Prima pagină » Actualitate » România a exportat băuturi, carne și cereale de milioane de euro. Primele patru luni ale anului 2024 arată creșteri de peste 20 la sută
România a exportat băuturi, carne și cereale de milioane de euro. Primele patru luni ale anului 2024 arată creșteri de peste 20 la sută

România a exportat băuturi, carne și cereale de milioane de euro. Primele patru luni ale anului 2024 arată creșteri de peste 20 la sută

19 aug. 2024, 11:44,
Elena Nicoleta BUJOR în Actualitate

În primele patru luni ale anului 2024, România a înregistrat o creștere semnificativă a exporturilor de băuturi, ajungând la un total de 130 de milioane de euro.

Aceasta reprezintă o creștere de 26,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, citate de Agerpres.

România a exportat băuturi, carne și cereale de milioane de euro

În același interval, importurile de băuturi au fost de aproximativ 205 milioane de euro, ceea ce indică o scădere de 8,9% față de anul anterior. Exporturile de băuturi, inclusiv alcoolice și non-alcoolice, precum și oțet, către țările Uniunii Europene au totalizat 89,6 milioane de euro. Cele mai importante piețe de destinație au fost Bulgaria, cu 30,4 milioane de euro, Grecia, cu 12,2 milioane de euro, și Ungaria, cu 8 milioane de euro.

Pe de altă parte, importurile de băuturi CIF au însumat 189,2 milioane de euro, cu majoritatea produselor provenind din Ungaria (43,5 milioane de euro), Olanda (22,5 milioane de euro) și Italia (21 milioane de euro).

În aceeași perioadă, exporturile de cereale și produse pe bază de cereale au adus României un venit de 1,22 miliarde de euro, deși această sumă a scăzut cu 17,3% față de primele patru luni ale anului anterior. Importurile de cereale și produse similare au fost de 531,3 milioane de euro, înregistrând o scădere de 21,2%, ceea ce a generat un excedent de 688,7 milioane de euro pe acest segment.

Tot în primele patru luni ale anului 2024, România a exportat carne și preparate din carne în valoare de 205,3 milioane de euro, în timp ce importurile în același sector au atins 599 milioane de euro. Exporturile de carne au crescut cu 15,2% față de anul precedent, în timp ce importurile au înregistrat o creștere de 20,2%. Principalele destinații pentru exporturile de carne au fost Bulgaria, Franța, Italia și Ungaria, în timp ce importurile au provenit majoritar din Spania, Germania, Ungaria și Polonia.

Exporturile României ar putea depăși 100 de miliarde de euro, în 2024

Analizele economice sugerează că România ar putea depăși pragul de 100 de miliarde de euro la exporturi în anul 2024, principalele piețe de desfacere fiind Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Cehia și Ungaria. Deși exporturile și-au moderat creșterea față de primele cinci luni ale anului trecut, se așteaptă o continuare a tendinței pozitive, în special datorită adaptării economiei românești la provocările inflației și modificărilor fiscale.

”România are toate şansele să atingă, în acest an, graniţa de 100 de miliarde de euro la capitolul exporturi. Cele mai multe vor merge către Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria”, arată o analiză realizată de Moneycorp România, preluată de News.ro.

Industria auto, software și produsele chimice sunt sectoarele cu cea mai rapidă creștere, iar exporturile de produse agricole și mașini sunt de așteptat să contribuie semnificativ la îmbunătățirea balanței comerciale a României în toamna acestui an. Autoritățile sunt încurajate să sprijine relansarea economică prin investiții în infrastructură și dezvoltarea unor programe de stimulare a producției, ceea ce ar putea transforma România într-un hub regional important în domeniul logistic și al producției.

”Chiar dacă exporturile şi-au temperat evoluţia cu 2,9% faţă de primele cinci luni din anul trecut, tendinţa este una pozitivă şi arată că economia s-a adaptat provocărilor generate de noile modificări fiscale şi mai ales de inflaţie, cea mai mare din UE în acest an. Evoluţia exporturilor româneşti va depinde, în principal, de modul în care principalii noştri parteneri comerciali din Europa, Germania, Italia şi Franţa vor depăşi problemele generate de inflaţie, de restructurarea economiei în contextul efectelor războiului din Ucraina şi a reconfigurării lanţurilor de producţie şi aprovizionare. Premisele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere nouă politică economică pe care Bruxelles-ul îşi doreşte să o pună în practică pentru relansarea economiei europene, perspectivele se anunţă a fi pozitive”, afirmă Cosmin Bucur, managing director Moneycorp România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`