Românii vor primi aceste plicuri acasă! Este vorba despre scrisorile de informare cu privire la amnistia fiscală. Prin intermediul Poștei Române, cetățenii vor primi la domiciliu scrisoarea de informare care detaliază cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la 31 august 2024, împărţit în sumele care trebuie achitate şi cele care pot face obiectul anulării și modelul ,,notificării privind intenţia de a beneficia de anularea unor obligaţii bugetare.” Poșta Română a început distribuirea scrisorilor pentru contribuabili.
Românii vor primi aceste plicuri acasă!
Poșta Română a anunțat că a început distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscală. Peste 800.000 de contribuabili vor primi aceste notificări, care includ detalii despre cuantumul obligaţiilor restante la 31 august 2024, împărţite în sumele ce trebuie achitate şi sumele care pot face obiectul anulării.
Guvernul a adoptat pe 25 septembrie 2024 o Ordonanţă de urgenţă privind convenţia dintre Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi Compania Naţională ,,Poşta Română”, prin care aceasta va distribui contribuabililor cu datorii la fisc, persoane fizice sau juridice, scrisoarea de informare privind beneficiile şi condiţiile de accesare a facilităţilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligaţiilor bugetare restante la data de 31 august 2024.
În cazul în care contribuabilul cu datorii la fisc intenţionează să beneficieze de facilităţile fiscale stabilite prin OUG 107/2024, salariaţii poştali preiau plicul care conţine notificarea respectivă şi încasează, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate, au explicat reprezentanții Guvernului.
Poşta Română va putea încasa prin mijloacele legale de plată, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul poştal, sumele aferente obligaţiilor bugetare ce trebuie achitate în vederea accesării facilităţilor fiscale prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, în cazul contribuabililor care optează pentru plata acestor obligaţii în numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.
Cum vor plăti românii facturile și taxele la Poșta Română
Poșta Română a anunțat că oferă opțiunea de plată self-service în diverse subunități poștale din București. Roboțeii facilitează achitarea facturilor și a taxelor, fără a mai fi nevoie de interacțiunea directă cu personalul poștal.
Clienții pot achita serviciile a peste 200 de furnizori, inclusiv facturi de energie electrică, gaze, telefonie, internet, apă, rate la credite și diverse taxe și impozite, atât din București, cât și din întreaga țară.
„Ne-am angajat să transformăm Poșta Română într-o companie agilă și orientată spre client. Terminalele de plată din oficiile poștale din București reduc semnificativ timpul de așteptare la ghișeu și marchează încă un pas în direcția digitalizării și modernizării Companiei.”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale „Poșta Română.”
Clienții trebuie doar să scaneze codul de bare de pe factură și să urmeze instrucțiunile de pe ecran. Meniul intuitiv este accesibil chiar și pentru cei fără experiență în tehnologie, arată reprezentanții companiei, care dau asigurări că personalul poștal este disponibil pentru a asista clienții care au nevoie de ajutor. Cu toate acestea, Poșta Română va continua să ofere opțiuni tradiționale de plată la ghișeele poștale, inclusiv plata prin intermediul personalului poștal, pentru a satisface toate nevoile și preferințele clienților.
Poșta Română a anunțat că a început deja să distribuie scrisorile pentru contribuabili prin care sunt informați despre obligațiile bugetare restante.