Acesta este unul dintre cele mai circulate bulevarde din Iași, însă, în ziua de astăzi, arată diferit
Imaginea este făcută chiar la trecerea de pietoni de la adresa bulevardului Socola nr. 13. Aceasta a fost realizată în anii 1960, perioadă în care, pe această stradă, circulau tramvaiele spre Pasajul Socola. După 65 de ani, zona arată diferit, însă multe elemente încă pot fi recunoscute.
Este unul dintre cele mai circulate bulevarde din Iași
În imaginea respectivă se observă blocurile nou construite, sistematizarea cartierului, spațiul verde, dar și strada care era mult mai îngustă. Acum, între blocurile de 4 etaje este și un bloc turn, 8A, care a fost construit înainte de 1989. Strada a fost lărgită, după planurile făcute de regimul comunist, în care bulevardele trebuiau să fie mai largi, iar linia de tramvai a fost scoasă complet pe 16 aprilie 1970, în schimb fiind introduse trasee de autobuz. Dorel Zapoi, un ieșean care a lucrat timp de 36 de ani ca vatman, își amintește de linia de tramvai, de când era copil, însă colegii săi mai în vârstă îi povestiseră despre tramvaiele care circulau pe bulevardul Socola.
„Chiar dacă am lucrat la companie dinainte de `89, eu nu am prins linia de pe bulevardul Socola, însă știam de ea. Eram copil când circulau tramvaiele pe acolo, prin anii `60. Când m-am angajat, erau oameni care știau foarte bine de linia respectivă. Tramvaiul mergea undeva până la baza podului spre Bucium, era stație undeva pe la Casa Sindicatelor, pe unde este și acum. Linia a fost scoasă înainte de 1970”, povestește Dorel Zapoi, fost vatman din Iași.
Modificări majore în anii `80
Fostul vatman din Iași își amintește că, în anii `80, au fost făcute multe modificări la liniile de tramvai. Astfel, multe dintre liniile pe care le vedem astăzi au fost înființate în perioada respectivă. Existau planuri ca transportul cu tramvaiul să fie dezvoltat și mai mult în Iași, însă nu au mai fost duse până la capăt niciodată.
„În anul 1985, înainte să mă angajez eu la compania de transport, s-au făcut multe modificări la transportul cu tramvaiul. Atunci, s-a lungit linia de tramvai din CUG, de la rondul vechi spre Tehnopolis, deoarece au fost construite noi blocuri. De asemenea, spre Dancu, tot atunci, a fost înființată linia cum o cunoaștem astăzi. În Canta, capătul nu era unde este acum rondul, ci undeva spre penultima stație de acum. Iar spre capăt Dacia nu era linia, tramvaiele mergeau până la Minerva, dar tot atunci s-a prelungit linia. Știu că atunci mai erau în plan mai multe extinderi, însă a venit Revoluția și nu s-au mai făcut. Se discuta de conectarea liniei de tramvai cu zona Tomești de atunci, dar nici în ziua de azi nu a mai devenit realitate. Este păcat, deoarece s-ar fi dezvoltat și mai mult orașul”, a mai precizat Dorel Zapoi.
Bulevardul Socola din Iași este extrem de circulat, însă, în urmă cu 65 de ani, traficul era total diferit, iar strada era mult mai îngustă.
Inainte de 1989 au planificat bulevarde mari si aerisite cu spatii verzi si locuri de joaca pentru copii…dupa 1989 vine constiparea orasului cu blocuri construite pe spatiile verzi cu locuri de joaca ingramadite cu pacanele si farmacii si banci de credit cu blocuri izolate si colorate dupa cum doreste fiecare de parca este un sat fara caini…
La blocurile nou construite nu au fost luate in calcul si parcarile pentru locatari si fiecare parcheaza pe unde si cum poate.Primaria incaseaza taxe si impozite fara a investi in spitale,scoli,infrastructura rutiera si fluidizarea traficului.Lor le convine sa-si faca combinatiile cu dezvoltatorii imobiliari si sa va lase sa va zbateti in masina in trafic.:)))
Inainte de 1989 au planificat bulevarde mari si aerisite cu spatii verzi si locuri de joaca pentru copii…dupa 1989 vine constiparea orasului cu blocuri construite pe spatiile verzi cu locuri de joaca ingramadite cu pacanele si farmacii si banci de credit cu blocuri izolate si colorate dupa cum doreste fiecare de parca este un sat fara caini…
La blocurile nou construite nu au fost luate in calcul si parcarile pentru locatari si fiecare parcheaza pe unde si cum poate.Primaria incaseaza taxe si impozite fara a investi in spitale,scoli,infrastructura rutiera si fluidizarea traficului.Lor le convine sa-si faca combinatiile cu dezvoltatorii imobiliari si sa va lase sa va zbateti in masina in trafic.:)))
Subscriu!
Este Bulevardul Tutora in fotografia cu Tramvaiul nu Socola .
😂😂😂 e clar Tutora si nu Socola, se vede in spate pe diagonala scoala 11 si punctul termic. Dar ce poti cere de la ghiorlanul de 🆚 venit reporter la oras sa ne invete el pe noi cum e cu bulevardele 😂😂😂😂🖕🖕🖕🖕🤣🤣🤣🤣
blocurile de pe tutora nu au balcoane si nici geamuri pe lateral, e fix blocul de langa cotnari, si poza e din 57-58
Nu ai cu cine !, ciumpilicii nepalezi prezintă bulevardul Tutora ca fiind bulevardul Socola !, iar actualul bulevard Socola era pe atunci , acum vreo 60 de ani …. pietonal de promenadă !, există și poze vechi cu pietonalul Socola !
Vedeți Facebook Iași -fotografii vechi
arata (scrie adresa) cu un bloc de pe tutora cu balcoane, comentam dar nu gandim
Mai bine ați spune despre dealul Păcurariului care o ia la vale .
Blocurile alea presarate pe la cimitirul evreiesc or sa ajunga in soseaua Păcurari . Au scormonit dezvoltatorii rapele alea , au construit fara studii geodezice și acuma , la ploita asta , a inceput sa alunece.
Voi de ce credeți ca Ceaușescu nu a construit acolo???
In plus cei care v ATI facut vilute peste ciolanele evreilor , nu aveti cosmaruri noaptea?
Evreii nu au fost exterminați degeaba de Hitler!
O rasă de cea mai joasă speță!
Îmi e scârbă numai când aud de ei!
Esti atat de incult, incat meriti sa traiesti in starea in care esti…de leguma rumegatoare.
Pasarela Bucium nu era,erau bariere la trecerea căii ferate.Tramvaiele întorceau înainte de bariere.Erau tramvaie cu 3 vagoane ,clasa 1,2,3 cu tarif diferit.Cand mergeam la meci cu unchiul meu luam tramvaiul în sens invers sa prindă el loc pe scaun.
Baaa nebunilor de mai sus! Cum naiba sa fie bulevardul Tutora cand se vede clar după arhitectura blocurilor unde este facuta poza. Blocurile de pe Tutora au un spațiu vitrat deasupra intrării, pe cand cele de pe Socola nu îl au, arhitectura fiind diferită. Da așa e cand expertii din Iasi isi dau cu parerea da nici macar nu se uita cand merg pe strada. Iar scoala din indepartare este liceul Racovita.
O publicație submediocră nu poate avea decât un fotograf de acelasi statut. Când prezinți o fotografie de epoca , un profesionist încearca să-și plaseze camera foto in același loc și același unghi pentru comparație între vechi și nou. Dar unde nu e , nici Dumnezeu nu cere.
PS.nu răsfoiți galeria foto. Nu pierdeți numic. Doar timp.
PS.nu răsfoiți galeria foto. Nu pierdeți numic. Doar timp.
E bulevardul Socola. Tramvaiul vine de la Podu Ros spre restaurantul Cotnari (Tesatura). Blocurile de pe Tutora nu au balcoane exterioare.Era doar un singur fir de linie de tramvai incat tramvaiul care venea din sens opus il astepta in statie la Tesatura , unde era linie dubla.
Imaginea asta arata diferenta intre ce era pe vremea lui Ceasca si ce este acuma:
– Ce se contruia atunci in 10 ani, nu se construieste acuma nici in 50.
– Atunci se construia dupa planuri bine gandite, cu spatii verzi, locuri de joaca, scoli, magazine. Acum se construieste fara viziune, pe planuri spaguite, fara spatii verzi, locuri de joaca, scoli, magazine.
– Atunci orasul era aerisit, astazi este hiperinghesuit.
100 de ani e un termen mai realist. 50 e prea putin.
In fotografii este bdul Socola ,portiunea dintre statiile Podu Ros si Cotnari/intersecție.
Se poate vedea clar ca standardele comuniste privind urbanismul (care afecteaza direct calitatea vietii) erau superioare celor de azi. A se vedea distanta rezonabila dintre blocuri.
Taranii veniti dupa 89 la conducerea Iasului (vreo doi tarani chiar din jud. Botosani, dar votati de mandrii ieseni), au „dezvoltat” Iasul asa cum au vazut la ei, la tara: casa ingramadite.