Prima pagină » International » Revoluție feroviară în Europa: Paris și Berlin, legate printr-un tren de mare viteză
Revoluție feroviară în Europa: Paris și Berlin, legate printr-un tren de mare viteză

Revoluție feroviară în Europa: Paris și Berlin, legate printr-un tren de mare viteză

16 dec. 2024, 17:20,
Simona Ciobanu în International

Pentru prima dată în istorie, capitalele Paris și Berlin vor fi conectate printr-o linie directă de tren de mare viteză, oferind o alternativă ecologică și competitivă la transportul aerian. Această inițiativă marchează un pas important către o Europă mai interconectată prin căi ferate, cu accent pe sustenabilitate și mobilitate eficientă.

Prima călătorie a trenului direct va avea loc luni, cu plecarea inaugurală din Gare de l’Est din Paris la ora 9:55, sosirea fiind programată la Berlin la ora 18:03. În sens invers, trenul inaugural va pleca din Berlin la ora 11:54, ajungând la Paris la 19:54. La ceremonie vor participa directorul general al SNCF, Jean-Pierre Farandou, și directorul de producție al Deutsche Bahn, Anja Shöllman.

Linia va fi deservită de trenurile germane de mare viteză ICE, care vor opri la Strasbourg, Karlsruhe și Frankfurt. Până acum, călătoria între cele două capitale implica cel puțin o schimbare de tren și dura mai mult de opt ore. Acum, pasagerii pot călători direct între centrele celor două orașe în exact opt ore.

Prețuri și rezervări

Prețul biletelor începe de la 59,99 EUR pentru clasa a doua și 69,99 EUR pentru clasa întâi, fiind reglementat de un sistem de tarifare dinamică bazat pe gradul de ocupare. Aceasta face călătoria accesibilă pentru un public larg, încurajând adoptarea transportului feroviar pe distanțe lungi.

Comparativ cu transportul aerian, o călătorie cu trenul între Paris și Berlin emite doar 2 kg de CO2 per pasager, față de 200 kg în cazul unui zbor. Acesta este un argument esențial într-o lume tot mai preocupată de reducerea emisiilor de carbon și de protejarea mediului înconjurător.

Această nouă linie face parte dintr-un plan mai amplu al Uniunii Europene, care urmărește să dubleze traficul feroviar internațional de mare viteză până în 2030 și să-l tripleze până în 2050. Extinderea rețelei de căi ferate de mare viteză la 20.000 km pe continent este un obiectiv ambițios, necesar pentru a sprijini tranziția verde a Europei.

În plus, relansarea trenului de noapte între Paris și Berlin a demonstrat deja interesul crescut pentru mobilitatea feroviară. Totuși, succesul pe termen lung depinde de extinderea infrastructurii și de standardizarea sistemelor de semnalizare.

Prin această legătură directă, Parisul și Berlinul scriu un nou capitol în istoria transportului european, consolidând rolul trenului ca o alternativă ecologică și eficientă pentru viitorul mobilității pe continent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`