Un pasaj subteran, cu o lungime de 70 de metri, va fi construit pe tronsonul A. Panu – Palat. Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor este programată la finalul lunii august 2022
Municipalitatea ieșeană pregătește o investiție majoră, în centrul orașului. Pe data de 28.08.2022, Primăria Iași va organiza o licitație pentru amenajarea unui pasaj subteran care va prelua traficul auto și al tramvaielor. Obiectivul vizează sectorul A. Panu – Palat. Investiția anunțată se ridică la 23.974.949 de lei, fără TVA, aproape 4,8 milioane de euro.
„În acest caz, se propune crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre str. Lăpușneanu, prin Piața Unirii, urmând bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt, pe întreaga sa lungime, traversând str. A. Panu și având ca punct terminus Piața Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. În realizarea acestui deziderat, se propune anularea intersecției semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe str. A. Panu, la nivelul bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt, și mutarea traficului auto în subteran. De asemenea, se propune și anularea căii duble de rulare tramvaie pe aceeași direcție str. A. Panu – str. Palat, între obiectivele de interes istoric și turistic Casa Dosoftei și Biserica Nicolae Domnesc și plasarea acesteia în subteran, pe același aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiași pasaj subteran”, se arată în caietul de sarcini.
Primăria Iași intenționa să amenajeze alt pasaj subteran pe Aleea Sadoveanu.
Reguli noi de circulație în centrul Iașului pentru fluidizarea traficului
Comisia de evaluare va alege oferta constructorilor cu prețul cel mai mic.
„Pasajul subteran proiectat asigură funcționalitatea de trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând și noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul, cu rampa de intrare pe str. A. Panu și cu rampa de ieșire pe str. Palat. Pasajul va fi realizat în curbă, cu raza de 140 m. Lungimea casetei este de 70 m. „În perioada 2019–2030 este planificată extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate cu funcționare în regim adaptiv și sistem de comunicații, continuând extinderea de management din etapele anterioare”, se mai arată în documentația procedurii.
Pasajul va avea o lățime de 15 metri. Proiectarea și execuția vor avea o durată de 30 de luni de la semnarea contractului. Studiul de fezabilitate a fost realizat de societatea Professional Acquisitions Consulting Company SRL. Municipalitatea ieșeană pregătește și amenajarea a 3 bazine de înot pentru învățământul preșcolar.
Primăria Iași a demarat lucrările de modernizarea a mai multor străzi
Recent, Primăria Iași a finalizat licitația pentru asfaltarea unui număr de 4 artere din municipiu. Contractul a fost câștigat de asocierea Concret Drum SRL – Alpenside SRL. Valoarea finală a contractului este de 8.866.505 lei, fără TVA, aproape 2 milioane de euro. Lucrările urmează să fie executate în termen de 12 luni. Deja a fost emis ordinul de începere al lucrărilor. Conform proiectului, pe lista de investiții se află străzile Albineț și Hotin, din zona străzii Sărărie, dar și străzile Lupiței și Varianta Șoseaua Rediu.
„Lucrările de modernizare propuse au ca scop sporirea capacității portante a drumului, îmbunătățirea condițiilor de colectare și evacuare a apelor meteorice și pluviale, dar și asigurarea stabilității și lățimii platformei. Astfel, se urmărește creșterea gradului de siguranță a circulației și a reducerii timpului de călătorie”, se arată în descrierea investiției.
Si sa vedeti surpriza: cand se apuca de sapat vor gasi multe ruine ingropate iar studiul arheologic va dura cativa ani.
Mihaita si-a inceput campania electorala.
O sa treaca tramvaiul prin pasajul subteran spre Hala centrala?
Dar un pasaj sunbteran la Curtea Apel, unde exista suficient spatiu???sau la intresectia B-ul Indepedentei cu Sararie pentru cei care vor sa urce pe Sararie….s-ar fluidiza considerabil traficul in zona si este si spatiu suficient…De ce numai in centru, desi circulatia este mult redusa in comparatie cu caile de comunicatii expuse mai sus ???De ce in centru pute de politie locala iar in cartiere este o barat?De acolo vin voturile?O sa ai surprize tovarase!
@pensionar Ce campanie electorala? Daca sa apuca sa faca ceva spuneti ca isi face campanie, daca nu face iar nu e bine. Acum ce nu va convine ca face pasaj?
Mai, dar minte omul asta cu atata nerusinare, de se clatina si statuia lui Stefan. Numai prostii, numai aberatii ca sa sucrasca mintea celor cu ajutor social. Ba barcute pe Bahlui. ba pasaj subteran pe sub Bahlui, in zona PD. ROS, telegondole, pasaje subterane in Bucium, etc,etc. Domnilor ziaristi, nu mai scrieti aceste prostii ale acestui individ la preturi mici si platite din buzunarul contribuabililor. Unde mai pui ca de fapt intelegerea este cu cei de la Palas ca sa uneasca zona spre Sf Andrei, sa faciliteze afacerea domnilor de acolo, nu ca sa faca el un pietonal ca asa l-a inzestrat pe el mama natura.
Eu chiar nu inteleg ce nu va convine, foarte bine ca face acest pasaj, si nu minte deloc, o sa vedeti ca se face acest si pasaj si cel din Copou
Cel mai bun primar ! A furat dar a și făcut ! …
Pasajul se face pe banii noștri pentru a nu mai fi despărțite de strada cele două ansambluri Palas, cel actual și el incursdeconstruire.
Iulian Dascalu. Castigatorul acestor sforarii.
4,8mil euro doar studii geo, studiu fezabilitate, proiect, consultanta… Mai bine făceau viaductul Tătărași. Da acu nu se mai poate. Amplasamentul e ocupat de blocuri. La fel și continuarea podului Cantemir. Jale vouă
Mai Andrei, oamenii incearca sa iti spuna ca nu face nimic Chirica, doar promite ca face
Good joke .