Prima pagină » Actualitate » „Regele Tik-Tok” cere ANAF să-l ajute să fie om cinstit! Cum se impozitează donațiile?

„Regele Tik-Tok” cere ANAF să-l ajute să fie om cinstit! Cum se impozitează donațiile?

13 mai 2024, 11:44, 1 ,
în Actualitate

Sumele încasate de influencerii români pe TikTok ating de multe ori valori amețitoare, însă aceștia spun că nu știu cum și cât trebuie să plătească taxele către stat pentru că nu există un cadru legal. „Regele Tik-Tok” cere ANAF să-l ajute să fie om cinstit. Lucian Elgi a vorbit despre sumele uriașe câștigate prin intermediul acestei aplicații.

„Regele Tik-Tok” cere ANAF să-l ajute să fie om cinstit!

Lucian Elgi, considerat „Regele Tik-Tok“ în România a declarat că se câștigă bine pe această platformă în România. Acesta a dat exemplul unei singure dedicații făcute pe TikTok, într-un live în care a apărut și manelistul Nicolae Guță, pentru care o persoană a plătit 60.000 de euro.

Lucian Elgi spune că a luat legătura cu ANAF în legătură cu modul în care poate beneficia de acești bani în mod corect, însă nu a primit niciun răspuns clar.

„Este un spectacol online, gratuit. Atenție, gratuit, fără să cerem absolut nimic în schimb. Așa s-a întâmplat și cu Nicolae Guță. Noi nu aveam de unde să știm că va fi vorba despre 2, 4 milioane de oameni care au urmărit live-ul pe întreaga sa durată. Cadrul legal este problema. Unde mă încadrez eu cu acești bani? Este o problemă aici, pentru că banii vin sub formă de donație. Eu nu le cer oamenilor, ei îmi dau. Unde mă încadrez cu acești bani? Care este cadrul legal? Ajutați-mă să fiu un om cinstit. Găsiți o soluție pentru ca oamenii să înțeleagă. Eu am sunat la ANAF și am spus că vreau să scot această sumă de bani. Nu există o soluție. Mi-aș dori să mă contacteze cineva de la ANAF, să învăț și eu și să ajut, la rândul meu, alți influenceri despre calea legală de a scoate acești bani”, a spus Lucian Elgi.

Potrivit ANAF, persoanele fizice care obţin venituri din postări realizate pe Instagram, Facebook sau alte reţele de socializare trebuie să ştie că acestea sunt impozabile.

Laura Giurcanu, cea mai bine plătită influenceriță din România

La finele anului trecut, Laura Giurcanu era pe primul loc într-un top al câștigurilor influencerilor din România. Laura Giurcanu avea o cifră de afaceri netă de peste 2 milioane de lei, de peste trei ori mai mare decât cea din anul 2021. Societatea deținută de Laura Giurcanu a făcut astfel un profit net de peste 1.950.000 de milioane de lei.

Pe poziția a doua, cu peste 800.000 de oameni pe Instagram, peste 200.000 de oameni pe Facebook și pe Tiktok și peste 380.000 de abonați pe canalul ei de Youtube, s-a situat Adelina Pestrițu. Aceasta a avut o cifră de afaceri netă de 1,9 milioane de lei în 2022, de peste patru ori mai mare decât cea din anul 2021.

Space Media Production, care are și doi angajați, a avut un profit net de 1,18 milioane lei, ceea ce înseamnă o profitabilitate de peste 60%.

Emiliana Lăcrămioara Burghelea, cunoscută publicului sub numele de Emily Burghelea, are aproximativ 75.000 de abonați pe Youtube, e urmărită de peste 410.000 de oameni pe Instagram și de circa 58.000 de oameni pe Facebook. Firma ei a avut o cifră de afaceri netă de 992.000 lei, de peste patru ori mai mare decât în 2021, și o marjă de profit net de peste 76%.

Ioana Grama, unul dintre cei mai urmăriți creatori de conținut digital din România, are două firme care au realizat afaceri nete de 2,73 de milioane de lei în 2022. Profitul net cumulat a fost de 1,18 milioane de lei, în scădere cu 12% față de anul precedent.

Ștefan Sprianu, cunoscut sub numele de scenă Speak, este asociat la trei firme care au avut o cifră de afaceri netă cumulată de 3,45 de milioane de lei. Profitul total, chiar dacă a fost mai mic cu 23 de procente față de anul trecut, a ajuns la 1,59 de milioane de lei.

În ceea ce îl privește pe Lucian Elgi, „Regele Tik-Tok” cere ANAF să-l ajute să fie om cinstit.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`