Prima pagină » National » Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, a pierdut un proces în care erau implicați 14.000 de persoane. Prejudiciul este de milioane de euro
Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, a pierdut un proces în care erau implicați 14.000 de persoane. Prejudiciul este de milioane de euro

Raiffeisen Bank, acuzată de practici comerciale incorecte, a pierdut un proces în care erau implicați 14.000 de persoane. Prejudiciul este de milioane de euro

19 aug. 2021, 13:14,
în National

O importantă bancă din România a pierdut un proces colectiv prin care era acuzată de practici comerciale incorecte. Așadar, Raiffeisen Bank ar fi creat celor peste 14.000 de debitori un prejudiciu total de peste 10 milioane de euro.

Procesul pe care îl avea Raiffeisen Bank cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor are în centru majorarea semnificativ a dobânzilor debitorilor.

Raiffeisen Bank a pierdut un proces în care era acuzată de practici comerciale incorecte

Asociația de Credere a emis un comunicat în care explica faptul că Raiffeisen Bank a piedut un proces în care erau implicaţi aproximativ 14.000 de clienţi. Suma prejudiată este, potrivit informării oficiale de peste 10 milioane de euro. Banca românească a fost acuzată de faptul că avea practici comerciale incorecte. Concret, în perioadă anterioară anului 2010, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală. Banca ar fi profitat de vulnerabilitatea debitorilor:

„Prin operaţiuni de restructurare a unor contracte de credit încheiate anterior anului 2010, profitând de starea de vulnerabilitate a debitorilor aflaţi în dificultate de plată, Raiffeisen Bank a majorat semnificativ dobânzile pe toată perioada contractuală, sub promisiunea eliminării unor comisioane care, în fapt, au fost introduse în raţa de dobândă aferentă creditului. Pe cale de consecinţă, pentru o facilitate acordată debitorului pe o perioadă scurtă de timp (6 luni), acesta urma să plătească o rată a dobânzii majorată cu 20% pentru toată perioada contractuală rămasă până la scadenţă”, se precizează în comunicat.

Asociația menţionează că decizia este definitivă şi că prejudiciul este de peste 10 miloane de euro

Credere menţionează că a avut recent o întrevedere cu conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, primind asigurări că autoritatea va depune toate diligenţele pentru implementarea de către Raiffeisen Bank a hotărârii definitive pronunţate de către instanţa de judecată. Potrivit surselor oficiale, prejudiciul ar depăşi semnificativ estimarea realizată de Raiffeisen la 10 milioane de euro, din moment ce Ordinul nr. 280/09 iulie 2014 se aplică tuturor celor 14.000 de clienţi afectaţi, indiferent de statusul contractului de credit: activ sau inactiv.

În urmă cu câţiva ani, un ieșean și-a dat foc în interiorul băncii Raiffeisen

Fapta teribilă la care a recurs Paul Budulea în anul 2015 a venit ca un şoc total în rândul românilor care se confrunta cu băncile comerciale, mai ales ca ieşeanul în vârstă de 47 de ani nu era din cercul persoanelor cu datorii în bănci, ci a celor care au făcut eforturi uriaşe ca să facă o depunere, adică să bage bani în bancă.

Bărbatul povesteşte că, timp de o săptămână, a mers zilnic la sediul băncii ca să poată extrage o sumă de bani în aşa fel încât să-şi ajute familia. Nu doar că a fost ignorat de angajaţii băncii, dar a fost trimis pe drumuri, fără ca problema să se rezolve.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`