Românii sunt interesați de maşini second-hand, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor majorându-se cu 4,5%, în primul trimestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, iar ponderea înregistrărilor noi de autoturisme second hand importate, în total înmatriculări noi de autoturisme, a crescut cu 4,5 puncte procentuale, arată datele publicate de INS.
Românii sunt interesați de maşini second-hand
În primele trei luni ale anului în curs, potrivit Institutul Naţional de Statistică (INS), înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la toate categoriile, astfel: la categoria mopede şi motociclete – cu 16,1%, categoria autoturisme – cu +4,2% şi la categoria autobuze şi microbuze – cu 2,8%, .
În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, s-au consemnat procente pozitive la categoria autobuze şi microbuze – cu 41,2%, respectiv la categoria mopede şi motociclete – cu 17,2%. Pe de altă parte, de la un an la altul, înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 10,1%.
Datele INS relevă faptul că înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au crescut la toate categoriile, după cum urmează: autotractoare (+11,4%), remorci şi semiremorci (+9,8%) şi autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 9,1%.
Mai mult, pe segmentul vehiculelor rutiere noi destinate transportului de mărfuri, s-au înregistrat majorări ale înmatriculărilor la categoriile: autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 13,2%, şi remorci/semiremorci (+11,5%). În schimb, categoria autotractoare a consemnat o scădere cu 5,6%.
Cel mai căutate mașini sunt cele cu norma europeană Euro 4
Raportat la trimestrul IV din 2023, în primele trei luni din acest an, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creşteri cu 2,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, precum şi cu 11,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
De asemenea, vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate pentru a circula pe drumurile publice, cuprindeau, la finele trimestrului I 2024, în proporţie de 62,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 10,6% vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
La categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,1%; pentru categoria autobuze şi microbuze, cele mai multe vehicule (23,6%) au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete majoritatea vehiculelor (25,7%) erau clasificate ca fiind Non-Euro.
Altfel, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat în categoria autocamioane în proporţie de 28,2%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (41,4%), iar la categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5%, au fost clasificate în norma Non-Euro.
Astfel, românii sunt interesați de maşini second-hand, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor majorându-se cu 4,5%, în primul trimestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, iar ponderea înregistrărilor noi de autoturisme second hand importate, în total înmatriculări noi de autoturisme, a crescut cu 4,5 puncte procentuale, arată datele publicate de INS.
Păi, altceva nu-și pot permite. Ce nu e clar?
Este din fericire și asta o șansă de a avea o mașină pentru cei mulți, care nu-și permit să cumpere o mașină nouă, la prețuri astronomice, raportate la salarii / pensii.
În rest, mașini scumpe, luxoase nu au decât proști aroganți și hoții la patru ace.
Aceștia vor să facă legea pentru ei și împotriva celorlalți!