Prima pagină » National » Reguli stricte în supermarketuri. Amenzile pot ajunge până la 4.000 lei
Reguli stricte în supermarketuri. Amenzile pot ajunge până la 4.000 lei

Reguli stricte în supermarketuri. Amenzile pot ajunge până la 4.000 lei

19 iul. 2024, 10:20,
în National

Reguli stricte în supermarketuri ce trebuie respectate. În România, conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 99/2000, este obligatoriu să se respecte anumite reguli privind activitatea unităților economice.

În caz contrar, amenzile pot ajunge până la 4.000 de lei. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) monitorizează atent toate unitățile economice, de la magazine alimentare până la saloane de înfrumusețare.

Respectarea programului de funcționare: Amenzi de până la 2.000 de lei

Unitățile economice din România, fie că sunt de vânzare cu amănuntul sau prestează servicii, au obligația de a afișa și respecta programul de funcționare. Nerespectarea acestei obligații poate atrage sancțiuni severe. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 99/2000 stipulează clar că toate unitățile comerciale trebuie să afișeze orarul de funcționare la intrare, astfel încât acesta să fie vizibil din exterior.

În cazul în care nu respectă programul afișat, organele de control ale ANPC și cele ale primăriilor pot aplica amenzi cuprinse între 200 și 2.000 de lei pentru persoane fizice, și între 400 și 4.000 de lei pentru persoane juridice.

Reguli stricte în supermarketuri

Fiecare supermarket din România are propriile reguli interne, iar încălcarea acestora poate duce la sancțiuni severe. De exemplu, furtul poate duce la deschiderea unui dosar penal, interzicerea accesului în magazin și sesizarea autorităților. Gravitatea pedepsei depinde de mai mulți factori, precum valoarea bunului furat, utilizarea violenței sau a armelor, și dacă infractorul este la prima abatere sau recidivist.

Hărțuirea, fie verbală sau fizică, nu este tolerată și personalul supermarketului este obligat să intervină și, dacă este necesar, să expulzeze persoana implicată. Deteriorarea intenționată a bunurilor este de asemenea interzisă. În cazul în care copiii sunt cei care provoacă daune, părinții sunt responsabili dacă nu i-au supravegheat corespunzător. Cei care deteriorează intenționat produsele vor fi dați afară și pot fi trași la răspundere pentru daunele provocate.

Aceste măsuri sunt menite să asigure respectarea legii și protecția consumatorilor, menținând astfel un mediu sigur și corect pentru toți cetățenii.

Ce trebuie să faci dacă ai spart un produs în supermarket

Dacă ai deteriorat sau spart accidental un produs într-un supermarket, este important să știi că reacția și consecințele pot varia în funcție de politica fiecărui lanț de retail și de circumstanțele incidentului.

Accidentele se întâmplă și, de multe ori, clienții pot strica produse din neatenție. În unele cazuri, comerciantul poate fi responsabil, mai ales dacă nu a respectat măsurile de securitate prevăzute de lege. Iată ce trebuie să știi dacă te afli într-o astfel de situație, conform romaniatv.net.

Potrivit legii, raioanele cu produse fragile trebuie să fie echipate cu măsuri suplimentare de protecție pentru a preveni accidentele. Reglementările privind amplasarea mărfurilor pe rafturi includ cerința ca distanța dintre rafturi să fie de minimum 1,4 metri, responsabilitatea pentru aceasta revenind comerciantului.

De exemplu, raionul cu băuturi trebuie să fie dotat cu bare speciale pentru stabilizarea produselor. Dacă un client atinge din greșeală o sticlă care cade și se sparge, primul pas este să informeze personalul magazinului.

Dacă raionul nu dispune de măsurile necesare de siguranță, clientul nu este responsabil pentru pagube și nu trebuie să plătească pentru produsele sparte. În schimb, dacă magazinul a respectat toate măsurile de siguranță, clientul poate fi tras la răspundere.

Pași de urmat

Informați personalul magazinului: Anunțați imediat un angajat despre incident.

Verificați măsurile de siguranță: Observați dacă raionul are echipamentele de protecție necesare.

Solicitați cartea de reclamații: Dacă nu reușiți să ajungeți la o înțelegere cu personalul, cereți cartea de reclamații și detaliați accidentul.

Dacă produsul era asigurat corespunzător și incidentul a fost exclusiv din vina clientului, acesta poate fi obligat să acopere costul pagubelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`