Liceele pedagogice și Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională nu se desființează, conform mesajului transmis de Ligia Deca, ministrul Educației și ulterior, postat de Monica Anisie pe pagina de Facebook. Pentru directorul CJRAE, Anca Hardulea, menținerea acestora reprezintă o confirmare a faptului că sistemul educațional din România are nevoie de Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE). Totodată, toate proiectele europene implementate au facilitat ieșirea din tipare și au ajutat elevii în dezvoltarea lor
În spațiul public circulau informații, potrivit cărora se voia ca în noile propuneri de Legi ale Educației să se prevadă desființarea profilului învățător/educatoare din cadrul tradiționalelor Școli Normale din România și totodată a Centrelor de Resurse și Asistență Educațională. Profesorii au reacționat imediat, spunând faptul că o astfel de decizie legislativă ar fi o eroare istorică majoră. Senatorul Monica Anisie, președintele Comisiei de Învățământ din camera superioară a Parlamentului, după o întâlnire la Ministerul Educației cu Ligia Deca susține că, liceele pedagogice și Centrele de Resurse și Asistență Educațională nu se desființează, prin proiectul noii legi a educației.
Liceele pedagogice și Centrele de Resurse și Asistență Educațională nu se desființează! Anca Hardulea: „La nivelul județului Iași, CJRAE a răspuns constant provocărilor venite din mediul școlar”
Reporterii BZI au luat legătura cu directorul CJRAE Iași (Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Iași) pentru a afla cum ar fi afectat desființarea Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională sistemul educațional din România.
„Disoluția prin reorganizare, conform propunerilor noilor legi ale educației, ar fi afectat comunitatea profesională, abordarea unitară prin demersuri coerent coordonate, statutul CJRAE, de instituție conexă a învățământului preuniversitar, capabilă să elaboreze analize obiective și să implementeze proiecte de intervenție integratoare”, declară Anca Hardulea.
Aceasta mai adaugă faptul că mesajele referitoare la menținerea CJRAE/CMBRAE (Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională) reprezintă o confirmare a faptului că sistemul educațional din România are nevoie de Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională.
„La nivelul județului Iași, CJRAE a răspuns constant provocărilor venite din mediul școlar, prin intermediul unei comunități de profesioniști – profesori consilieri școlari și profesori logopezi – cu o identitate bine conturată, cu o abordare unitară a serviciilor, care învață prin eforturi comune, care folosesc experienţele împărtășite și astfel îşi îmbunătăţesc permanent abilităţile”, mai adaugă Anca Hardulea.
Totodată, nici liceele pedagogice nu vor fi desființate. Așa cum se arăta în mesajul disperat al unui profesor din județul Iași, desființarea acestor licee nu ducea decât la o calitate mai scăzută a educației. Totuși, directorul Liceului Pedagogic „Vasile Lupu” Iași, Lăcrămioara Iordăchescu, nu a vrut să dea vreo declarație până ce nu va exista un document oficial în acest sens.
„Nu vreau să mă pronunț până nu este ceva oficial“, a mențioant Lăcrămioara Iordăchescu.
Cum ar fi afectat desființarea CJRAE elevii din unitățile de învățământ
Directorul Anca Hardulea susține că, în cazul în care s-ar desființa CJRAE, cel mai mult de suferit ar avea copiii din mediul rural pentru că lor li s-ar fi îngrădi accesul la educație.
„Din perspectivă funcțională desființarea CJRAE ar fi afectat elevii din unitățile de învățământ fără cabinet psihopedagogic sau de terapie logopedică, adică circa 40% dintre școlile din județul Iași. Din păcate cei mai afectați elevi, ar fi fost cei din mediul rural, creând astfel o discrepanţă majoră între mediul urban şi mediul rural, în ceea ce priveşte accesul la o educaţie de calitate”, menționează Anca Hardulea.
Analizele și proiectele realizate în comun de întreaga comunitate a profesioniștilor CJRAE: profesori consilieri școlari și profesori logopezi reprezintă exemple ale perspectivei de intervenție integratoare propuse de CJRAE Iași.
Proiectele europene implementate precum: „Consilierea părinților”, „Alfabetizarea emoțională”, „e-Diversitate – promovarea incluziunii şi combaterea discriminării prin utilizarea noilor tehnologii ”, „Calitate în educație prin formarea echipelor de schimbare”, „Egalitate de șanse prin parteneriate active în oferirea de servicii şi resurse de prevenire a bullying-ului în mediul educațional”, „CES cu SucCES”, „Școala pentru diversitate”, toate acestea au facilitat ieșirea din tipare și au acordat intervenții psihopedagogice la cele din spațiul educațional european.
Liceele pedagogice și Centrele Județene de Resurse și Asistență Educațională nu se desființează, mesajul transmis de directorul Anca Hardulea susținând importanța CJRAE/CMBRAE în sistemul educațional din România.