Prima pagină » Local » Proiectul de transport județean care a stârnit atât de multe conflicte începe să ia contur! Iată cele 11 grupe de trasee

Proiectul de transport județean care a stârnit atât de multe conflicte începe să ia contur! Iată cele 11 grupe de trasee

03 aug. 2022, 02:00,
Andreea Andrei în Local

Consiliul Județean Iași explică deciziile luate pentru proiectul de transport județean care a stârnit atât de multe conflicte în cadrul administrației județene. Cele 11 grupe de trasee au fost alese astfel încât să fie convenabile atât pentru cetățeni, cât și pentru transportatori

Începe să ia contur proiectul de transport județean care a stârnit cele mai multe conflicte între primării, Consiliul Județean, transportatori și membrii consiliului. Acesta a fost gândit astfel încât să se optimizeze transportul în comun pentru a fi mai reduse costurile cetățenilor. Principalul scop al acestui proiect a fost încurajarea oamenilor de a utiliza transportul public, chiar și pentru trasee județene.

Proiectul de transport județean care a stârnit atât de multe conflicte începe să se contureze

De la 1 ianuarie 2023, va intra în vigoare noul program de transport județean. Acesta include 11 grupe de trasee gândite special pentru optimizarea serviciului de transport în comun și reducerea costurilor pentru consumator.

„Strategia de transport public județean reprezintă planificarea pentru următorii ani a mobilității locuitorilor județului între localități, dorindu-ne, în același timp, să eficientizăm cursele, iar operatorii să nu mai poată renunța la cursele cu rentabilitate scăzută. Astfel, a fost votat Programul Județean de Transport Public pentru perioada 2023–2028 în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean Iași. În cel mai scurt timp, vom demara procedurile de achiziție pentru a fi în grafic și a asigura un serviciu extrem de important pentru locuitorii județului”, a transmis vicepreședintele Consiliului Județean Iași, Sorin Afloarei.

Scandalurile și conflictele legate de acest proiect au fost cauzate de membrii din Consiliul Județean, transportatori și primari. De cele mai multe ori, „arma” principală folosită de cei care sunt împotriva acestui proiect a fost populația ce va beneficia de acest serviciu. Din pricina acestor conflicte, proiectul a fost rectificat și adăugit de nenumărate ori.

Explicația logică pentru existența grupelor de trasee

Existența grupelor de trasee a fost explicată de Marius Dangă, vicepreședintele Consiliului Județean Iași. Acesta a adus exemplul administrației din Alba, unde s-a optat pentru licitarea fiecărui traseu județean în parte. Acolo, din 30 de trasee existente, au fost licitate doar 10, restul de 20 rămânând neacoperite, pe motiv că nu sunt profitabile pentru compania de transport. Pentru a evita un astfel de incident, Consiliul Județean Iași a creat 11 grupe de trasee, profitabile pentru transportatori, dar și pentru populație.

Cele 11 grupe au fost formate astfel: Grupa 1 laşi, Andrieşeni, Bivolari, Probota, Plugari, Roşcani, Şipote, Tigănaşi, Trifeşti, Vlădeni, şi Victoria; Grupa 2 laşi, Comarna, Costuleni, Cozmeşti, Gorban, Grozeşti, Golăieşti, Moşna, Prisăcani, Răducăneni, şi Ungheni; Grupa 3 laşi, Ciorteşti, Dobrovăț, Dolheşti şi Schitu Duca; Grupa 4 Iaşi, Drăguşeni, Grajduri, Ipatele, Mogoşeşti, Mironeasa, Scânteia şi Şcheia; Grupa 5 Iaşi, Voineşti, Horleşti, Tibana, Tibăneşti, Dagâta şi Tansa; Grupa 6 laşi, Hârlău, Coarnele Caprei, Cepleniţa, Focuri, Fântânele, Gropnita, Movileni şi Româneşti; Grupa 7 Iaşi, Tg. Frumos, Podul loaiei, Bălţaţi, Belceşti, Dumeşti, Erbiceni, lon Neculce, Leţcani, Lungani, Mădârjac, Popeşti şi Sineşti; Grupa 8 Paşcani, Tg.Frumos A I Cuza, Butea, Costeşti, Ciohorăni, Cucuteni, Hărmăneşti, Hălăuceşti, Heleşteni, Mogoşeşti-Siret, Mirceşti, Oţeleni, Ruginoasa, Răchiteni, Stolniceni-Prăjescu, Strunga, Todireşti și Vânători; Grupa 9 Paşcani, Cristeşti, Lespezi, Mirosloveşti, Moţca, Sireţel, Stolniceni-Prăjescu, Tătăruşi, Valea Seacă şi Vânători; Grupa 10 Paşcani, Hârlău, Cotnari, Deleni, Balş, Cucuteni, Cepleniţa şi Scobinţi și Grupa 11 laşi, Paşcani, precum şi oraşul Hârlău

Proiectul de transport județean care a stârnit atât de multe conflicte începe să ia contur și va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`