O mașină este o achiziție destul de costisitoare, așa că orice șofer cântărește cu atenție ce sumă ar fi rezonabil să cheltuiască pe un vehicul. Compania de date auto carVertical a realizat un studiu pentru a determina câte luni trebuie să muncească un șofer din țările europene, inclusiv din România, ca să-și permită o mașină de clasă medie la mâna a doua. Calculul s-a bazat pe salariul mediu din fiecare țară și studiul a arătat că accesibilitatea mașinilor variază semnificativ între țări.
Românii alocă mai mult de 15 luni de salariu pentru a-și cumpăra o mașină rulată
După analizarea piețelor de mașini second hand din 23 de țări europene implicate în acest studiu, s-a constatat că, în medie, este nevoie de aproape 10 luni de muncă pentru a cumpăra o mașină rulată medie. Multor șoferi le-ar putea fi dificil să achiziționeze o astfel de mașină.
România ocupă locul 2 din cele 23 de țări studiate – șoferii din țară ar trebui să muncească în medie 15,4 luni pentru a cumpăra o mașină la mâna a doua. Șoferii portughezi ar trebui să muncească cel mai mult pentru a-și permite o mașină rulată medie – până la 22,4 luni, în timp ce sârbii sunt pe locul 3 cu 14,7 luni. Finlandezii ar trebui să muncească cel mai puțin pentru o mașină – doar 2,7 luni, urmați de germani – 6 luni și de elvețieni – 6,1 luni.
În realitate, cumpărarea unei mașini medii la mâna a doua ar putea dura cu mult mai mult, având în vedere că nicio persoană nu poate să economisească 100% din venitul său lunar. Experții financiari recomandă, în general, să nu cheltuiți peste echivalentul salariului dvs pe 6 luni pentru o mașină. Cu toate acestea, în majoritatea țărilor chestionate, cumpărătorii de mașini încalcă această regulă cumpărându-și modele mai scumpe.
lasa masina, mancarea costa de te usuca