Prima pagină » Actualitate » Promovarea cărții lui Nicolae Ciucă costă o avere. PNL a cheltuit 2 milioane de euro din banii românilor

Promovarea cărții lui Nicolae Ciucă costă o avere. PNL a cheltuit 2 milioane de euro din banii românilor

07 aug. 2024, 11:20,
Elena Nicoleta BUJOR în Actualitate

Partidul Național Liberal (PNL) a cheltuit două milioane de euro din fonduri publice pentru a finanța o campanie de publicitate stradală care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, intitulată „Un ostaș în slujba țării”, potrivit unei investigații realizate de site-ul Snoop.ro.

Cartea lui Nicolae Ciucă va fi lansată luna această, termenul inițial fiind în iulie.

PNL a cheltuit 2 milioane de euro din banii românilor pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă

PNL a confirmat că această campanie publicitară are un cost de 510.000 de euro pe lună, sumă care acoperă chiria spațiilor publicitare, TVA-ul și taxele locale. Deși în România, publicitatea electorală outdoor a fost interzisă din 2015, PNL a menținut panourile publicitare între 10 mai și 9 iunie 2024. În loc să promoveze un mesaj electoral direct, PNL a optat pentru publicitatea cărții lui Nicolae Ciucă, cu imaginea politicianului pe copertă.

Campania a început acum trei luni și se preconizează că va continua până în perioada noiembrie-decembrie, când vor avea loc alegerile prezidențiale.

Conform informațiilor oficiale oferite de PNL, aproximativ 400 de panouri publicitare cu imaginea lui Nicolae Ciucă sunt amplasate în puncte strategice din România. În total, aceste panouri însumează 762 de afișaje. În perioada 15 mai – 15 iunie, interval care a coincis strategic cu perioada electorală, costul campaniei de promovare a cărții a fost de 510.000 de euro, sumă care include chiria panourilor, TVA-ul și taxele locale. PNL a mai menționat că au plătit și o tranșă inițială de 450.000 de euro la începutul campaniei pentru producția și montarea acestor panouri.

După patru luni de desfășurare a campaniei, costurile au ajuns la 2 milioane de euro, iar până la finalul anului, odată cu alegerile prezidențiale, se estimează că suma totală va depăși 4 milioane de euro. PNL a confirmat că toate aceste cheltuieli au fost acoperite din bani publici, conform informațiilor obținute de Snoop.ro.

Cu privire la această situație, Nicolae Ciucă, lider PNL, a declarat: „Nu am nimic de ascuns”, noteză Snoop.ro.

În legătură cu aceste cheltuieli, Rareș Bogdan a declarat că este bucuros de această inițiativă, chiar dacă suma investită a fost considerabilă.

„Faptul că vorbim despre o carte pe mine mă bucură. După mult timp, de la Cățeluș cu părul creț și Capra cu trei iezi, unii vor mai pune, în sfârșit, mâna pe o carte. Noi am făcut un deal că am luat panourile pe un an de zile”, a spus Rareș Bogdan. El a spus că „panourile le-am plătit strict în zona electorală, iar, în rest, le-am ocupat cu altceva”, a mai adăugat Rareș Bogdan.

Publicitatea stradală a cărții lui Nicolae Ciucă a generat controverse la nivel local. Unele Birouri Electorale Județene au considerat-o ilegală, în timp ce altele au permis continuarea acesteia. De exemplu, în județul Timiș, panourile au fost înlăturate la scurt timp după instalare. În Sălaj, deși au fost declarate ilegale, au rămas în campanie. În Cluj, au fost date jos, iar în Călărași, au fost considerate legale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *