În vederea promovării practicilor incluzive, la Școala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iași au avut loc activități în cadrul proiectului TIC, artă și joc. În perioada 16-21 august 2021, patru cadre didactice de la școala din Iași au participat la cursul de formare „Managing a Diverse Classroom”
În Școala Gimnazială „Otilia Cazimir” Iași au avut loc Activități în cadrul proiectului TIC, artă și joc în vederea promovării practicilor incluzive. Astfel, în perioada 16-21 august 2021, patru cadre didactice de la școala din Iași au participat la cursul de formare „Managing a Diverse Classroom: Facing Upcoming Challenges” din cadrul Proiectului Erasmus+ KA1 TIC, artă și joc în vederea promovării practicilor incluzive, 2020-1-RO01-KA101-078968.
„Acest proiect urmărește îmbunătățirea strategiei de incluziune în școala noastră în vederea asigurării accesului egal al elevilor la un proces educativ de calitate într-o manieră inovatoare. Incluziunea presupune utilizarea unor metode care să corespundă particularităților fiecărui elev, să fie eliminate barierele de învățare și fiecare elev să fie apreciat în mod egal”, au precizat reprezentanții unității de învățământ preuniversitar ieșean.
Cursul, organizat de Europass Teacher Academy la Verona, Italia, a oferit cadrelor didactice participante posibilitatea de dezvoltare
Cursul, organizat de Europass Teacher Academy la Verona, Italia, a oferit cadrelor didactice participante posibilitatea de dezvoltare și diversificare a competențelor necesare aplicării metodelor eficiente de organizare a activității didactice într-o școală incluzivă, acea școala prietenoasă, în care toată lumea se simte bine, cu cadre didactice persoane sustenabile, cu mentalitate deschisă și elevi motivați. Dintre metodele studiate pot fi menționate învățarea prin cooperare, învățarea pe bază de sarcini (task-based learning), învățarea pe bază de proiect (project-based learning), strategia de gândire vizuală (visual thinking strategy), flipped-learning, mindfulness.