Prima săptămână de școală, în liceele și școlile din județul Iași, a provocat reacții dure din partea elevilor, a părinților, respectiv a Consiliului Județean al Elevilor sau a Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. În învățământul preuniversitar, „prima săptămână de școală a debutat într-un stil haotic… În situația în care se află județul Iași, o astfel de atitudine poate duce foarte rapid la trecerea pe scenariul roșu a unităților de învățământ. Dorim să subliniem faptul că este în joc atât sănătatea celor mici, cât și a părinților, bunicilor și a fiecărui cetățean care poate intra în contact”, a menționat Alina Sava, președintele Consiliului Județean al Elevilor
La nivel de școli și licee din județul Iași, prima săptămână după reluarea orelor a provocat reacții dure de la elevi și părinți, de la Consiliul Județean al Elevilor (CJE) sau de la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți- Învățământ preuniversitar (FNAP-IP). S-au constatat situații dificile și haotice.
„Prima săptămână de școală a debutat într-un stil haotic, ca mai apoi lucrurile să se stabilizeze. Disciplina în unitățile de învățământ din județul Iași este respectată de elevi și, până în momentul de față, fiecare regulă a fost aplicată și nu au existat probleme. Elevii care au mers fizic la școală ne-au transmis faptul că majoritatea școlilor sunt pregătite în lupta cu COVID-19 și atât personalul, cât și resursele necesare sunt prezente. În același timp, în unele unități de învățământ, la triajul epidemiologic de dimineață sau la părăsirea incintei de către elevi, se creează aglomerări din cauza neprogramării claselor pe ore”, spune Alina Sava, președintele Consiliului Județean al Elevilor Iași.
Sunt dificultăți la nivel de predare on-line în școlile și liceele din Iași
De asemenea, CJE Iași semnalează faptul că pentru unii dintre elevii care fac ore on-line au fost dificultăți în derularea actului educațional.
„Pentru elevii care au învățat de acasă, au existat o serie de probleme precum picarea Internetului sau a curentului electric în școală, dar și comunicarea precară cu cadrul didactic de la școală. Noi înțelegem greutatea pe care o poartă profesorii și dificultatea de a se adresa atât celor din clasă, cât și mediului on-line, dar totodată trebuie să ne asigurăm că toate probleme sunt semnalate pentru a fi rezolvate”, a mai completat Alina Sava, președintele Consiliului Județean al Elevilor.
Mijloacele de transport în comun sunt foarte aglomerate în orașul Iași! Sunt situații în care nu se închid ușile de numărul mare de persoane
Mijloacele de transport în comun sunt foarte aglomerate în orașul Iași! Sunt situații în care nu se închid ușile din cauza numărului mare de pasageri.
„Atragem atenția asupra comportamentului « elevilor, dar și al părinților», adoptat odată cu părăsirea unității de învățământ. Mijloacele de transport în comun sunt foarte aglomerate, «sunt situații în care nu se închid ușile de numărul mare de persoane», spațiile publice sunt populate de oameni fără a se păstra distanțarea socială sau purtarea măștii, iar restaurantele și alte spații asemenea au fost împânzite de tineri. În situația în care se află județul Iași, o astfel de atitudine poate duce foarte rapid la trecerea pe scenariul roșu a unităților de învățământ”, a mai spus Alina Sava.
Nu în ultimul rând, Consiliul Județean al Elevilor susține:
„Dorim să subliniem faptul că este în joc atât sănătatea celor mici, cât și a părinților, bunicilor și a fiecărui cetățean care poate intra în contact. Nu ne dorim să ne vedem profesorii și colegii pe paturile de spitale, așa că facem apel la întreaga comunitate școlară pentru a respecta regulile și în afara orelor de curs”.
După prima săptămână a acestui an școlar, ecourile care vin dinspre părinții din Iași nu sunt dintre cele mai bune
Mai departe, Federația Natională a Asociațiilor de Părinți, Învățământ preuniversitar FNAP-IP, filiala Iași arată că ecourile care vin dinspre părinții nu sunt dintre cele mai bune.
„Referitor la prima săptămână a acestui an școlar, ecourile care vin dinspre părinți nu sunt dintre cele mai bune. Mă refer strict la unitățile de învățământ din județul Iași, unde scenariul utilizat este cel «galben», sau «hibrid», în care o grupă de elevi merge fizic la școală timp de o săptămână, iar cealaltă grupă (grupe) rămâne (rămân) acasă și parcurg lecțiile în mod on-line. În aceste prime zile, s-au înregistrat diferite situații care au îngreunat procesul didactic, în principal din cauza infrastructurii informatice: platforme de video-conferință insuficient cunoscute de către cadre didactice și/sau copii, conexiuni de Internet de slabă calitate”, a declarat Constantin Neagu, președinte FNAP-IP, filiala Iași.
„Este o situație excepțională care impune soluții excepționale. Această generație de elevi are nevoie de noi toți!”, a punctat Constantin Neagu, președinte FNAP-IP, filiala Iași
Constantin Neagu, președinte FNAP-IP, filiala Iași arată că, în plus, au apărut și unele situații inedite: elevi aflați acasă, care au dezactivat microfonul profesorului aflat în clasă, astfel că toți colegii elevii din „online” nu au mai putut beneficia de ce se preda la catedră. De asemenea, copii de acasă care au primit lecția predată de la alți colegi care au fost prezenți în clasă, pentru că domnul/doamna profesor nu au avut posibilitatea tehnică să le-o pună la dispoziție. În această situație, lecția este preluată greșit sau incomplet.
„Sunt sigur că probleme vor mai apărea, la fel cum sunt sigur că există și soluții la toate aceste probleme. Fac un apel la toți actorii implicați, Autorități Locale și Județene, Inspectorat Școlar Județean, directori de Unități de Învățământ, Sindicate, mass-media, să comunicăm permanent și să încercăm să avem o abordare pozitivă la tot ce va urma. Să nu încercăm să ne amăgim că lucrurile vor merge de la sine. Este o situație excepțională care impune soluții excepționale. Această generație de elevi are nevoie de noi toți!”, a concluzionat Constantin Neagu, președinte FNAP-IP, filiala Iași.