Colegiul Naţional „Garabet Ibrăileanu” Iaşi, vă aduce în atenţie, rezultatul favorabil la concursul de proiecte cu finanţare europeană, desfăşurat în cadrul apelului naţional „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităţilor de învăţământ secundar superior, a palatelor şi a cluburilor copiilor”.
Apelul face parte din programului de finanţare PNRR, Pilonul VI: Politici pentru noua generație, componenta C15 Educație din cadrul PNRR.
Proiectul „ Educaţie şi inovare. Proiectul Tech School Lab pentru dotarea şcolilor cu echipamente şi resurse digitale” , depus de Colegiul Naţional „Garabet Ibrăileanu” Iaşi a fost aprobat cu numărul cod F-PNRR-SmartLabs-2023-1850.
Valoarea totală a contractului de finanţare este de 588.398,82 lei, fiind un ajutor financiar nerambursabil. Proiectul se va desfăşura în perioada 1 ianuarie 2024 – 31 ianuarie 2025.
Astfel, Colegiul Naţional „Garabet Ibrăileanu” Iaşi va beneficia de două laboratoare inteligente, având drept scop integrarea conceptului de învățare personalizată în interiorul căruia elevii pot explora, prin tehnologie aplicată și un conținut educațional modern, învățarea bazată pe proiecte, învățarea practică, dar și dezvoltarea de competențe soft skils cum ar fi: adaptabilitate, lucru în echipă, managementul timpului, comunicare, socializare – abilități și competențe care vor fi utile pentru viitorul traseu profesional al acestora.
Primul laborator inteligent se va adresa ariei curriculare ce cuprinde domeniul științelor sociale: istorie, geografie, discipline socio-umane (logică, psihologie, economie, educație anteprenorială, filozofie),etc.
Al doilea laborator inteligent va fi creat și utilizat toate disciplinele din trunchiul comun de tip STIAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte și Matematică).
Astfel, se poate aplica integrarea curriculară la nivel multidisciplinar, interdisciplinar, trans-disciplinar prin tipuri de învățare moderne și activități educativ-formative integrative, utilizând resurse tehnologice moderne. Acest fapt va permite optimizarea standardelor educaționale la nivel european, din punct de vedere al accesului la educația digitală pentru toate categoriile de elevi, prin acordarea de șanse egale și menținerea optimului motivațional al elevilor pe parcursul procesului de învățare.
Daca elevii vor fi învățați sa scrie precum in acest comunicat, plin de virgule între subiect si predicat, laboratoarele vor fi doar o forma fara fond… Poate ca inainte de a investi in dotari, ar trebui schimbat ceva in legatura cu profesorii, mai precis cu modul de selectie a acestora.