Prima pagină » National » Raluca Turcan, ministrul Muncii și Protecției Sociale, anunță noi reguli pentru microîntreprinderi
Raluca Turcan, ministrul Muncii și Protecției Sociale, anunță noi reguli pentru microîntreprinderi

Raluca Turcan, ministrul Muncii și Protecției Sociale, anunță noi reguli pentru microîntreprinderi

15 apr. 2021, 20:20,
Bianca Rebegea în National

Raluca Turcan, ministrul Muncii și Protecției Sociale, anunță noi reguli pentru întreprinderi. Astfel, a fost eliminată obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern. În plus, angajații pot fi pregătiți de la distanță pentru telemuncă, iar în încheierea contractelor se poate folosi semnătura electronică.

Joi, 15 aprilie, ministrul Raluca Turcan a anunțat că Guvernul a adoptat în prima lectură două ordonanțe de urgențe, care simplifică relațiile de muncă prin intermediul digitalizării și debirocratizării. Una dintre ordonanțe cuprinde prevederi privind folosirea semnăturii electronice, încheierea contractelor de muncă în relațiile cu instituțiile statului pentru angajator sau angajați și să posibilitatea angajatorului să achiziționeze semnătura electronică pentru angajat.

„În același timp, tot prin aceeași ordonanță de urgență, am încercat să simplificăm activitățile în telemuncă, ținând cont de faptul că în momentul de față avem declarate aproximativ 400.000 de contracte cu clauză de telemuncă față de 50.000 de contracte existente anul trecut în aceeași perioadă. Pentru facilitarea relațiilor de muncă la distanță astăzi, prin această ordonanță de urgență, dăm posibilitatea pregătirii angajaților de la distanță pentru activitatea de telemuncă. De asemenea, dăm posibilitatea să se folosească semnătura electronică în încheierea contractelor de telemuncă. Nu mai puțin importantă este și prevederea prin care, în activitatea de telemuncă, instruirea angajaților de către angajator să prevadă și obligativitatea angajaților de a păstra confidențialitatea documentelor pe care le manipulează în activitatea de la distanță”, a afirmat Turcan.

Totodată, a fost introdusă și obligația de a arhiva digital contractele de muncă și alte documente elaborate în relațiile de muncă.

Raluca Turcan: „Am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfășoare fie verbal în relația cu angajații, fie printr-un act asumat de mână”

Cea de-a doua ordonanță de urgență vizează aproximativ 445.000 de microîntreprinderi din România care au sub 9 angajați. A fost eliminată obligativitatea întocmirii fișei postului, a condicii de prezență și a regulamentului intern.

„Acestea sunt acte birocratice care pentru o microîntreprindere cu 2 angajați presupune completarea unui set atât de consistent de documente. Practic, am eliminat o muncă în plus pe care angajatorii pot să o desfășoare fie verbal în relația cu angajații, fie printr-un act asumat de mână, întrucât vorbim despre întreprinderi mici și mijlocii care au nevoie de flexibilitate în relațiile de muncă”, a afirmat ministrul Muncii.

Raluca Turcan anunță modificări și în modelul-cadru al contractului individual de muncă

Raluca Turcan spune că a modificat modelul cadru al contractului individual de muncă și a introdus o nouă obligație care îi revine angajatorului.

„Pilonul II de pensii, administrat privat, este obligatoriu și vine în completarea pensiei de stat.”, a subliniat ministrul Muncii într-un mesaj postat pe pagina de Facebook.

„Orice angajat din România contribuie la acest pilon de pensii și este extrem de important să se informeze și să opteze în cunoștință de cauză pentru un fond privat care să îi administreze acești bani, economisiți de-a lungul carierei, pentru a-și suplimenta veniturile în momentul pensionării.

Prin urmare, am modificat modelul cadru al contractului individual de muncă și am introdus o nouă obligație care îi revine angajatorului: să informeze salariatul, în momentul angajării, cu privire la obligația de a adera la un fond de pensii administrat privat.

Cred că este important să punem accent mai mare pe această componentă de informare și de conștientizare a angajaților că au această opțiune, astfel încât să poată să-și decidă singuri viitorul, alegând conștient în loc să fie repartizați aleatoriu de către sistem”, transmite ministrul Raluca Turcan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`