Inspectoratul Școlar Județean Iași, ca instituție acreditată Erasmus – educație școlară, formează un număr de 30 de profesori, în context transnațional. Acesta are ca scop crearea unor echipe didactice care pot cataliza acțiuni și dinamiza colective, pot fi creatori de viitor, pot crea proiecte în care să se evidențieze abordările moderne în toate etapele de organizare a activităților: planificare, implementare, comunicare. Anul acesta, în consorțiu au fost incluse 8 unități de învățământ, urmând ca anual să poată fi cooptați alți 30 de profesori din 7-8 unități de învățământ ieșene
Până pe 30.11.2022, Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași coordonează proiectul Erasmus+ KA1 „Educație școlară – Consorțiu local pentru educație de calitate – 2021”. În cadrul acestuia, 30 de profesori din județ vor participa la cursuri de formare în context transnațional, în cadrul consorțiului local pentru educație de calitate, inițiat de ISJ. Anul acesta, în consorțiu au fost incluse 8 unități de învățâmânt, urmând ca anual, în baza statutului de instituție acreditată Erasmus+, Inspectoratul Școlar Județean să poată coopta alți 30 de profesori din 7-8 unități de învățământ.
Proiectul are un buget de 65.400 de euro și este alocat activităților de formare, în perioada ianuarie-mai 2022, a 26 de profesori din cele 7 școli selectate. Este vorba despre: Școala Gimnazială „Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Gimnazială Costuleni, Școala Gimnazială Nr. 1 Costești, Școala Gimnazială Ciortești, Școala Gimnazială Strunga, Școala Profesională Brăești, Școala Profesională Mogoșești – alături de 2 profesori de la Centrul Județean de Excelență Iași și 2 inspectori școlari. Aceștia participă la 6 cursuri cu teme diverse: „Competențele digitale” (Spania), „Leadership și management” (Spania), „Antreprenoriat” (Italia), „Educație timpurie” (Italia), „Bullying” (Croația), „Elevi supradotați” (Olanda).
Proiectul are ca scop crearea unor echipe didactice care pot cataliza acțiuni și dinamiza colective
Proiectul are ca scop crearea unor echipe didactice care pot cataliza acțiuni și dinamiza colective, pot fi creatori de viitor, pot crea proiecte în care să se evidențieze abordările moderne în toate etapele de organizare a activităților: planificare, implementare, comunicare. Obiectivele specifice sunt reconfigurarea proiectării didactice în școlile din consorțiu prin îmbunătățirea competențelor digitale și de predare asistată de tehnologie, dezvoltarea competențelor de management și leadership prin participarea la cursuri privind conducerea modernă a școlii, crearea unor medii de învățare incluzive și sustenabile în școlile din consorțiu prin dezvoltarea mentalității și comportamentului antreprenorial, reconfigurarea parteneriatului educațional între copii – familii – grădiniță – comunitate prin aplicarea de tehnici moderne în educația timpurie, reducerea anuală cu 5 la sută a cazurilor de (cyber) bullying și mobbing în școlile cu incidență mare (între 10 și 20 la sută) a acestor fenomene.
Rezultatele așteptate în urma participării la cursuri sunt ameliorarea nevoilor identificate prin asumarea de către participanți a rolului de persoană resursă și agent de schimbare
Rezultatele așteptate în urma participării la cursuri sunt ameliorarea nevoilor identificate prin asumarea de către participanți a rolului de persoană resursă și agent de schimbare, crearea a 9 echipe care să genereze schimbarea în instituțiile în care activează, prin transferul practicilor inovatoare. Activitățile propuse pentru directori și profesori, dublate de suportul inspectorilor responsabili (management/ teritorial), îi vor ajuta să devină profesori într-o clasă a viitorului, iar școala se va racorda astfel la dimensiunea europeană a educației, devenind de tip 3i: iNovativă, iNcluzivă, iNternaționalizată.
Prin activitățile proiectului se va reuși conștientizarea importanței utilizării fondurilor programului Erasmus pe termen lung, pentru a ajuta școlile cu capacitate redusă de inițiere și implementare Erasmus+ să genereze noi proiecte și parteneriate. Totodată, se va realiza un kit administrativ ce va include instrumente de monitorizare, de evaluare, de analiză și de comunicare, dar și un kit de formare „Transformări – Ediția 2021”, care va include scenarii de formare, materiale primite la cursuri, filme de la lecții demonstrative și va deveni suport pentru activitățile de transfer și multiplicare a cunoștințelor dobândite în stagiile de formare. Materialele astfel realizate vor fi publicate pe site-ul ISJ Iași la secțiunea RED (Resurse Educaționale Deschise).