Revoluție în transportul rutier! Este vorba despre primul drum electrificat din lume, proiect care va permite vehiculelor electrice să se încarce în timp ce circulă, oferind o soluție inovativă pentru viitorul transportului rutier. Iată țara care va avea prima autostradă electrificată din lume.
Revoluție în transportul rutier!
Suedia va pune bazele unui proiect revoluționar care promite să transforme modul de deplasare cu mașina pe autostradă. În 2025, un tronson din autostrada E20, care leagă orașele Stockholm, Göteborg și Malmö, va deveni primul drum electrificat din lume. Acest proiect va permite vehiculelor electrice să se încarce în timp ce circulă.
Tehnologia de încărcare prin inducție va permite vehiculelor electrice să se încarce în timp real, fără a fi nevoie de opriri pentru a căuta stații de încărcare. Principiul funcționării este similar cu cel folosit în telefoanele mobile: pe tronsonul de autostradă vor fi instalate plăci de inducție sub asfalt, iar vehiculele compatibile vor fi echipate cu un receptor specific. Suedia își propune să construiască o rețea de 3.000 de kilometri de drumuri electrificate, iar succesul acestui prim tronson de autostradă va avea un impact semnificativ în întreaga Europă. Suedia își propune nu doar să fie un lider în domeniul tehnologiilor verzi, ci și să devină un model de inovație în domeniul transportului.
Autostrada care a doborât recorduri mondiale
O autostradă maritimă de 24 de km a fost dechisă în China. Linia Shenzhen-Zhongshan, situată în provincia Guangdong, reprezintă un nou sistem de tuneluri și poduri maritime. Este, de asemenea, primul schimb subacvatic din lume între autostrăzi și aeroporturi. Noua autostradă va reduce timpul de călătorie între Shenzhen și Zhongshan de la 2 ore la aproximativ 30 de minute. Acest proiect de infrastructură integrează o serie de poduri, insule artificiale, tuneluri scufundate și drumuri subacvatice. Secțiunea de est prezintă o tehnică de construcție inovatoare, utilizând un tunel cu tuburi imersate din beton, care trece pe sub al treilea canal de transport principal din zonă.
China se mai mândrește și cu o altă construcție impunătoare, cel mai periculos pod din lume. Podul Beipanjiang din China a obținut titlul de cel mai înalt pod din lume. În același timp este considerat cel mai periculos pod, deși este o construcție monumentală sigură. Podul impunător se întinde pe 720 de metri peste râul Beipan și are o lungime de 1.341 de metri. China mai deține un record când vine vorba de poduri. Este vorba de podul de sticlă din zona unui canion uriaș din Parcul Național Tianmenshan. Cei care trec peste pod sunt înspăimântați, dar în același timp fascinați de priveliște și de construcția impunătoare.
O altă autostradă spectaculoasă este cea care deține titlul de cea mai lungă autostradă din lume. Panamericana, cunoscută și sub denumirea de Pan-American Highway este cea mai lungă autostradă din lume, având 30.00 de km. Autostrada spectaculoasă leagă America de Nord de America de Sud. Cel mai lung drum din lume începe în Alaska și se întinde până la vârful Argentinei. Autostrada traversează 14 țări, iar șoferii se pot bucura de peisaje și terenuri spectaculoase, de la tundra arctică la pădurile tropicale. O ramificație importantă din cea mai lungă șosea trece prin Bolivia, Brazilia, Paraguay, Uruguay și Venezuela. Autostrada demnă de Cartea Recordurilor depășește de 15 ori mai mult toate autostrăzile din România. Autostrada Panamericana nu este o șosea pentru toți conducătorii auto. Cei care doresc să o parcurgă trebuie să se înarmeze cu multă răbdare și atenție la obstacolele de pe traseu.
Un alt proiect revoluționar, care va schimba infrastructura rutieră, este cel din Suedia. Suedia va deține prima autostradă electrificată din lume, vehiculele electrice putând fi încărcate în timp ce circulă.