Prima pagină » Eveniment-Social » Rezultate slabe la simulările examenelor de Bacalaureat și Evaluare Naționale în județul Iași! 64,87% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note peste 5 la limba română și doar 42,01% au luat peste 5 la matematică
Rezultate slabe la simulările examenelor de Bacalaureat și Evaluare Naționale în județul Iași! 64,87% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note peste 5 la limba română și doar 42,01% au luat peste 5 la matematică

Rezultate slabe la simulările examenelor de Bacalaureat și Evaluare Naționale în județul Iași! 64,87% dintre elevii de clasa a VIII-a au obținut note peste 5 la limba română și doar 42,01% au luat peste 5 la matematică

15 ian. 2025, 02:00, 2 ,
Iulia MARIA în Eveniment-Social

În perioada 11 – 13 decembrie 2024, elevii din județul Iași au participat atât la simulările pentru Bacalaureat, cât și la cele pentru Evaluarea Națională, organizate de Inspectoratul Școlar Județean Iași. În urma simulării Bacalaureatului din acest an, județul Iași a înregistrat rezultate alarmante, doar 40% dintre elevii de clasa a XII-a obținând medii de promovare. Procentul este semnificativ mai scăzut comparativ cu anii anteriori, iar mai puțin de jumătate dintre candidați au reușit să obțină cel puțin nota 5 la Proba obligatorie a profilului, ceea ce evidențiază o prăbușire a performanțelor față de simulările din 2022 și 2023

Inspectoratul Școlar Județean Iași (ISJ) a publicat, pe data de 13 ianuarie 2024, rapoartele privind Simulările Examenului de Evaluare Națională și Bacalaureat. Aceste examene simulate au avut rolul de a testa pregătirea elevilor pentru examenele naționale din vara anului 2025, în cadrul unui proces educativ bine structurat. Simulările pentru Bacalaureat au implicat elevi din clasele a XII-a și a XIII-a, în timp ce simulările pentru Evaluarea Națională au fost destinate celor din clasa a VIII-a, ambele examinări fiind realizate sub supravegherea atentă a cadrelor didactice.

Rezultate îngrijorătoare la simularea Bacalaureatului în județul Iași! Doar 2 din 5 elevi de clasa a XII-a au reușit să obțină medii de promovare

În perioada 11 – 13 decembrie 2024, Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat simularea probelor scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat. La această simulare au participat 5.316 elevi din clasele a XII-a și a XIII-a, provenind din 50 de unități de învățământ din județ. Probele, desfășurate conform calendarului stabilit, au inclus Limba și literatura română, Proba obligatorie a profilului și Proba la alegere, toate având subiecte elaborate de comisii specializate din cadrul I.S.J. Iași.

Față de simularea națională din martie 2024, prezența elevilor la simularea din decembrie a fost mai scăzută, cu 80,44% dintre elevi prezenți la toate probele. Elevii din filiera teoretică au avut cea mai ridicată participare, 93,18% dintre aceștia fiind prezenți la toate probele. În schimb, elevii din filiera tehnologică au înregistrat o participare cu 24,49% mai redusă.

„Față de simularea organizată de Ministerul Educației în luna martie a anului școlar 2023-2024, prezența elevilor ieșeni la simularea din perioada 11-13 decembrie 2024 a fost mai scăzută (84,77% elevi prezenți la toate probele, în martie 2024, față de 80,44%, în decembrie 2024), însă mai ridicată față de simularea care a avut loc în luna aprilie 2024 (71,32% dintre elevi prezenți la toate probele), organizată de I.S.J. Iași”, au transmis reprezentații ISJ Iași.

Elevii din învățământul seral au participat într-o proporție foarte scăzută, doar 10,14% dintre cei 562 de elevi înscriși fiind prezenți la toate probele. Cu toate acestea, rezultatul reprezintă un progres, comparativ cu simulările anterioare.

Din totalul celor 4.276 de elevi care au susținut toate probele, doar 1.686 au obținut cel puțin nota 5 la fiecare disciplină și media generală de minimum 6, ceea ce corespunde unui nivel de promovare de 39,43%. Acest procent este sub cel înregistrat la simulările din martie și aprilie 2024, care au avut rate de promovare de 46,74%, respectiv 51,03%.

Rezultatele simulării examenului organizat de Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Iași, în decembrie 2024, oferă o imagine detaliată asupra performanțelor elevilor din județ la aceste probe. Proba la limba și literatura română, cu o promovabilitate de 75,31%, arată o evoluție ușor pozitivă față de simularea din martie 2024, dar cu un decalaj semnificativ față de aprilie 2024, când procentul a fost de 77,98%. Deși performanțele generale sunt consistente și se mențin peste pragul de 50%, există diferențe semnificative între filierele de studiu. Elevii de la filiera teoretică au obținut cele mai bune rezultate, cu majoritatea notelor între 8,00 și 8,99, în timp ce elevii de la filierele tehnologică și vocațională au înregistrat performanțe mai modeste. În aceste cazuri, este evidentă necesitatea unor măsuri corective, precum programele remediale sau sesiuni de consiliere, care să sprijine elevii din aceste domenii.

În ceea ce privește proba la matematică, rezultatele au fost mai slabe comparativ cu cele din simulările anterioare, cu doar 38,86% dintre elevi obținând note de cel puțin 5. Deosebit de preocupante sunt rezultatele elevilor de la filiera tehnologică, unde 83,65% dintre aceștia nu au reușit să obțină nota minimă.

La proba de istorie, elevii din filiera teoretică au obținut un procentaj de promovare de 70,94%, similar cu cel din simularea anterioară, din martie 2024. Deși majoritatea elevilor se află în tranșa notelor 5,00 – 5,99, există o scădere a performanțelor pe măsură ce subiectele testau abilități de aplicare și analiză a informațiilor istorice.

Rezultatele obținute la proba E.d) – alegerea profilului și specializării – variază semnificativ între discipline, cu un nivel ridicat de promovare la informatică MI C++ (94,21%) și geografie (86,31%), dar și cu rezultate slabe la biologia vegetală și animală (6,24%) și fizica pentru filiera tehnologică (13,42%). Aceste diferențe subliniază decalajul în nivelul de pregătire dintre filiere și necesitatea unor programe educaționale adaptate fiecărui profil de studiu.

În general, deși prezența elevilor la simulare a fost ridicată, de 80,44%, procentul general de promovabilitate a fost de 39,43%, sub nivelul celor din simulările anterioare. În acest context, pentru îmbunătățirea rezultatelor viitoare, ISJ Iași recomandă intensificarea pregătirii remediale, adaptarea metodelor de predare și organizarea unor sesiuni de consiliere personalizată pentru elevii care întâmpină dificultăți.

Simularea examenului de Evaluare Națională a fost desfășurată în perioada 11 – 12 decembrie 2024

În aceeași perioadă, Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat și simularea examenului de Evaluare Națională pentru 7.657 de elevi din clasa a VIII-a. Datele obținute oferă o imagine clară asupra nivelului de pregătire al elevilor, dar și asupra diferențelor între mediul urban și cel rural.

Simularea examenului a urmărit familiarizarea elevilor cu formatul evaluării finale și identificarea lacunelor care necesită intervenții suplimentare. În județul Iași, rata generală de prezență la ambele probe a fost de 95,23%, cu o participare mai mare în mediul urban (97,04%), față de cel rural (93,36%).

„Comparativ cu simulările organizate la nivelul județului Iași în anul școlar anterior, prezența elevilor de clasa a VIII-a la ambele probe de examen a fost mai ridicată cu 0,97% față de simularea M.E. din februarie 2024 și cu 3,12% față de simularea organizată de I.S.J. Iași în luna aprilie 2024. În total, au fost vizați de simularea examenului 7.657 de elevi, dintre care 3.891 (50,82%) din mediul urban și 3.766 (49,18%) elevi din mediul rural. Ca și în anii anteriori, prezența elevilor din mediul urban se situează peste media județeană, diferența procentuală a prezenței la ambele probe de examen, pe medii de rezidență, fiind de 3,68% (97,04%, mediul urban, față de 93,36%, mediul rural)”, au precizat reprezentanții ISJ Iași.

Simularea examenului de Evaluare Națională desfășurată în județul Iași a evidențiat diferențe semnificative în pregătirea elevilor, mai ales între mediul urban și cel rural. La disciplina limba și literatura română, 64,87% dintre elevi au obținut note peste 5, iar diferențele între urban și rural sunt evidente, 82,55% dintre elevii din mediul urban având performanțe bune, față de doar 45,98% în mediul rural. În schimb, la matematică, doar 42,01% dintre elevi au obținut note peste 5, iar decalajul este și mai pronunțat în mediul rural, unde doar 19,69% au atins acest prag.

Numărul total al notelor de 10 este 26, dintre care 25 în mediul urban. La Colegiul Național „Emil Racoviță” au fost 10 elevi, la Colegiul Național „Costache Negruzzi”, 4 elevi, la Colegiul Național, 4 elevi, la Liceul Teoretic „Paradis” din Rediu, 2 elevi, iar la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Școala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Hașdeu”, Școala Gimnazială „Petru Rareș” din Hârlău, Școala Gimnazială „Ștefan Bârsănescu”, câte 1 elev, și o notă de 10 în mediul rural, la Școala Profesională Lespezi.

Rezultatele Simulărilor Examenului de Evaluare Națională și Bacalaureat din Iași subliniază necesitatea continuării eforturilor de sprijinire a elevilor, în special a celor din mediul rural, unde condițiile socio-economice și lipsa resurselor contribuie la performanțe mai scăzute.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`