Salt Bank, prima bancă românească complet digitală, continuă să impresioneze prin creșterea rapidă și inovațiile pe care le aduce pe piață. Cu active de peste 1 miliard de lei și o estimare de a depăși 3 miliarde de lei până la sfârșitul acestui an, Salt Bank reprezintă o adevărată revoluție în sistemul bancar din România.
Salt Bank, banca digitală 100% românească care le oferă românilor o oportunitate de a câștiga bani
În ceea ce privește numărul de clienți, banca se află pe un drum ascendent, având deja aproximativ 400.000 de clienți, iar estimările sunt că acest număr va ajunge între 700.000 și 800.000 până la finalul anului 2025. Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, a explicat într-o recentă intervenție la ZF Live că banca a reușit să atragă 100.000 de clienți în primele 10 zile de la lansare, ceea ce demonstrează o cerere mare pentru produsele și serviciile bancare digitale.
Un aspect unic al Salt Bank este programul său de fondatori, care se încheie pe 22 martie. Acesta oferă beneficii considerabile pentru cei care s-au înscris din prima clipă. Clienții pot acum transforma punctele de fondator în bani sau le pot utiliza pentru a cumpăra acțiuni la bancă, în cazul în care aceasta se va lista la bursă până în 2029. Aceasta este o oportunitate rară pentru români de a câștiga bani, având posibilitatea de a beneficia direct de pe urma succesului băncii, inclusiv de la listarea acesteia la bursă.
În plus, Salt Bank plănuiește să lanseze în acest an produse destinate freelanceri, persoane fizice autorizate și companii foarte mici cu un singur acționar, deschizând noi orizonturi pentru aceste categorii de clienți. În prezent, banca a început să acorde credite, începând cu un test al modelului de business, oferind inițial credite pentru „friends and family” pentru a verifica funcționalitatea scoringului de creditare.
Gabriela Nistor a subliniat și beneficiile aduse fondatorilor băncii, dintre care cele mai importante sunt un card platinum special, 5 puncte de fondator la deschiderea contului și, după încheierea programului de fondatori, posibilitatea de a transforma punctele în bani sau de a investi în acțiuni ale băncii. Aceste inițiative sunt menite să răsplătească primii clienți și să le ofere o fărâmă din succesul băncii în viitor.
„Avem un prim credit pus în producţie şi am început să dăm credite la «friends and family», avem abordarea aceasta, pentru că trebuie să testăm şi modelul, trebuie să vedem că funcţionează totul bine în ceea ce priveşte scoringul. La o bancă cu licenţă bancară şi modelul de business stă pe fundamentele unei bănci, evident. Creditarea va fi cu siguranţă un contributor important la aceasta”, a transmis Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.
Salt Bank continuă recrutările: Aproape 80 de noi angajați vor fi adăugați echipei în 2025
Salt Bank, banca digitală românească, își extinde echipa, ajungând la un total de 332 de angajați, dintre care 53% sunt femei. În 2025, banca intenționează să recruteze aproximativ 80 de persoane, majoritatea pentru departamentele de tehnologie.
Gabriela Nistor, CEO al Salt Bank, a explicat că banca nu se concentrează exclusiv pe profesioniști din domeniul IT sau pe bancheri tradiționali, ci caută talente din diverse industrii.
„Am adus oameni din marketing, din alte domenii, care ne aduc o viziune proaspătă. Printre recrutările planificate pentru anul viitor, mulți vor fi pe tehnologie, estimându-se un număr de 40-50 de specialiști în acest domeniu. Restul vor veni pe zonele de business și suport, precum conformitate, antifraudă, produse și call-center”, a declarat Nistor.
Salt Bank a fost lansată în urmă cu 8 luni, fiind construită pe platforma digitală a fostei bănci Idea Bank, achiziționată de Banca Transilvania în 2021. Grupul Financiar Banca Transilvania a investit între 80 și 100 de milioane de euro pentru dezvoltarea acestei bănci digitale.
În ceea ce privește infrastructura tehnologică, Salt Bank utilizează platforma Engine by Starling, furnizată de neobank-ul britanic Starling Bank, care include module esențiale, cum ar fi platforma bancară, sistemul de carduri și platforma de call-center. De asemenea, compania IT germană GFT Technologies a dezvoltat aplicația bancară mobilă și întreaga infrastructură de conectare între aplicația mobilă și sistemul de core banking. Ulterior, Salt Bank a înființat propria echipă de ingineri IT, care lucrează acum alături de dezvoltatorii germani pentru a îmbunătăți și a livra soluțiile tehnologice.
În ceea ce privește identitatea băncii, numele „Salt” provine din cuvântul care sugerează o „săritură” sau un „avans tehnologic”, iar angajații băncii sunt denumiți cu mândrie „săltăreți”, reflectând astfel dinamismul și inovația care definesc cultura Salt Bank.
Mulți nu avem încredere în bănci care au și sedii fizice, acum să avem încredere în bănci digitale care pot dispărea cum au apărut… Am văzut multe cazuri cu bănci 100% digitale care au dispărut de prin Europa… Nu e o regulă, dar atenție mare….