Rezultatele finale obținute de absolvenții studiilor liceale la probele scrise ale examenului național de Bacalaureat din sesiunea iunie-iulie 2022 au fost afișate astăzi, 1 iulie, în centrele de examen și pe site-ul oficial al Ministerului Educației.
La nivelul județului Iași, rata de promovare, înregistrată după soluționarea contestațiilor, este de 83,15 %, în creștere cu 1,48%, comparativ cu afișarea rezultatelor inițiale 81,67%.
Rezultatele finale au fost afișate
Procentul de promovabilitate situează județul Iași pe locul trei în ierarhia națională.Totodată, județul Iași ocupă locul al doilea, la egalitate cu municipiul București, din perspectiva numărului unităților de învățământ cu promovabilitate 100%.
„Pentru promoția curentă, rata de reușită este 86,76% (82,88% în 2021), iar pentru promoțiile anterioare, 37,40% (36,65% în 2021).
Astfel, din totalul celor 4937 de candidați prezenți (4576 din promoția curentă și 361 din promoțiile anterioare) au promovat 4105 de candidați: 3970 de candidați aparțin promoției 2022, iar 135 provin din promoțiile anterioare”, a declarat Antonina Bliorț, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Iași.
Situația finală publicată astăzi reflectă faptul că din cele 647 de teze la Limba și literatura română reevaluate în urma contestațiilor, 478 (73,88 %) au primit note mai mari decât la evaluarea inițială. Pentru proba obligatorie a profilului, din cele 423 teze pentru care s-au depus contestații, 208 (49,17 %) au primit note mai mari, iar la proba la alegere a profilului/specializării, din cele 452 de teze reevaluate în urma contestațiilor, 288 (63,72%) au primit note mai mari decât au avut inițial.
Numărul mediilor de 10 (zece) obținute în această sesiune a crescut la 14, județul Iași plasându-se și în acest clasament pe poziția a 3 pe țară. La aceste 14 medii se adaugă o altă medie de 10 obținută de un elev participant la ediția specială a Bacalaureatului.
Elevii care au obținut media maximă, în acest an, provin de la Colegiul Național „Costache Negruzzi” Iași (5), Colegiul Național Iași (3+ 1 medie de la sesiunea specială), Colegiul Național „Mihai Eminescu” Iași (2), Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași (2), Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Iași (1) și Liceul Teoretic „Miron Costin” Pașcani. (1)
Pe discipline de examen, situația candidaților cu note de 10 este următoarea: 63 (59 înainte de contestații) au obținut nota 10 la proba de Limba și literatura română; 313 (292 înainte de contestații) au obținut nota 10 la proba obligatorie a profilului (Matematică – 213/ Istorie -99), 332 (316 înainte de contestații) au obținut nota 10 la proba la alegere a profilului și a specializării.
Când se va desfășura a doua sesiune de examinare
Precizăm că procentul de promovare se calculează din totalul candidaților prezenți.
În cazul în care media obţinută la examen este sub 6, sau la una dintre discipline nota este mai mică de 5, candidaţii mai au o şansă în următoare sesiune, cea din toamnă. Astfel, a doua sesiune de examen din acest an se va desfășura în perioada 16 august – 3 septembrie, fiind precedată de etapa de înscriere, în perioada 18 – 25 iulie.
Regulile de desfăşurare rămân aceleaşi, cu precizarea că beneficiază de prelungirea timpului de lucru alocat, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a examenului de Bacalaureat, în baza prevederilor cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare. Pentru elevii care solicită și primesc, în cazuri justificate, aprobarea Comisiei Naționale de Organizare a Examenului de Bacalaureat în vederea susținerii probelor cu subiectul de rezervă, se organizează probele scrise după finalizarea ultimei probe prevăzute în calendarul de desfășurare a Bacalaureatului.
În același timp, candidaților le este interzis să comunice între ei sau cu exteriorul, să transmită ori să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notițe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare în interior sau cu exteriorul.