Liceul Tehnologic „Petru Poni” implementează proiectul ERASMUS K1 cu titlul „Experiențe europene pentru prevenirea abandonului școlar”, în valoare de 30650 euro, pentru valorificarea practicilor europene în domeniul managementului clasei, reducerea absenteismului școlar și creșterea motivației elevilor pentru învățare
Liceul Tehnologic „Petru Poni” a primit finanțare europeană în valoare de 30650 euro pentru proiectul ERASMUS K1 cu titlul „Experiențe europene pentru prevenirea abandonului școlar”, ce vizează valorificarea practicilor europene în domeniul managementului clasei, reducerii absenteismului și creșterii motivației elevilor. Proiectul a fost aprobat încă din anul 2019, dar din cauza restricțiilor impuse de pandemie, activitățile prevăzute de acesta se implementează începând cu acest an școlar.
13 cadre didactice beneficiază de finanțare
Pentru atingerea obiectivelor propuse, 13 cadre didactice grupate în 3 fluxuri de mobilități beneficiază de finanțare pentru a participa la cursuri de formare în Spania, Bulgaria și Elveția. Proiectul își propune să răspundă nevoii de diversificare a metodelor de lucru cu elevii care se află în risc de abandon școlar. De asemenea, obiectivele urmărite vizează însușirea unor strategii didactice care să conducă la o învățare activă, centrată pe elev, de consiliere a elevilor cu risc educațional și nu în ultimul rând, de facilitare a schimbului de bune practici.
In săptămâna 10- 14 mai 2021, primul flux de 4 cadre didactice ale școlii au participat la cursul de formare cu titlul „Preventing early school leaving (ESL) through experiential learning”, oferit de Asociacion Socioeducativa Eduplus, care s-a desfășurat în localitatea Santa Cruz de Tenerife din Spania. Cursul a oferit cursanților instrumente inedite de lucru cu elevii, clarificări și abordări creative ale activităților specifice orelor de clasă și s-a concentrat pe metode de îmbunătățire a imaginii de sine a elevilor, de creștere a motivației lor pentru participarea la orele de clasă și absolvirea liceului.
Această participare va fi urmată în etapa următoare de alte 2 fluxuri de mobilități în care alte 9 cadre didactice vor avea oportunitatea de a beneficia de cursuri de formare în Bulgaria și Elveția, pentru valorificarea practicilor europene în domeniul managementului clasei cu scopul reducerii absenteismului și creșterii motivației elevilor pentru învățare. Proiectul vine in completarea măsurilor luate de autoritățile locale și naționale, de susținere a educației in contextul actual și contribuie la realizarea obiectivelor strategice din domeniu.