În urma rezultatelor controalelor din ultima perioadă efectuate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), asupra ofertelor pe care magazinele le promovează de Black Friday, și unde a reieșit faptul că mulți clienți sunt înșelați de așa zise reduceri, ANPC a decis supravegherea tuturor promoțiilor, astfel, consumatorul să fie protejat de oferte înșelătoare.
Pentru aceasta, ANCP a înființat Comandamentul Special Black Friday, unde principala strategie a fost stabilită prin intermediul unei videoconferințe la care au participat toți comisarii șefi și adjuncți din România.
ANCP va supraveghea reducerile de Black Friday
Având în vedere că multe magazine, din orice domeniu de activitate, au reușit în ultimii ani să profite de buzunarele românilor prin falsele reduceri de Black Friday, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a decis să ia măsuri ce prevăd atenta supraveghere a acestor promoții pentru a diminua șansele de înșelăciune pentru clienți.
”Am decis înființarea acestui comandament după ce am văzut rezultatele controalelor de zilele trecute, la cei care au ”furat startul” campaniei de reduceri. Așa cum am spus de fiecare dată, manifestăm toleranță zero față de orice abatere de le legislația în domeniu. Parte a campaniei ”Protecția Consumatorilor nu se negociază!”, ne dorim ca acest comandament să împiedice transformarea lui Black Friday în Ziua Păcălellilor”, a declarat președintele ANPC, Claudiu Dolot.
Cea mai folosită metodă de înșelare a clienților, este mărirea prețurilor înainte de perioada de Black Friday, ca mai apoi acestea să revină la prețul inițial dar să fie prezentate drept reduceri. ANPC a pune la dispoziția tuturor consumatorilor din România adresa de e-mail oficială, bf@anpc.ro și face solicitarea ca toți cei care observă o neregulă legată de reduceri și oferte să trimite informațiile la adresa respectivă împreună cu documente și poze în cazul n care acestea există, acesta folosind drept dovadă a înșelăciunii.
ANCP solicită consumatorilor să verifice bine prețurile de Black Friday
De asemenea, tot Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor cere românilor să fie atenți la prețurile produselor pe care intenționează să le cumpere și care sunt afișate cu reducere dar ;i caracteristicile produsului.
„Vă recomand verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs. În cazul în care consideraţi că drepturile v-au fost încălcate vă recomandăm să semnalaţi orice abatere şi vă asigurăm că ANPC le va acorda tot sprijinul. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.
Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de dată aplicării preţului redus”, a declarat Paul Anghel, Director General ANCP.
De asemenea, Altex este suspendat de Black Friday, prin hotărârea comisarilor de la Protecţia Consumatorilor care au propus acestă măsură temporară de suspendare a site-ului altex.ro pentru efectuarea unor practici comerciale incorecte în privind reducerile de Black Friday. Aceștia au mai decis și acordarea unei amenzi de 50.000 de lei magazinului.