În cadrul proiectului Erasmus+ “Colaborare inter-curriculară pentru îmbunătățirea abilităților financiare ale elevilor folosind jocuri” -FINGO, elevii Liceului Tehnologic Special “Vasile Pavelcu” Iași vor avea șansa să cunoască mai multe povești de succes în domeniul economiei. Proiectul dorește să includă educația financiară a elevilor în activitățile extra-curriculare
La Liceul Tehnologic Special “Vasile Pavelcu” Iași are loc un proiect menit să introducă educația financiară a elevilor cu dizabilități ca activitate extra-curriculară. Proiectul este unul internațional, iar liceul ieșean are parteneri din Lituania, Spania, Italia, Cipru și Turcia. Elevii vor cunoaște mai multe povești de succes din domeniul economie.
Educația financiară a elevilor cu dizabilități prin intermediul jocurilor
Grupul țintă al proiectului sunt cadrele didactice și elevii cu deficiențe de auz și alte dizabilități. Această categorie de elevi are nevoie de abordări diferite de învățare, mai creative, mai vizuale, mai experiențiale și orientate spre practică.
Astfel prin intermediul jocurilor interactive și a prezentărilor mai puțin teoretice și mai mult îndreptate spre poveste, participanții vor putea înțelege mai ușor anumite detalii legate de anumiți factori din domeniul economiei.
“Au fost prezentate și discutate situația produselor proiectului PR1, PR2 «Financial literacy skills using games» privind curriculumul adaptat pentru educație financiară și conținuturile acestuia, modificări necesare, traducerea și stabilirea modalității de lucru pentru PR3 privind realizarea materialului «Best practices and stories collection of successful personal financial management for special needs students». Colecția de povești va include exemple variate ale unor cazuri de succes în domeniu, cu un puternic impact motivațional pentru cititori, inclusiv pentru elevii cu dizabilități. Cursul va fi pilotat local și internațional în luna septembrie. Materialele finale rezultate și traduse în limba națională a fiecărui partener, dar și în engleză vor fi disponibile ca resursă deschisă pentru oricine este interesat”, transmit reprezentanții proiectului FINGO.
Obiectivele proiectului
FINGO este un proiect prin care se dorește crearea de cunoștințe, abilități și instrumente utile prin dezvoltarea celor mai bune practici și prezentarea pentru aproximativ 12.000 de elevi a colecției de povești de management financiar personal de succes, ateliere și ghiduri pentru expoziții de fotografii pentru financiar și abilități antreprenoriale de bază bazate pe tehnici de simulare a cazurilor reale în 24 de luni.
Un obiectiv important ar fi și creșterea gradului de conștientizare, creșterea competențelor și echiparea a 10.000 de profesori și educatori din școlile de învățământ special și mixte, oferindu-le o metodologie creativă, eficientă, transversală, bazată pe joc în abilitățile de alfabetizare financiară constând într-un pachet de instruire – curriculum și materiale de instruire, bune practici și colecție de povești despre management financiar personal de succes.
“Principalul grup țintă pentru activitățile locale va fi profesorii și studenții, inclusiv participanții cu mai puține oportunități – cu venituri mici și probleme economice, sociale din România, Lituania, Turcia, Italia, Cipru, Spania , dificultăți de sănătate, minorități etnice și naționale, elevi din familiile refugiaților și altor nou-veniți, din zone urbane și rurale defavorizate. Școlile partenerilor iar organizațiile îi vor ajuta în diferite moduri pentru a face parte din acest proiect”, transmit reprezentanții proiectului.
Educația financiară a elevilor cu dizabilități prin intermediul jocurilor este un alt mod prin care cei ce se conectează mai greu la modalitățile clasice de învățare, pot înțelege mai clar factori teoretici din domeniu.