România ocupă un loc codaș la numărul de înmatriculări de autoturisme noi, arată o statistică făcută la nivel european. Conforma statisticii, România ocupa poziţia a 14-a în Uniunea Europeană în clasamentul înmatriculărilor autoturismelor în primele 8 luni.
Cu un volum de 72.723 de unităţi în 2020, ţara noastră înregistrează o scădere dramatică de 37.5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, anunţa raportul întocmit de ACAROM, Asociaţia Constructorilor de Automobile din România.
Scăderea este cauzată de pandemia de COVID, iar România este peste media europeană
Conform statisticii făcute, scăderea numărului de autoturisme noi cumpărate este prezentă în toate ţările din Uniunea Europeană. De exemplu, observăm o scădere, la nivel european, cu peste 5.7% în luna iulie, iar în august, vehiculele noi înmatriculate la nivel de Uniune Europeană a fost mai mic cu peste 18.9%. Datele sunt prelucrate la nivel european şi compară aceleaşi perioade cu anul anterior, 2019.
În altă ordine de idei, în primele 8 luni din 2020, toate ţările au înregistrat scăderi semnificative de noi înmatriculări. Vorbim despre Germania, tara în care înmatriculările au scăzut cu 28.8%, Italia, cu 38.9%, Franţa cu 32.2%, Marea Britanie cu 39.7%, dar şi Spania care completează podimul cu o scădere de 40%.
Prezentând situaţia generală în UE, cu o cifră de 6.123.862 unități noi înmatriculate, a fost înregistrată o scădere de 32% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.
Care au fost cele mai afectate companii de autoturisme
În raportul publicat de ACAROM se arată un top al companiilor producătoare de autoturisme, top care face referire la cât de afectate au fost acestea de scăderi. Cel mai rău la capitolul scăderi sta grupul PSA cu 39.6% mai puţine autoturisme vândute faţă de anul precedent, Ford cu o scădere de 38.% scădere, Grupul Renault cu o scădere de 34.5% (Dacia a înregistrat o scădere de 40.5%) şi VW cu o scădere de 30.6%
Obiectivul mai dur propus de UE în materie de CO2 criticat de industria auto
Von der Leyen a propus revizuirea obiectivelor pentru 2030 pentru a impune o reducere a emisiilor de CO2 pentru economia globală a UE de cel puțin 55% față de nivelurile din 1990, în creștere față de cele 40% prevăzute anterior.
Implicațiile pentru industria auto sunt încă neclare, deoarece von der Leyen nu a menționat obiectivele privind emisiile parcului auto. Süddeutsche Zeitung a raportat săptămâna trecută că, Comisia Europeană va propune creșterea până la 50 la suta a planificat 37,5 la suta taiat peste 2021 niveluri, citând un document intern scurgeri UE.