Românii vor face cumpărături cu recipiente aduse de acasă! Noua lege va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2030. Magazinele de peste 400 de mp vor aloca 10% din suprafețele lor de vânzare pentru a amenaja spații unde clienții pot achiziționa produse alimentare și non-alimentare prin reumplere. Iată ce presupune practica reumplerii ambalajelor.
Românii vor face cumpărături cu recipiente aduse de acasă!
O nouă lege europeană publicată recent în Monitorul Oficial al UE va schimba modul în care consumatorii europeni cumpără diverse băuturi, alimente sau chiar produse non-alimentare precum detergenții pentru vase sau săpunul lichid. Pentru a stimula prevenirea generării de deșeuri, statele membre UE vor trebui să ia măsuri pentru a susține și promova conceptul de „reumplere.” „Reumplere” înseamnă o operațiune prin care un recipient care îndeplinește funcția de ambalaj și care fie aparține clientului, este umplut la magazin cu unul sau mai multe produse achiziționate, fie alimentare, fie non-alimentare.
Magazinele și supermarketurile vor avea de respectat câteva reguli stricte dacă vor adopta practica reumplerii ambalajelor. Cea mai importantă regulă este respectarea normelor de igienă, dar și cea a tipurilor de recipiente ce pot fi folosite pentru reumplere. Supermarketurile trebuie să informeze clienții despre tipurile de recipiente care pot fi utilizate pentru achiziționarea produselor oferite prin reumplere, standardele de igienă pentru reumplere și responsabilitatea consumatorilor privind sănătatea și siguranța în ceea ce privește utilizarea recipientelor.
Cărucioare inteligente pentru clienții din supermarketuri
Începând din acest an, românii vor putea folosi cărucioarele inteligente din supermarketuri direct de pe smartphone. Acestea vor funcționa pe baza tehnologiiloe NFC și QR, eliminând necesitatea monedelor sau a altor metode tradiționale de deblocare. Mai mult, acestea vor ușura înregistrarea automată a produselor și plata direct pe telefon. Atfel, românii nu vor mai fi nevoiți să stea la coadă pentru a plăti la casă produsele din coșul de cumpărături. Concret, românii vor trebui doar să apropie telefonul de cititorul NFC sau să scaneze un cod QR pentru a accesa rapid un cărucior de cumpărături.
Sistemele inteligente de plată vor veni cu oferte personalizate pe baza istoricului de cumpărături. Totodată, companiile vor putea colecta date despre comportamentul clienților și se vor oferi promoții adaptate fiecărui consumator. Deși schimbarea anunțată în toate supermarketurile din România are mai multe beneficii pentru cumpărători, populația vârstnică preferă metodele tradiționale de cumpărături, considerând că ar putea întâmpina dificultăți în adaptarea la aceste schimbări. De asemenea, românii trebuie să știe că de anul acesta, se vor schimba ambalajele alimentare. Producătorii de sticle de plastic și ambalaje alimentare din Uniunea Europeană vor avea de respectat o nouă lege. Aceasta prevede eliminarea substanțelor chimice dăunătoare din ambalaje, în special a bisfenolului A (BPA). BPA va fi interzis în ambalajele care intră în contact cu alimentele. Această interdicție vizează mai multe tipuri de ambalaje: conserve, sticle de băut și ambalaje din plastic.
O schimbare majoră în supermarketurile și magazinele din țară va fi aceea că se va introduce practica reumplerii ambalajelor cu mâncare și produse non-alimentare. Clienții vor putea veni de acasă cu propriile recipiente pentru a cumpăra produse, dar respectând anumite condiții de igienă. Noua lege va intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2030.
Inca unul din visele ceausite prinde contur: sa mergi cu sufertasul la fabrica de mancare!