Prima pagină » Eveniment-Social » Proiectul „Șanse egale într-o școală incluzivă”, implementat de Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași
Proiectul „Șanse egale într-o școală incluzivă”, implementat de Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași

Proiectul „Șanse egale într-o școală incluzivă”, implementat de Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași

27 aug. 2021, 17:45,
în Eveniment-Social

În perioada 16  – 20 august 2021, un grup de 15 profesori reprezentând discipline precum pedagogie, matematică, fizică, geografie, religie,  limba franceză, limba engleză, limba română, chimie, muzică au efectuat un stagiu de formare având ca tematică educaţia incluzivă. Partenerul de primire a fost organizaţia Francophonia, din localitatea Nisa, Franţa. Stagiul de formare a avut loc în cadrul Universităţii de vară organizate de această instituţie la Universitatea din Nisa, un stagiu cu participanţi din numeroare alte ţări precum Belgia, Franţa, Portugalia, Italia, Suedia, Marea Britanie, Lituania.

Obiectivele proiectului  au vizat proiectarea activităţilor de învăţare într-un mediu incluziv, pornind de la particularităţile individuale ale elevilor cu diferite tipuri de nevoi, diferenţierea strategiilor de predare-învăţare  adaptate evoluţiei fiecărui elev, dezvoltarea tehnicilor de comunicare într-un mediu incluziv, între diferiţi parteneri educaţionali din contextele: familial, şcolar, profesional şi social, dezvoltarea în echipă interdisciplinară a tehnicilor de evaluare a progresului individual al elevului din mediul incluziv.

În următoarea perioadă profesorii participanţi vor concepe un curs opţional iintitulat Formarea psihopedagogică pentru o educatie incluzivă, curs care va fi propus elevilor de la profilul pedagogic, în scopul completării curriculei pentru acest profil care prevede, doar în clasa a XII a, prin disciplina Psihopedagogie specială, o oră de formare pentru educaţia incluzivă. De asemenea, un alt produs al proiectului constă în realizarea unui Ghid al educaţiei incluzive, fiecare profesor participant oferind pentru propria disciplină exemple concrete de integrare a educaţiei incluzive la ora respectivă.

Ce este incluziunea

Incluziunea nu este o opţiune, este o necesitate şi ea trebuie privită în ansamblul ei. Toţi elevii pot, la un moment dat, din multiple motive, să întâmpine dificultăţi de învăţare în atingerea unui obiectiv. Toţi elevii pot să prezinte anumite nevoi  particulare la care şcoala şi profesorii sunt chemaţi să răspundă prin adaparea metodelor de învăţare, a tehnicilor de comunicare şi de evaluare.

Şcoala incluzivă stabileşte un nou raport faţă de diversitate, o modalitate nouă de a gândi apartenenţa socială pentru că şcoala incluzivă nu poate funcţiona decât într-o societate incluzivă.

“Am apeciat foarte mult afirmaţia lui Charles Gardou care într- una din lucrările sale referitoare la educaţia incluzivă afirma că nu există viaţă cu majusculă sau viaţă cu literă mică, există doar viată, în raport cu care orice fiinţă umană are aceleaşi drepturi”, a subliniat Irina Cosovanu, coordonatorul  proiectului si directoarea Colegiului.

Prin acest proiect Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” doreşte să asigure tuturor elevilor şanse egale şi echitabile pentru o dezvoltare armonioasă creând premise nu numai pentru integrarea tuturor elevilor, ci şi pentru o educaţie incluzivă.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *