Iată proiectul feroviar care va costa 15 miliarde de euro. Este vorba despre construcția a 870 km de cale ferată de la granița cu Polonia, până în Estonia, la Tallinn. Iată când va fi gata traseul feroviar spectaculos.
Proiectul feroviar care va costa 15 miliarde de euro
În nordul Europei este în lucru unul dintre cele mai mari proiecte feroviare europene, Rail Baltica. Viteza maximă va fi de 240 km/h pentru trenurile de pasageri și 120 km/h pentru cele de marfă și 392 km de linii vor fi pe teritoriul Lituaniei, 265 km în Letonia și 213 km în Estonia. Linia pornește de la Tallinn via Pärnu – Rīga – Panevėžys – Kaunas – granița polono-lituaniană și se va adăuga și o conexiune Riga – Vilnius. Totul ar fi trebui să fie gata până în 2030.
Lucrările în teren au început, s-au făcut și defrișări, iar în Estonia se lucrează la 21 de km de cale ferată și este în construcție și noua gară modernă din Tallinn, contract de 45 milioane euro. În mai au început lucrările în Letonia, la magistrala principală care va traversa țara cale de 230 km, iar lucrările vor costa cel puțin 3,7 miliarde euro pe acel tronson important. Obiectivul este ca la final de 2024 să înceapă lucrări în total pe 15% din lungimea magistralei principale care va traversa cele trei țări.
O nouă linie de cale ferată în România
Ministrul Transporturilor a anunțat că se va inaugura o nouă linie de cale ferată în România. Este vorba de tronsonul de cale ferată care leagă Curtici și Sighișoara. Trenurile vor circula cu 160 km/h, după ce linia va fi modernizată. Este vorba de 380 de kilometri de cale ferată care ar trebui parcurși în două ore.
,,Până la sfârşitul acestui an, de la Curtici până la Sighişoara se va circula pe o linie reabilitată, modernizată complet, care va permite viteza de 160 kilometri la oră.”, a declarat Sorin Grindeanu.
Autoritățile au anunțat că se modernizează și calea ferată Predeal – București – Constanța. Modernizarea secţiunii de cale ferată Predeal – Bucureşti – Constanţa, proiect de 500 de milioane de euro, care va permite călătoria cu trenul din Bucureşti la munte şi la mare cu o viteză apropiată de cea cu care se merge în restul ţărilor europene.
De asemenea, se construiește cel mai mare tunel feroviar din România aflat pe ruta Brașov – Sighișoara. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Lucrările ar fi trebuit să fie gata anul acesta. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere. La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov – Sighișoara într-o oră.
România se poate mândri și cu cea mai frumoasă cale ferată. Este vorba despre calea ferată Oravița-Anina, inaugurată pe 15 decembrie 1863. Calea ferată este unică în lume, întinzându-se pe o distanță de 33,4 kilometri și străbătând 14 tuneluri și 10 viaducte. Calea ferată Oravița-Anina este o perlă ascunsă a țării, adorată de turiștii pasionați de natură și de trasee spectaculoase. Traseul feroviar este spectaculos și străbate păduri dese, râuri sălbatice, stânci masive și panorame de basm. Conform declarațiilor secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, România intenționează să aloce sume uriașe pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și feroviare în anul 2024. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.