Prima pagină » International » Reguli stricte pentru conducătorii auto. Ce interdicție au șoferii
Reguli stricte pentru conducătorii auto. Ce interdicție au șoferii

Reguli stricte pentru conducătorii auto. Ce interdicție au șoferii

26 iun. 2024, 09:15,
BZI.ro, în International

S-au dat reguli stricte pentru conducătorii auto. Este vorba despre transportul de camioane în Germania. Iată ce interdicție au șoferii.

Reguli stricte pentru conducătorii auto

Transportul cu camioane reprezintă o problemă semnificativă în traficul rutier, în sezonul estival. Pentru a asigura că șoferii nu se confruntă constant cu dificultăți, autoritățile germane au introdus reguli stricte privind circulația camioanelor.

În Germania, există o interdicție generală de conducere pentru camioane în zilele de duminică și sărbători pe întregul sistem rutier între orele 00:00 și 22:00, pe tot parcursul anului. În plus, în perioada de vară, cuprinsă între 1 iulie și 31 august, această interdicție se extinde și asupra anumitor autostrăzi și drumuri federale în zilele de sâmbătă, între orele 7:00 și 20:00.

Regulile se aplică camioanelor cu o greutate totală admisă care depășește 7,5 tone, inclusiv celor care tractează remorci, indiferent de greutatea acestora. Pentru șoferii de camioane, respectarea acestor reguli este esențială pentru evitarea amenzilor și pentru a contribui la menținerea siguranței și eficienței pe drumurile germane.

O nouă taxă pentru șoferi

Statul California, unde circulă cele mai multe mașini electrice din Statele Unite, va trece de la clasica taxă pe carburanți la taxa pe kilometraj. Această măsură a fost implementată pentru că cele 1,2 milioane de vehicule electrice înregistrate în acest stat nu contribuie deloc la taxele necesare reparării drumurilor, în timp ce pentru o mașină pe benzină/motorină este plătit anual aproximativ 300 dolari.

Autoritățile din California vor introduce astfel o taxă pe kilometraj de 3 cenți/km, iar șoferii care se vor înscrie în acest proiect pilot au diferite modalități de a raporta acel kilometraj. Ei pot instala în mașina lor un dispozitiv care urmărește automat sau pur și simplu trimit o fotografie înainte și după cu contorul lor de parcurs. În schimbul participării, vor primi până la 400 dolari. Deocamdată această lege a intrat în vigoare doar în California, însă va fi implementată și în alte țări. De asemenea, se vor impune măsuri pentru siguranța șoferilor. În SUA a fost finalizată o nouă normă care va face obligatorii sistemele automate de frânare de urgență la mașini, inclusiv cele care detectează pietonii.

Noul standard prevede că toate mașinile trebuie să fie capabile să oprească și să evite contactul cu un vehicul din față până la 100 km/h și că sistemele trebuie să fie capabile să detecteze pietonii atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte. În plus, sistemul trebuie să acționeze automat frânele până la 145 de kilometri pe oră atunci când este iminentă o coliziune cu un vehicul din față și până la 70 de kilometri pe oră atunci când este detectat un pieton. Norma finală se aplică aproape tuturor vehiculelor ușoare din SUA cu o greutate mai mică de 4,5 tone. O normă separată care ar impune ca vehiculele grele, inclusiv remorcile de tractoare, să aibă sistem de frânare de urgență a fost propusă de NHTSA și de Administrația Federală pentru Siguranța Transportatorilor Auto și este în curs de finalizare.

UE vine cu legi mai dure și pentru șoferii, reguli valabile și pentru România. Parlamentul European discută o serie de măsuri mai aspre pentru șoferii care încalcă legea. Dacă permisul este suspendat într-o țară europeană, posesorul nu va mai putea conduce în nicio altă țară UE. Noua legislație ar putea fi adoptată chiar din 2025.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *