Românii care nu au absolvit 10 clase pot susține în continuare examenul pentru obținerea permisului de conducere. Codul Rutier din 2022 nu a fost modificat în sensul interzicerii pentru cetățeni, așa cum era menționat în anul 2021.
Prin urmare, pentru obținerea permisului de conducere și susținerea examenului, absolvirea a zece clase nu reprezintă o condiție eliminatorie pentru români.
Codul Rutier privind obținerea permisului de conducere nu se modifică pentru oamenii care nu au absolvit 10 clase
Pentru a combate informațiile referitoare la susțimerea examenului pentru permisul de conducere, Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), a emis un comunicat în luna august 2021 prin care s-a infirmat existenta unui proiect de modificare a Codului Rutier în România.
„Urmare a informaţiilor apărute în mediul online cu privire la introducerea învăţământului minim obligatoriu de 10 clase pentru obţinerea permisului de conducere, vă comunicăm faptul că, în prezent, la nivelul DRPCIV nu există niciun astfel de proiect de modificare a legislaţiei în vigoare”, se arată în informarea DRPCIV.
În 2022 apare un nou sistem de monitorizare a șoferilor
Deși nivelul de studii mai mare de 10 clase nu reprezintă un criteriu eliminatoriu în obținerea permisului de conducere, în Codul Rutier din 2022 apar câteva schimbări care vizează un nou sistem de amenzi pentru șoferii din România.
Proiectul de lege care vizează șoferii și care poate modifica Codul Rutier din acest an, prevede ca toate drumurile publice să fie monitorizate și supravegheate de Poliția Română. Astfel, șoferilor care încalcă legea li se vor aplica amenzi pe baza imaginilor filmate de camerele montate în trafic.
Noul sistem ar urma să trimită automat la adresa autoturismului filmat și fotografii care vor fi considerate probe în vederea realizării unui proces verbal de constatare a contravenției.
Proiectul nu a fost discutat în plen și a fost suspus votului, rezultatul fiind adoptarea legii în Senat. Dacă legea va fi adoptată și de Camera Deputaților, urmează să fie promulgată de președintele Klaus Iohannis și apoi publicată în Monitorul Oficial.
Tot în 2022 valoarea punctului de amendă ar putea crește în urma deciziei Executivului de a majora salariul minim, iar în cazul în care autoritățile nu vor interveni pentru plafonarea punctului – amendă, valoarea acestuia ar putea ajunge la 255 de lei, față de 145 de lei, cât este acum.
Limitele de viteză s-ar putea modifica în 2021
Un alt proiect de lege care vizează șoferii a fost discutat anul trecut de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.
Prin intermediul proiectului discutat de oficial, urmează să fie modificată, în urma unei analize, viteza maximă cu care se va putea circula în afara localităților și pe drumurile expres.
Potrivit proiectului inițiat de Cătălin Drulă, autovehiculele vor putea circula pe autostrăzi cu o viteză de 130km/h, iar pe drumurile expres cu 120 km/h. În ceea ce privește drumurile naționale europene, aici limita de viteză rămâne aceeași, de 100 km/h, iar pe celelalte categorii de drumuri 90km/h. În acest sens nu pot fi făcute schimbări, pentru că multe astfel de drumuri din țară sunt extrem de problematice, iar viteza ar crește riscul de accidente.
De precizat că pe drumurile express este complet interzisă circulația pietonilor, a căruțelor, bicicletelor, trotinetelor electrice, tractoarelor sau altor mașini agricole care nu pot depăși viteza de 50 km/h. Dacă acestea ar avea voie să circule pe acolo, traficul ar fi îngreunat și s-ar produce multe incidente neplăcute.