Prima pagină » Actualitate » Reţetă de succes a guvernării USR-PNL-UDMR! Sute de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi! Tinerii vor pleca, cel mai probabil, în străinătate

Reţetă de succes a guvernării USR-PNL-UDMR! Sute de angajaţi de la CFR Marfă vor fi disponibilizaţi! Tinerii vor pleca, cel mai probabil, în străinătate

14 mai 2021, 10:26,
în Actualitate

Guvernarea USR-PLN-UDMR pregăteşte o lovitură de proporţii companiei de stat CFR Marfă. Vorbim despre faptul că Guvernul de dreapta pregăteşte să disponibilizeze sute de angajaţi din companie. Vorbim despre tineri mecanici cu o medie de vârstă de 26 de ani care vor trebui să-şi caute de muncă pe o piață internă care deja este deficitară. Totuşi, cel mai probabil, sutele de tineri vor pleca din țară pentru că oricum, în ultimii zeci de ani politica statului s-a concentrat pe acţiuni de acest fel.

Directorul CMZ Iași, Dumitru Anchidin, protestează împotriva deciziei autorităţilor spunând că acest lucru duce la o adâncire a decăderii a CFR Marfă.

Sute de tineri vor fi daţi afară de la CFR Marfă

Situaţia generată de USR și PNL este una fără precedent în sistemul bugetar. Vorbim despre faptul că guvernanţii vor să dea afară personal calificat, personal care aduce un aport substanţial pieţei de muncă. De exemplu, CMZ Iași numără în prezent 319 angajaţi.

Managerul CMZ Iași, Dumitru Anchidin, aduce în atenţia publică o statistică pe care o redam în rândurile care urmează:

CMZ Iași are în prezent 319 salariaţi. Vor fi disponibilizaţi un număr de 140 de salariați începând cu data de 05.07.2021.

De menţionat faptul că, în anii 2017- 2019, CFR Marfă a reuşit să școlarizeze un număr de 300 de mecanici cu vârsta medie de 26 de ani, mecanici care vor fi disponibilizaţi şi vor fi preluaţi de către concurență.

La această dată, funcţia de mecanic de locomotivă înregistrează cel mai mare deficit de personal din întregul sistem feroviar. menţionat managerul CMZ Iași, Dumitru Anchidin.

Directorul CMZ Iași nu este de acord cu disponibilizările din sistem

Într-un comunicat trimis, directorul CMZ Iași a explicat faptul că nu este de acord cu decizia Guvernului şi că se poate vedea faptul că guvernanţii, în loc să gândească strategii de scoatere a firmei din impasul economic în care se află, aceștia dau afară sute de angajaţi:

Având în vedere calitatea de salariat CFR Marfa S.A, dar şi cea de manager al CZM Iaşi, am pus în aplicare decizia Directorului General nr. 123/07.05.2021, prin care s-a dispus întocmirea listelor cu personalul muncitor ce urmează a fi disponibilizat; am fost obligat să respect această decizie în calitatea mea de manager.
Dar aceasta nu înseamnă că sunt de acord şi îmi însuşesc rezultatele programului de reorganizare şi restructurare aplicat CZM-ului Iaşi şi nici cu soluţiile pe care managementul actual al CFR Marfa îl aplica pentru scoaterea societăţii din impasul economic în care se afla.
În loc să gândească soluţii şi să-şi propună să recupereze cota de piaţă pierdută intre 2014-2020 (54,81 % -2014 faţă de 29,29 % -2020 ) în procent de peste 25%, prefera o abordare simplistă şi pliază personalul, prin disponibilizare, la cota de piaţă actuală, cu toate că CFR Marfa are resurse tehnice, personal calificat şi experienţa infinit mai mare decât concurenţa (cea care a preluat cota de piaţă pierdută de CFR Marfa).

Programul de restructurare a fost obţinut pe surse nicidecum oficial

În altă ordine de idei, directorul menţionează faptul că programul de restructurare a fost obţinut pe surse, nicidecum în mod oficial aşa cum era absolut normal şi legal pentru poziţia pe care o ocupă:

Din analiza datelor puse la dispoziţie în programul de restructurare (obţinut pe surse şi nu oficial cum ar fi fost firesc), mai precis tabelul şi graficul evoluţiei cotei de piaţă în transporturile feroviare, rezulta că atunci când a existat preocupare la CFR Marfa şi voinţa managerială, recuperarea cotei de piaţă a fost posibilă.
Exemple: anul 2011 s-au recuperat 2,5% ( 60,5% în 2011 faţă de 58,0% în 2010).
anul 2014 s-a reuşit menţinerea cotei de piaţă (54,81 % -2014 faţă de 54,78%-2013).
anul 2017 s-a reuşit recuperarea a 2% ( 48,17%- 2107 faţă de 46,16% -2016).

Prin parcurgerea analizei cotei de piaţa se constată că pierderea anula este , începând cu anul 2000 şi până în prezent, în medie de 3% , cu excepţia dezastrosului an 2019, când se înregistrează o pierdere abruptă de 13%, care în indicatorul tone transportate înseamnă peste 6 milioane tone marfa.

CZM-urile nu sunt contributoare pentru pierderea cotelor de piaţă

De altfel, managerul menţionează faptul că pierderea de piaţă nu este girată de CZM-urile din România pentru că cei din urmă nu au calitatea şi nici dreptul de a fixa un preț pe piaţa concurenţială:

Menţionez că, în pierderea cotelor de piaţă, CZM-urile nu sunt contributoare, neavând calitatea de a fixa un preţ de piaţă concurenţial; stabilirea şi negocierea preţurilor fiind apanajul exclusiv al centralului CFR Marfa. Analizând evoluţia tarifelor la CFR Marfa din perioada 2012- 2020, se constată că în intervalul 2012 -2016, s-a operat o singură majorare de tarif cu 5% în anul 2014. Începând cu anul 2017 s-au produs majorări succesive de 7%, respectiv 5% în 2018, culminând cu anul 2019 care a înregistrat o majorare între 14,5-94,5%, iar în anul 2020 încă o majorare de 7%. Nu este o întâmplare ca pierderile din cota de piaţă înregistrate în 2019 de 13%, se produce în acelaşi an cu majorarea nejustificată de minim 14,5%. conchide managerul CMZ Iași, Dumitru Anchidin.

În galeria foto aveți documentele în care se prezintă toată statistica

Documentul il puteți consulta aici

Bugetul.ro
Adio, Parcul IOR din București în actuala formă! Primarul Robert Negoiță vrea să transforme locul de recreere din Sectorul 3 într-o oază modernă
redactia.ro
Răsturnare de situație. Cine va fi până la urmă premierul României. Nicușor Dan va face anunțul azi
Bugetul.ro
Prigoana ANAF bagă spaima în proprietarii de mașini din România. Controalele autorității s-au întețit, iar inspectorii sunt neiertători cu cei care încalcă legea
a1.ro
Neurochirurgul Leon Dănăilă, prima declarație după ce s-a scris că a murit. Cum a apărut știrea falsă despre decesul său
Playtech.ro
Cât a ajuns să coste un mic la Eforie Nord. Prețul i-a lăsat fără cuvinte pe turiști
observatornews.ro
Subiecte la Evaluarea Națională 2025 - română. Elevii au la dispoziție două ore pentru a rezolva subiectele
Playsport.ro
Un bărbat s-a îndrăgostit de ChatGPT și i-a cerut să se căsătorească cu el. Iubita reală încă încearcă să...
Evz.ro
Trei zodii acoperite de noroc. O lună iulie perfectă
realitatea.net
Românii au găsit o nouă metodă de a păcăli aparatele de reciclare. Reușesc să obțină o grămadă de bani cu un singur pahar de plastic
SportpeSurse
EXCLUSIV Imagini devastatoare cu casa părintească a lui Ion Țiriac din Brașov. Locuința a ajuns o dărăpănătură în care colcăie șobolanii. Primarul orașului face declarații tulburătoare despre miliardar: ““Nu l-a interesat niciodată”
Playtech.ro
Ce sunt fluturii Buha gamma și de ce au apărut în număr mare în București. Pot distruge grădinile și culturile. Cum scapi de ei
Dailybusiness.ro
Pescobar umblă cu caracatița vopsită prin Londra. Britanicii s-au arătat dezgustați de preparatele afaceristului: „Prima mușcătură a fost îngrozitoare. Are un gust oribil”
RomaniaTV
Zile libere de care nu ştiai: Cum poţi să iei bani fără să mergi la job două zile. Alte concedii pe care poţi să le ceri oricând
stiriromania.ro
Alex Marcu, sfâșiat de durere lângă sicriul Teodorei. Bărbatul își ia adio de la soție cu râuri de lacrimi
RomaniaTV
Adio garanţia de 50 de bani la punctele de reciclare. Românii, campioni în campania SGR
redactia.ro
Scandal între Nicușor Dan și Ilie Bolojan. De ce nu se înțeleg cei doi și soluția extremă la care se gândește președintele României
ego.ro
Am aflat secretul teribil al soacrei mele, iar acum nu știu ce să fac! Cum aș putea să îi spun soțului așa ceva!?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
23 iunie 2025
23 iunie 2025