Prima pagină » Local » Proiect pentru prevenirea abandonului școlar, la o școală ieșeană

Proiect pentru prevenirea abandonului școlar, la o școală ieșeană

07 nov. 2022, 02:00,
Gabriela Corbu în Local

Timp de 36 de luni, la Școala Gimnazială ,,Costache Antoniu” Țigănași, se va demara Proiectul PNRAS, din cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României. Implementarea acestuia se realizează pentru prevenirea abandonului școlar, iar valoarea acestuia este de 981.882,00 lei

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași a anunțat că o școală ieșeană va beneficia de un nou proiect care va veni în sprijinul elevilor. Este vorba de Școala Gimnazială ,,Costache Antoniu” Țigănași, iar beneficiari ai proiectului vor fi atât elevi, cât și profesori.

Un proiect pentru prevenirea abandonului școlar se derulează la Școala Gimnazială ,,Costache Antoniu” Țigănași

Proiectul PNRAS urmărește mai multe obiective care să contribuie la îmbunătățirea activității școlare a elevilor, cât și la păstrarea acestora în învățământ. Printre obiectivele proiectului se numără prevenirea abandonului școlar, reducerea părăsirii timpurii a școlii, cât și creșterea ratei de tranziție de la un ciclu de învățământ la altul, beneficiarii fiind elevii școlii din Țigănași.

Întreaga investiție a proiectului urmărește să aducă contribuții la educația elevilor, astfel încât toți tinerii să aibă șanse egale, iar abandonul școlar să nu mai fie o problemă ce acaparează societatea.

Proiectul a început încă de pe data de 26 septembrie 2022, iar timp de timp de trei ani, în cadrul acestuia se vor demara activități de formare și educare a elevilor și cadrelor didactice. Printre acestea se numără: activități de prevenție și intervenție prin integrarea activă a elevilor din învățământul gimnazial, sprijin educațional și material oferit elevilor aflați în situație de risc, activități de screening MATE, activități de formare  și îndrumare (coaching) pentru 23 de cadre didactice și pentru personalul auxiliar din unitatea de învățământ (un contabil și un secretar), cursuri de remediere în grup (limba și literatura română și matematică), activități de educație parentală, activități extracurriculare de tip outdoor, excursii organizate anual.

Totodată, vor fi acțiuni ce vor viza și digitalizarea procesului educațional, prin realizarea unor clase inteligente care vor ușura procesul de educare și formare. Aceste clase inteligente vor fi adaptate și în funcție de competențele digitale ale elevilor, și vor utiliza resurse digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback.

Cum se derulează proiectul

Managerul proiectului, Silvia Romașcanu, a precizat că se dorește îmbunătățirea climatului școlar și digitalizarea procesului educațional la nivelul școlii.

„Ne dorim totodată îmbunătățirea climatului școlar și digitalizarea procesului educațional la nivelul Școlii Gimnaziale «Costache Antoniu» Țigănași prin amenajarea a trei clase inteligente, creșterea calității actului educațional, îmbunătățirea proceselor de predare -învățare-evaluare și dezvoltarea de competențe digitale prin facilitarea accesului a 23 de cadre didactice la activități de formare autorizate în domeniul digitalizarii, consolidarea relației elevi – părinți – școală prin implicarea, până în anul 2025, a cel puțin 30% dintre părinții din grupul țintă în activități de educație parentală și consiliere”, declară Silvia Romașcanu.

Aceste proiect vine să compenseze lipsurile cu care se confruntă învățământul și elevii din Țigănași, care nu se prezintă într-o situație foarte bună. Dintr-un total de 207 elevi de gimnaziu, 184 prezintă rezultate scăzute la învățătură, iar 31 au o prezență scăzută la școală. Necesitatea implementării acestui proiect vine din situația nu tocmai favorabilă a elevilor, care se confruntă cu dificultăți la nivel școlar, educațional, social și financiar.

Copiii care vor beneficia de proiect ai vârste cuprinse între 11 și 16 ani, iar lor li se vor alătura și 36 de părinți. Din activitățile proiectului vor face parte  și ceilalți elevi, părinți, cadre didactice, membrii comunității locale,  parteneri educaționali.

Astfel că, prin implementarea acestui proiect ce urmărește prevenirea abandonului școlar, se vor aduce beneficii asupra situației școlare a elevilor și a viitorului acestora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
14 decembrie 2024
14 decembrie 2024