Prima pagină » National » România a semnat cu Ucraina un acord bilateral de securitate
România a semnat cu Ucraina un acord bilateral de securitate

România a semnat cu Ucraina un acord bilateral de securitate

11 iul. 2024, 18:23, 5 ,
BZI.ro, în National

România a semnat cu Ucraina un acord bilateral de securitate. România a fost reprezentată de președintele Klaus Iohannis, iar Ucraina de președintele Volodimir Zelenski. Documentul a fost semnat Washington, în marja summitului NATO, scrie stiripesurse.

Ce conțin documentele

„România și Ucraina, denumite în continuare „participanții”,

Reafirmând principiile Cartei Organizației Națiunilor Unite (Carta ONU) și ale Actului final de la Helsinki, inclusiv independența, suveranitatea și integritatea teritorială a statelor, precum și inviolabilitatea frontierelor internaționale, care reprezintă coloana vertebrală a securității europene și mondiale,

Considerând că războiul de agresiune ilegal și neprovocat al Rusiei împotriva Ucrainei reprezintă o amenințare directă la adresa păcii și securității internaționale, o încălcare flagrantă a dreptului internațional și o încălcare a Cartei ONU,

Subliniind sprijinul ferm pentru independența, suveranitatea și integritatea teritorială a Ucrainei în cadrul frontierelor sale recunoscute la nivel internațional începând din 1991, inclusiv în marea teritorială, și recunoscând dreptul legitim al Ucrainei la autoapărare în conformitate cu articolul 51 din Carta ONU,

Afirmând că securitatea Ucrainei este parte integrantă a securității continentului european și a unei regiuni euro-atlantice mai largi și, prin urmare, că securitatea Ucrainei și securitatea României sunt strâns legate,

Sprijinind pe deplin eforturile Ucrainei de a realiza o pace justă, de durată și sustenabilă, pe baza Formulei de pace a Ucrainei;

Confirmând angajamentul comun de a consolida eforturile de facilitare a integrării depline a Ucrainei în Uniunea Europeană (UE) și în Organizația Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) și reiterând dreptul fiecărui stat de a-și alege în mod liber propriile aranjamente de securitate,

„România va continua să sprijine punerea în aplicare de către Ucraina a reformelor necesare pentru integrarea sa deplină în UE și NATO”

Subliniind că România va continua să sprijine punerea în aplicare de către Ucraina a reformelor necesare pentru integrarea sa deplină în UE și NATO și în beneficiul tuturor cetățenilor săi și felicită Ucraina pentru progresele semnificative înregistrate până în prezent în materie de reforme;

Reamintind Declarația comună de sprijin pentru Ucraina adoptată de liderii Grupului celor șapte (G7) în marja summitului NATO de la Vilnius din 12 iulie 2023 (Declarația comună G7), la care România a aderat oficial, și recunoscând că angajamentele bilaterale în materie de securitate nu înlocuiesc aderarea Ucrainei la NATO, ci completează și sprijină viitoarea aderare a Ucrainei;

Angajându-se în a sprijini în continuare agenda de reformă a Ucrainei în vederea integrării sale europene și în beneficiul tuturor cetățenilor săi;

Subliniind angajamentul lor de a contribui la capacitatea Ucrainei de a se apăra, de a rezista constrângerilor viitoare, de a-și alege propriul viitor și de a prospera;

Reafirmând toate elementele Declarației comune a președintelui Ucrainei și a președintelui României privind integrarea euroatlantică a Ucrainei, semnată la 1 iunie 2023 la Chișinău, Republica Moldova, și ale Declarației comune a președintelui României și a președintelui Ucrainei, semnată la 10 octombrie 2023 la București, România, inclusiv angajamentul de a ridica relațiile bilaterale la nivelul parteneriatului strategic;

Au hotărât de comun acord să își consolideze cooperarea în materie de securitate prin urmărirea următoarelor angajamente și măsuri bilaterale pe termen lung în materie de securitate și au decis după cum urmează:

Paragraful 1. Domeniul de aplicare

Prezentul acord este menit să promoveze Declarația comună a G7 de sprijin pentru Ucraina. Participanții au decis să își continue cooperarea pentru a ajuta Ucraina să se apere împotriva agresiunii Rusiei până când Ucraina va prevala și au decis:

1. să ofere sprijin Ucrainei pentru a-și continua autoapărarea legitimă, în conformitate cu articolul 51 din Carta ONU, împotriva agresiunii în curs a Rusiei, a escaladării militare și pentru a descuraja agresiunea în viitor;

2. să consolideze redresarea, stabilizarea economică și reziliența Ucrainei;

3. să promoveze tragerea la răspundere pentru încălcările dreptului internațional, inclusiv pentru crimele internaționale, comise în Ucraina sau împotriva Ucrainei și a cetățenilor săi și să majoreze costurile suportate de Federația Rusă pentru agresiunea sa în curs;

4. să se angajeze și să sprijine punerea în aplicare durabilă și cuprinzătoare a reformelor necesare pentru ca Ucraina să avanseze către aderarea la UE și NATO;

5. să aprofundeze cooperarea reciproc avantajoasă pentru a spori securitatea în regiunea Mării Negre.

Paragraful 2. Mecanismul de consultare în situații de urgență

1. Participanții recunosc că orice viitoare invazie rusă în Ucraina ar încălca Carta ONU și principiile fundamentale ale dreptului internațional și ar submina securitatea euroatlantică, inclusiv securitatea României.

2. În cazul unei noi agresiuni a Rusiei împotriva Ucrainei sau în cazul unei escaladări semnificative, la cererea oricăruia dintre participanți, participanții se vor consulta în termen de douăzeci și patru (24) de ore, bilateral sau prin alte canale pe care le consideră adecvate, pentru a stabili măsurile adecvate necesare pentru a contracara sau a descuraja agresiunea sau escaladarea.

3. România afirmă că, în aceste circumstanțe și acționând în limitele mijloacelor și capacităților sale și în conformitate cu dispozițiile sale constituționale și cu alte dispoziții juridice naționale, precum și în conformitate cu dreptul și procedurile internaționale și ale Uniunii Europene, va oferi Ucrainei, după caz, asistență rapidă și susținută în materie de securitate, echipamente militare în toate domeniile și asistență economică, va urmări obținerea unui acord în UE cu privire la impunerea unor costuri economice și de altă natură Rusiei și se va consulta cu Ucraina cu privire la nevoile sale în exercitarea dreptului său la autoapărare consacrat prin articolul 51 din Carta ONU.

4. Pentru a asigura cel mai amplu și mai eficace răspuns colectiv la un viitor atac armat sau la o escaladare semnificativă, participanții pot modifica aceste dispoziții pentru a se alinia la orice mecanism pe care l-ar putea conveni ulterior cu ceilalți parteneri internaționali ai săi, inclusiv cu participanții la Declarația comună a G7 din 12 iulie 2023.

Paragraful 3. Sprijin politic și pace justă

1. Participanții recunosc că Ucraina și întreaga Europă nu vor fi în siguranță până când nu va exista o pace justă și durabilă, care să respecte drepturile Ucrainei în temeiul dreptului internațional și al Cartei ONU.

2. România salută eforturile Ucrainei de a crea o pace justă și durabilă, bazată pe principiile Formulei de pace a Ucrainei. România participă la grupurile de lucru ale punctelor Formulei de pace a Ucrainei, fiind implicată activ în punerea în aplicare a punctelor privind radiațiile și siguranța nucleară și securitatea alimentară. Ca parte a punerii în aplicare a Formulei de pace a Ucrainei, România contribuie deja și va continua să contribuie la consolidarea securității alimentare, în special prin asigurarea logisticii maritime și fluviale, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, prin porturile românești de la Marea Neagră și Dunăre.

3. România va rămâne pe deplin angajată în cooperarea cu Ucraina pentru a asigura o participare internațională cât mai largă posibil la Formula de pace a Ucrainei, inclusiv implicarea țărilor din Sudul Global în punerea în aplicare a Formulei de pace și în participarea la Summitul pentru pace.

4. Participanții încearcă să colaboreze și mai strâns în viitor în domeniile politic, al apărării, al securității, al comerțului, economic, maritim, științific și cultural. În acest scop, Ucraina și România își vor aprofunda în continuare relațiile bilaterale la nivel de parteneriat strategic.

Paragraful 4. Sprijinirea integrării europene și euro-atlantice a Ucrainei

1. Participanții recunosc importanța coordonării internaționale în ceea ce privește sprijinul și angajamentele în materie de securitate pentru Ucraina. Atât NATO, cât și UE joacă roluri-cheie în securitatea pe termen lung a Ucrainei.

2. Participanții salută angajamentul Ucrainei de a-și promova agenda de reforme, în special în contextul luptei sale legitime împotriva războiului de agresiune al Rusiei.

3. Participanții subliniază relevanța continuării durabile de către Ucraina a procesului de reformă în vederea avansării integrării sale în comunitatea euro-atlantică. În acest sens, aceștia remarcă în special importanța punerii în aplicare a unor reforme profunde și ample în Ucraina pentru a consolida statul de drept, lupta împotriva corupției și guvernanța corporativă, pentru a îmbunătăți transparența și a asigura condiții de concurență echitabile pentru operațiunile economice. Aceștia subliniază importanța eforturilor continue și susținute ale Ucrainei de a promova, proteja și susține respectarea libertăților fundamentale și a drepturilor omului, inclusiv exercitarea deplină și durabilă a drepturilor persoanelor care aparțin minorităților naționale. Aceste eforturi ar trebui să includă, de asemenea, promovarea reformelor în domeniul apărării și modernizarea apărării, inclusiv prin consolidarea controlului civil democratic al sectorului de securitate, inclusiv al armatei și al serviciilor de informații, precum și prin îmbunătățirea transparenței în cadrul instituțiilor și al industriei ucrainene de apărare.

4. România își reafirmă angajamentul de a extinde în continuare sprijinul politic și practic acordat Ucrainei, atât la nivel bilateral, cât și în cadrul UE și NATO.

NATO

1. Participanții reamintesc că viitorul Ucrainei este în NATO și că Ucraina va deveni membru NATO în viitor.

2. Reamintind Declarația comună a președintelui Ucrainei, Volodîmîr Zelenski, și a președintelui României, Klaus Iohannis, privind integrarea euro-atlantică a Ucrainei începând cu 1 iunie 2023, participanții vor continua să sprijine și să evalueze progresele Ucrainei în ceea ce privește reformele democratice și ale sectorului de securitate, precum și interoperabilitatea prin intermediul Programului național anual (PNA) adaptat al Ucrainei pe calea către viitoarea aderare.

3. România va continua să contribuie la furnizarea de sprijin Ucrainei prin intermediul pachetului cuprinzător de asistență al NATO (UCAP). Scopul sprijinului neletal pe termen scurt este de a contribui la susținerea operațiunilor ucrainene. Scopul sprijinului pe termen mediu și lung este de a contribui la reconstrucția sectorului ucrainean de securitate și apărare și de a ajuta Ucraina în tranziția sa către interoperabilitatea deplină cu NATO.

4. Ucraina a devenit mai interoperabilă și mai integrată politic cu Alianța. Ucraina a făcut progrese substanțiale pe calea reformei și va adera la NATO atunci când condițiile o vor permite.

Uniunea Europeană

1. În ceea ce privește viitoarea aderare a Ucrainei la UE, participanții reafirmă că Ucraina face parte din familia europeană și are un viitor în cadrul UE.

2. Participanții își reafirmă angajamentul de a lucra la negocierile de aderare a Ucrainei la UE. România recunoaște eforturile depuse până în prezent de Ucraina pentru a pune în aplicare reformele necesare în circumstanțe extrem de dificile și va continua să sprijine eforturile de reformă ale Ucrainei.

3. România, în calitate de membru al UE, contribuie la continuarea sprijinului credibil și eficace, inclusiv în cadrul angajamentelor de securitate ale UE pentru Ucraina. România va pleda pentru promovarea oportunităților de cooperare în cadrul inițiativelor relevante ale UE, inclusiv al celor care vizează creșterea capacității de producție în domeniul apărării și consolidarea cooperării cu industria de apărare ucraineană. Această cooperare va aduce beneficii ambelor țări.

Paragraful 5. Promovarea securității în regiunea Mării Negre

1. Participanții recunosc că securitatea Ucrainei face parte integrantă din securitatea și stabilitatea regiunii Mării Negre. România contribuie la asigurarea securității maritime în regiunea Mării Negre, inclusiv prin intermediul Coaliției pentru Capabilități de Securitate Maritimă.

2. Participanții își vor coordona eforturile privind consolidarea cooperării și coordonării internaționale în domeniul securității maritime, inclusiv în contextul instrumentelor, mecanismelor și inițiativelor existente sau noi, cu scopul de a asigura securitatea regională prin eliminarea amenințărilor și creșterea nivelului de securitate maritimă în regiunea Mării Negre, contribuind astfel la securitatea globală.

3. În scopul promovării securității și asigurării libertății de navigație în Marea Neagră, participanții vor pleda pentru o cooperare extinsă între parteneri și aliați, inclusiv prin promovarea unei prezențe NATO mai largi în regiunea Mării Negre. România va coopera cu Ucraina pentru a pune în aplicare eforturile privind deminarea din Marea Neagră, inclusiv eforturile de abordare în comun a minelor marine în derivă, în cadrul Grupului operativ pentru contramăsuri împotriva minelor din Marea Neagră (MCM Marea Neagră), dar fără a se limita la acesta, când și dacă o vor permite condițiile, în conformitate cu Memorandumul de înțelegere privind crearea acestui grup operativ.

4. România va contribui la consolidarea capacităților în domeniul maritim al Ucrainei prin cooperarea cu aliații și partenerii. Dezvoltarea flotei maritime a Ucrainei se va realiza prin eforturi de consolidare a capacităților, prin eforturi de cooperare industrială și de formare, precum și prin donații.

5. Participanții vor încerca să-și consolideze cooperarea multilaterală cu alte țări din regiune, inclusiv cu Republica Moldova, pentru a îmbunătăți securitatea regională și pentru a contracara încercările Rusiei de a o destabiliza. Participanții recunosc importanța cooperării trilaterale cu Republica Moldova pentru avansarea procesului de integrare în UE pentru ambele țări.

Paragraful 6. Cooperarea în domeniul apărării

A. Asigurarea unei forțe durabile capabile să apere Ucraina acum și în viitor

1. De la începutul războiului la scară largă, România a oferit Ucrainei sprijin multidimensional și cuprinzător, inclusiv: asistența umanitară; gestionarea fluxului de refugiați și a șederii lor durabile și demne în România; asistență militară și de securitate; sprijin în domeniul securității energetice; asigurarea unor coridoare de tranzit și de transport fiabile pentru exporturile ucrainene, în special pentru cereale și alte produse agricole; asigurarea tragerii la răspundere pentru crimele comise în Ucraina de forțele Federației Ruse. România își va continua sprijinul multidimensional pentru Ucraina pe durata prezentului acord, cu aceeași dinamică din perioada 2022-2024.

2. România va continua să sprijine Ucraina, atât timp cât este nevoie pentru ca Ucraina să prevaleze, menținând actualul nivel dinamic al asistenței, inclusiv pachetele de asistență militară convenite între cele două ministere ale apărării. În 2024, sprijinul suplimentar oferit de România va fi determinat de nevoile exprimate de Ucraina, în coordonare cu partenerii noștri și în conformitate cu procedurile existente între ministerele apărării din cele două țări. România va dona Ucrainei un sistem PATRIOT, în conformitate cu decizia Consiliului Suprem de Apărare a Țării din 20 iunie 2024.

3. Ca parte a cooperării în domeniul apărării, România va facilita tranzitul tuturor echipamentelor necesare pe teritoriul său către Ucraina, cât de rapid posibil.

4. Participanții vor continua dialogul bilateral și cu alți parteneri pentru a face schimb de opinii și de lecții învățate cu privire la amenințările reprezentate de rachete și UAV-uri.

5. Pentru a asigura îndeplinirea obiectivelor menționate mai sus, participanții vor organiza anual un dialog strategic la nivel înalt privind apărarea și politica de securitate, în cadrul căruia vor fi discutate toate aspectele de interes legate de securitate și apărare pentru oricare dintre participanți, inclusiv în vederea consolidării securității regionale.

6. Participanții vor explora modalități de a oferi asistență sistemului ucrainean de sprijin medical militar în tratarea și reabilitarea militarilor ucraineni.

7. Participanții vor colabora, precum și cu alți parteneri internaționali ai Ucrainei, pentru a sprijini forțele de securitate și apărare ale Ucrainei și pentru a spori reziliența și capacitatea Ucrainei de a descuraja și de a se apăra împotriva atacurilor viitoare și de a preveni escaladarea agresiunii în curs, prin furnizarea continuă de asistență în materie de securitate.

8. De asemenea, România se angajează să sprijine în continuare Ucraina, prin intermediul instrumentelor dezvoltate de Uniunea Europeană și NATO, cum ar fi Instrumentul european pentru pace și Pachetul cuprinzător de asistență al NATO, cu scopul de a consolida interoperabilitatea forțelor de securitate și apărare ale Ucrainei cu NATO și de a reconstrui sectorul de apărare al Ucrainei.

B. Grupul de contact pentru apărarea Ucrainei și capabitățile forțelor viitoare ale Ucrainei

1. Participanții își vor coordona eforturile de dezvoltare a capabilităților militare prin intermediul Grupului de contact pentru apărarea Ucrainei (UDCG), precum și al altor organisme, platforme și instituții.

2. România va contribui la consolidarea viitoarelor forțe de securitate și apărare ale Ucrainei (conform Conceptului forțelor viitoare), capabile să descurajeze și să respingă orice agresiune armată, inclusiv prin activități de formare. Asistența cuprinzătoare pentru construirea viitoarelor forțe ale Ucrainei necesită, de asemenea, suficiente stocuri militare necesare pentru respingerea agresiunilor viitoare. Prin urmare, România va căuta modalități de intensificare a colaborării și va explora opțiuni pentru a ajuta Ucraina să acumuleze aceste resurse strategice.

3. România va sprijini planurile și structurile de guvernanță pentru Coalițiile pentru capabilități în cadrul Grupului de contact pentru apărarea Ucrainei și în alte formate în așteptarea unui acord politic, contribuind la Coaliția pentru capabilitățile forțelor aeriene și la Coaliția pentru capabilități maritime, atât pentru a furniza viitoarea forță, cât și pentru a aduce mai multă coerență furnizării de capabilități în războiul actual.

C. Instruire și exerciții

1. Sprijinul militar românesc va facilita o modernizare a forțelor de securitate și apărare ale Ucrainei și un grad mai mare de interoperabilitate a acestora cu NATO.

2. România va oferi instruire individuală și colectivă forțelor de securitate și apărare ale Ucrainei, inclusiv programe de formare a formatorilor. Formarea va promova, de asemenea, o interoperabilitate sporită cu partenerii euro-atlantici. Formarea va fi asigurată în strânsă cooperare cu partenerii din cadrul UE și NATO.

3. Ucraina și România vor continua să împărtășească lecțiile învățate pentru a fi puse în aplicare în viitoarele lor operațiuni/tactici, în special în ceea ce privește utilizarea/combaterea armelor și tehnologiilor moderne, concentrându-se, în același timp, asupra modului în care noile evoluții tehnologice influențează conflictele armate, în special având în vedere utilizarea sistemelor aeriene fără pilot și a inteligenței artificiale.

4. România, împreună cu partenerii săi, va furniza în mod activ capabilitățile centrului de instruire F-16 (FTC) găzduit de Forțele Armate Române pentru instruirea piloților ucraineni, ca o contribuție concretă la Coaliția pentru Capabilitatea Forțelor Aeriene.

5. România va continua să contribuie la activitățile de formare în cadrul Misiunii de asistență militară a UE în sprijinul Ucrainei (EUMAM), precum și în cadrul operației INTERFLEX. În același timp, Ministerul Apărării Naționale din România va desfășura activități de formare specifice și specializate pe bază bilaterală sau multilaterală, în strânsă coordonare cu EUMAM și Grupul de asistență pentru securitate – Ucraina (SAG-U).

Paragraful 7. Cooperarea în domeniul industriei de apărare

1. Participanții recunosc că industria de apărare a Ucrainei are potențialul de a deveni un atu puternic pentru Ucraina, pentru securitatea regională și euroatlantică în sens mai larg, de a permite Ucrainei să își restabilească integritatea teritorială și de a contribui la descurajarea eficace a viitoarei agresiuni.

2. România va oferi asistență pe termen lung și va susține industria de apărare a Ucrainei în atingerea obiectivului său de a răspunde nevoilor forțelor de securitate și apărare, astfel cum se subliniază în Conceptul de forțe viitoare.

3. România va colabora cu Ucraina pentru a identifica strategii care să atenueze blocajele existente în lanțul de aprovizionare, împiedicând dezvoltarea capacităților de producție a armelor și munițiilor critice. În plus, participanții pot lua în considerare oportunități de stabilire a unor linii comune de producție industrială pentru tipurile esențiale de muniție.

4. România va colabora cu Ucraina pentru a consolida schimbul de informații, schimbul de experiență, eliminarea barierelor din calea cooperării, punerea în aplicare a reformelor necesare în industria de apărare a Ucrainei și consolidarea protecției tehnologiilor transferate și a drepturilor de proprietate intelectuală. Aceste parteneriate vor permite ambilor participanți să își extindă capacitatea industriilor de apărare.

5. România va colabora cu Ucraina pentru a identifica potențiale surse de finanțare, care pot include, printre altele, investiții și asistență financiară, pentru dezvoltarea bazei industriale de apărare a Ucrainei. Această inițiativă este concepută pentru a merge mai departe decât condițiile actuale din timpul războiului, pentru a aborda și efortul de redresare postbelică.

6. România va sprijini, acolo unde este posibil, eforturile Ucrainei de a-și integra industria de apărare în cadrele de apărare și securitate ale NATO și UE.

7. Ucraina și România vor depune eforturi pentru a permite funcționarea eficace a Comisiei mixte Ucraina-România pentru cooperare militară și tehnică.

Paragraful 8. Cooperarea în domeniul securității și amenințările nemilitare la adresa securității

A. Contracararea amenințărilor hibride

1. Participanții recunosc că actorii statali și nestatali utilizează modalități netradiționale de exercitare a puterii, fie în secret, fie pe baza unei agende ascunse, denumite amenințări hibride.

2. Participanții vor coopera în contracararea oricăror atacuri hibride din partea Federației Ruse și a oricăror alte națiuni ostile, în special în contextul regional actual, exacerbat de urmărirea de către Federația Rusă a (re)câștigării și extinderii influenței și controlului economic în afara frontierelor sale, precum și de discreditarea și subminarea ordinii internaționale bazate pe norme.

3. Participanții își reafirmă angajamentul de a-și apăra societățile deschise și democratice împotriva acestor activități răuvoitoare. Participanții rămân uniți în eforturile lor de a se apăra împotriva amenințărilor hibride și de a le contracara. România va continua să sprijine inițiativele de contracarare a amenințărilor hibride în cadrul UE, NATO și al coalițiilor internaționale relevante.

B. Cooperarea în domeniul combaterii criminalității grave și crimei organizate

1. Participanții vor oferi, atunci când este posibil și oportun, asistență juridică în temeiul instrumentelor existente pentru cooperarea penală internațională în vederea combaterii criminalității grave și organizate (SOC), printre altele a finanțării ilicite, care vizează subminarea suveranității și integrității teritoriale a Ucrainei, precum și a stabilității sale interne și a procesului de redresare.

Comentarii
  • Cooperare- asta implica doi in dictionar. In realitate noi ii ajutam pe ei peste puterile noastre, iar ei profita, pentru ca asa suna ordinul.

  • ADEVARUL spus de CRIMINALII NAZISTI fara sa vrea !
    Rusia a vrut sa incheie pace pe 9 Mai 2022 dar satanistii au continuat sa provoace si sa mentina razboiul dand vina pe Rusia ortodoxa care le-a distrus cele 41 de laboratoare de arme biologice, depozitele de arme biologice ascunse in congelatoarele din subsolurile spitalelor, depozite de armament si munitie pe care nazistii spurcati le vindeau teroristilor din Israel, au distrus ferme de recoltare a lichidului suprarenal de la copii rapiti de oamenii poponarului drogat pedofil jidanul spurcat paduchios Zelensky si au salvat peste 65 de mii de copii rapiti pentru pedofilie si pentru recoltarea lichidului suprarenal din care satanistii din SUA jidanita fac drogul ADRENOCROM cu care supravietuieste Mosh Leguma Bideu.
    Acum se vede clar ca in timp ce Victor Orban vrea pace pentru Europa, spurcaciunile criminale naziste sioniste vor sa se continue razboiul, mai ales acum cand si IDIOTII poponari retardati din NATO au pus batista pe tzambal cu intrarea Sataniei Ucraina in organizatia satanista pentru a nu se declansa razboiul mondial clasic dupa razboiul mondial bioologic in care omenirea se afla din 2020.
    Parashuta satanista `urSULA trebuie aruncata de la etaj !
    Mai jos aveti documentul tradatorilor idioti din MApN care dovedeste clar ca Clonatul Retardat Criminal Paduchios Impotent Spurcat si Vanzator de copii ZoiANUS Cretinus Imbecilus a tradat inca o data Romania pentru a ajunge sef la NATO in locul Iradiatului Prostanac Jidanit Geoana.Asta ca sa scape de puscarie fara numar la cate dosarele penale are CRIMINALUL, sperand ca asa va avea in continuare imunitate. Dar in fata gloantelor 7,62 nu poate avea imunitate, pentru ca pana sa ajunga la NATO ii va fi ciuruit curul de jidan imputzit nazist dovedit ce este !
    Aceasta clona retardata criminala isi va primi rasplata : glonte, ca sa ramana schilod tot restul vietii pana la STREANG, nu mort ca sa faci pacate pentru o ZOAIE Infecta, si streang !
    Daca romanii intre 18 si 35 de ani vor fi luati cu arcanul, ei trebuie sa stie ca pot contesta ordinul de incorporare pentru ca Romania NU A FOST ATACATA ! Nicio tara din NATO nu a fost atacata pentru ca Romania si celelalte tari sa o apere ! Asadar, PENTRU CINE TREBUIE SA MOARA ROMANII ? Pentru JIDANII Talmudici spurcati paduchiosi si poponari drogati ?
    Adevaratii dusmani ai Romaniei si ai romanilor sunt : ZoiANUS RetardatusCriminalus Impotentus Vanzator de copii, Guvernul CRIMINAL PNL & PSD si Parlamentul Penal Criminal Nazist Terorist TRADATOR si JEFUITOR ! Acestia trebuie impuscati, dar nu sa moara ci sa se taraie in carutul cu rotile pana la eshafod unde vor fi SPANZURATI pentru ceea ce sunt si pentru ce au facut impotriva Romaniei si impotriva poporului roman, IDIOT dar ORTODOX !
    Nici voi ZOIARISTII nu veti scapa de sfantul STREAANG in calitate de COMPLICI !!!

    ,,Ursula îl vrea plecat pe Orban! UE discută încheierea prematură a președinției ungare la Consiliul European. Furie în rândul ambasadorilor UE

    Miercuri, în cadrul unei reuniuni de două ore, ambasadorii UE reprezentând statele membre au întrebat Ungaria cu privire la obiectivele și rezultatele acestor vizite, pe care Budapesta le-a descris ca făcând parte dintr-o „misiune de pace” pentru a pune capăt războiului din Ucraina.
    În urma unei reuniuni a ambasadorilor UE, care reprezintă statele membre, care a avut loc miercuri (10 iulie) pentru a discuta despre recentele călătorii controversate ale prim-ministrului ungar Viktor Orbán la Kiev, Moscova și Beijing, Conferința președinților Parlamentului European este așteptată să discute chestiunea joi, fiind luate în considerare posibilele repercusiuni, scrie Euractiv France.
    Întâlnirile lui Viktor Orbán cu președintele rus Vladimir Putin și cu președintele chinez Xi Jinping de săptămâna trecută au stârnit îngrijorări serioase la Bruxelles și în alte capitale ale UE, mai ales că Ungaria deține de la 1 iulie și până la sfârșitul anului președinția Consiliului UE, unde se reunesc miniștrii statelor membre.
    În ultimele zile, liderii și oficialii UE au condamnat în unanimitate abordarea necoordonată a Ungariei, în special vizita surpriză la Moscova, insistând asupra faptului că Viktor Orbán nu a acționat în numele întregii Uniuni, ci doar în calitatea sa de prim-ministru al Ungariei.

    „Liniile au fost în mod clar și deliberat estompate”, au afirmat diplomații.

    Cu toate acestea, ambasadorii nu au discutat despre opțiunile posibile pentru rezolvarea problemei sau, așa cum au solicitat unii, pentru „frânarea” Ungariei. Acesta a fost în special cazul Poloniei, care pusese inițial problema pe ordinea de zi a reuniunii de miercuri.
    „Nimeni nu a ridicat problema încetării sau scurtării președinției. Nu au fost prezentate sau adoptate măsuri concrete”, a declarat un al doilea diplomat UE.
    Cu toate acestea, mulți diplomați au subliniat că, dacă Ungaria continuă pe această cale, ar putea avea loc o nouă discuție pe această temă.
    Indiferent de acest lucru, unele state membre au ripostat deja pe cale diplomatică, trimițând la reuniunile informale organizate de maghiari funcționari de rang inferior în loc de miniștri.
    Unii diplomați au descris această abordare drept un „boicot deliberat” al reuniunilor președinției maghiare, însă țara a ținut să minimalizeze îngrijorările în această privință.

    Conferința președinților abordează subiectul

    Joi, 11 iulie, subiectul va figura pe ordinea de zi a Conferinței președinților Parlamentului European, formată din președintele Parlamentului European și liderii grupurilor politice și responsabilă de organizarea agendei legislative și politice a Parlamentului.
    Potrivit informațiilor Euractiv, ar putea fi luate în vedere diferite măsuri, inclusiv boicotarea sauîncheierea prematură a președinției ungare, caz în care ar trebui să se apeleze la președințiile anterioare belgiană sau spaniolă, sau chiar devansarea începerii președinției poloneze, care ar trebui să înceapă în ianuarie 2025.
    „Sincer, posibilitatea boicotării președinției ungare a fost discutată încă de la prima călătorie a lui [Viktor Orbán] la Kiev”, a declarat pentru Euractiv un oficial al grupului liberal Renew Europe.’’
    https://www.activenews.ro/stiri/Ursula-il-vrea-plecat-pe-Orban-UE-discuta-incheierea-prematura-a-presedintiei-ungare-la-Consiliul-European-190553

  • ADEVARUL spus de CRIMINALII NAZISTI fara sa vrea !
    Rusia a vrut sa incheie pace pe 9 Mai 2022 dar satanistii au continuat sa provoace si sa mentina razboiul dand vina pe Rusia ortodoxa care le-a distrus cele 41 de laboratoare de arme biologice, depozitele de arme biologice ascunse in congelatoarele din subsolurile spitalelor, depozite de armament si munitie pe care nazistii spurcati le vindeau teroristilor din Israel, au distrus ferme de recoltare a lichidului suprarenal de la copiii rapiti de oamenii poponarului drogat pedofil jidanul spurcat paduchios Zelensky si au salvat peste 65 de mii de copii rapiti pentru pedofilie si pentru recoltarea lichidului suprarenal din care satanistii din SUA jidanita fac drogul ADRENOCROM cu care supravietuieste Mosh Leguma Bideu.
    Acum se vede clar ca in timp ce Victor Orban vrea pace pentru Europa, spurcaciunile criminale naziste sioniste vor sa se continue razboiul, mai ales acum cand si IDIOTII poponari retardati din NATO au pus batista pe tzambal cu intrarea Sataniei Ucraina in organizatia satanista pentru a nu se declansa razboiul mondial clasic dupa razboiul mondial bioologic in care omenirea se afla din 2020.
    Parashuta satanista `urSULA trebuie aruncata de la etaj !
    Mai jos aveti documentul tradatorilor idioti din MApN care dovedeste clar ca Clonatul Retardat Criminal Paduchios Impotent Spurcat si Vanzator de copii ZoiANUS Cretinus Imbecilus a tradat inca o data Romania pentru a ajunge sef la NATO in locul Iradiatului Prostanac Jidanit Geoana.Asta ca sa scape de puscarie fara numar la cate dosarele penale are CRIMINALUL, sperand ca asa va avea in continuare imunitate. Dar in fata gloantelor 7,62 nu poate avea imunitate, pentru ca pana sa ajunga la NATO ii va fi ciuruit curul de jidan imputzit nazist dovedit ce este !
    Aceasta clona retardata criminala isi va primi rasplata : glonte, ca sa ramana schilod tot restul vietii pana la STREANG, nu mort ca sa faci pacate pentru o ZOAIE Infecta, si streang !
    Daca romanii intre 18 si 35 de ani vor fi luati cu arcanul, ei trebuie sa stie ca pot contesta ordinul de incorporare pentru ca Romania NU A FOST ATACATA ! Nicio tara din NATO nu a fost atacata pentru ca Romania si celelalte tari sa o apere ! Asadar, PENTRU CINE TREBUIE SA MOARA ROMANII ? Pentru JIDANII Talmudici spurcati paduchiosi si poponari drogati ?
    Adevaratii dusmani ai Romaniei si ai romanilor sunt : ZoiANUS RetardatusCriminalus Impotentus Vanzator de copii, Guvernul CRIMINAL PNL & PSD si Parlamentul Penal Criminal Nazist Terorist TRADATOR si JEFUITOR ! Acestia trebuie impuscati, dar nu sa moara ci sa se taraie in carutul cu rotile pana la eshafod unde vor fi SPANZURATI pentru ceea ce sunt si pentru ce au facut impotriva Romaniei si impotriva poporului roman, IDIOT dar ORTODOX !
    https://www.national.ro/wp-content/uploads/2024/07/razb2.webp

  • Bravooooooooooooooooooooooooooooooooooo Mihai! Bravooooooooooo Ungaria!Uitati pentru ce s-au dus tradatorii criminali pe milioane de euro banii contribuabililor romani sa se intalneasca cu licuriciul parkinson ca sa ne bage de urgenta in razboi. Are dreptate Diana Sosoaca in tot ce spune, Doamne Sfinte, ea este singura salvare a Romaniei. Cand vor fi incinerati toti criminalii astia? cand ? Ori ii spanzuram pe ei ori murim noi un popor intreg! alege romane, ori una ori alta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *