Prima pagină » Titlurile zilei » Revoltă la CTP Iași! Șoferii au rămas șocați când au văzut ultimele modificări salariale: „Un șofer care lucrează de un an sau doi are salariul la fel ca unul cu 15 ani la companie”

Revoltă la CTP Iași! Șoferii au rămas șocați când au văzut ultimele modificări salariale: „Un șofer care lucrează de un an sau doi are salariul la fel ca unul cu 15 ani la companie”

05 iul. 2024, 02:00,
Petronel Ștefan, în Titlurile zilei

CTP Iași a făcut mai multe modificări salariale după ce a fost mărit salariul minim pe economie. Totuși, angajații nu sunt foarte mulțumiți de ultimele schimbări

Angajații de la CTP primesc, de la 1 iulie 2024, 300 de lei în plus la salariu. Totuși, oamenii consideră că nu este prea mult, având în vedere nivelul inflației și prețurile din magazine. De asemenea, nici angajații mai vechi nu sunt mulțumiți, deoarece diferențele salariale față de un coleg mai nou sunt aproape inexistente.

CTP Iași a făcut modificări salariale

Un șofer de autobuz câștiga înainte 2.300 de lei net pentru serviciul său, iar de la 1 iulie 2024, salariul a fost mărit cu 300 de lei, 13 la sută, raportat la salariul net. Angajații au purtat mai multe negocieri cu conducerea companiei pentru a obține salarii mai mari. De asemenea, și bonurile de masă au fost mărite de la 30 la 38 de lei, deși angajații au cerut o majorare până la 40 de lei. Totuși, această mărire nu înseamnă foarte mult, deoarece salariul încă este foarte mic. Compania a avut probleme cu lipsa de angajați tocmai din cauza salariilor. Șoferii se bazează pe orele suplimentare lucrate și pe zilele de weekend care sunt plătite dublu ca să ajungă la un salariu de peste 3.000 de lei.

„Am avut negocieri cu compania și de la 1 iulie s-a mărit salariul până la 4.800 de lei brut, deci un șofer rămâne undeva cu 2.600 de lei net în mână. De asemenea, și bonurile au fost mărite de la 30 de lei la 38 de lei, deși noi am cerut 40, dar nu au acceptat. Avem noroc că mai avem sporuri, în special cei cu vechime, dar și că mai facem ore suplimentare sau lucrăm în weekend când suntem plătiți dublu. Așa reușești să ajungi la un salariu de peste 3.000 de lei. În mod normal, pentru munca pe care o facem noi, șoferii, credem că un salariu de minim 4.000 de lei ar fi echitabil, însă, din păcate, aceasta este situația”, a transmis Paul Păuleț, liderul Sindicatului Angajaților și Șoferilor CTP.

Șoferii vechi sunt nemulțumiți

Un angajat care lucrează de minim un an la CTP ia același salariu precum altul care lucrează de 15 ani, singura diferență fiind sporul de vechime în muncă. Totuși, șoferii mai vechi au cerut un spor de fidelitate, având în vedere că lucrează de mai mult timp la companie, însă au fost refuzați.

„Totuși, această mărire nu este foarte avantajoasă pentru șoferii mai vechi, deoarece un șofer care lucrează de un an sau doi are salariul la fel ca un șofer care lucrează de 15 ani la companie. Într-adevăr, cei mai vechi au sporul de vechime de 10 sau 15 la sută. Dacă vine un om care a lucrat în alt domeniu sau la altă companie și se angajează la CTP, el tot o să primească sporul de vechime. Am cerut un sport de fidelitate, de măcar 10 la sută, având în vedere că suntem unii care lucrează de peste 10 ani ca șoferi de autobuz la CTP. Compania ar trebui să aibă grijă de astfel de angajați și să le ofere o motivație în plus”, a mai precizat Paul Păuleț.

CTP a făcut modificări salariale, însă angajații nu sunt mulțumiți după ce au văzut noile câștiguri.

Comentarii
  • Lapusneanu Marcel

    Pana si un necalificat in constructii castiga mai bine comparativ cu un sofer de la CTP Iasi. Vai de mama ei de companie …

  • Cu asemenea salarii va mirați de ce va pleacă oamenii din companie ,Ferească Dumnezeu să te trezești la 3 4 pentru un salar de 3000 lei sclavagiti,adică rupi suplimentarele pentru ei.Plecati.

  • Pe directori nu ii interesează cum o duc oamenii din subordine. Atâta vreme cât ei își încasează salariile nesimțite, și primele pt economia făcută la bugetul companiei, in rest nu se vede că în fiecare zi sunt blocări , tramvaiele pica unul câte unul ,și nu doar cele vechi, la autobuze este aceeași situație. Vai de managementul lor, se pregătesc să o bage in faliment!

  • M-am saturat de articolele cu CTP….Chiar aveti o perioada, in care zilnic numai asta scrieti. Mai sunt si alte unitati in care sunt neregului….CTP, CTP…Ba una, ba alta….Gata! Schimbati directia …Catre CFR, Finante, DSP, Casa de Sanatate.

  • Interesant ca Stoica nu a mai dat declaratie. Ii e frica ca saraceste daca le mai da si la angajatii lui. Ii scade sporul de performanta. Lui nu ii e rusine ca ii pleaca oamenii pentru ca trebuie sa se trezeasca la ora 3 dimineata si sa adoarma la 2 noaptea pentru 3000 de lei si astia datorita suplimentarelor? Stoica o sa bage Compania iar in faliment. Ascultati ce va spun eu

    • Joburi, unde? Cristian Adrianei, 44 ani, iesean

      Eu lucrez la patron, la negru, 1700 lei in mana…….. Si sambata………. Atat am gasit, restul sunt pe relatii… Nu ai cum. Asta e mafia….

  • Dacă ați renunța la gratuitățile oferite anumitor categorii sociale și profesionale și fiecare călător și-ar cumpăra și valida biletul de călătorie,poate s-ar mai aduna niste bani la bugetul instituției ca sa vă plătiți corespunzător angajații.

  • Revoltă că li s-au mărit salariile? Minim 4800 lei la care se adaugă vechime 5-25% (240-1200lei)și plata la dublu în weekend și sărbători?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *