând, de fapt, servicii de solidaritate în beneficiul populaţiei”, a afirmat şi directorul STS, general-locotenent Ionel-Sorin Bălan.

În judeţul Iaşi pacienţii internaţi la ATI vor putea primi vizitele rudelor

Începând cu data de 12 aprilie 2021, la unităţile medicale din Iaşi au început să se pregătească noi reglementari care să respecte măsurile și regulile stabilite pentru pacienții COVID-19 care sunt internaţi în stare gravă. În acest protocol se arata ca un membru al familiei sau un reprezentat legal care îl poate vizita la secţia de terapie intensivă.

„Încă de la intrare în curtea spitalului este un caiet de programări, iar aparținătorul se adresează medicului curant și spune că dorește să viziteze ruda internată. Facem instructajul, li se explică ceea ce au de făcut, astfel încât să fie protejați, vor vedea cum cineva se echipează cu acel echipament de protecție. Nu putem admite pe terapie intensivă mulți vizitatori într-o zi. Am pus intervalul acesta, de 48 de ore, astfel încât fiecare pacient să poată primi un aparținător. Programul de vizită este stabilit între orele 15:00 și 17:00, dar dacă nu prind ora 15:00, suntem înțelegători și le permitem să se întâlnească. Le pot aduce un pachet minim pacienților, obiecte personale sau alimente în cantități mici. Dacă vor aduce flori, de exemplu, li se pot arăta pacientului, dar nu sunt menținute lângă patul acestuia, ci sunt duse în zona verde”, a declarat dr. Florin Roșu, managerul spitalului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`