Prima pagină » Local » Programul de transport județean din Iași, o bătaie de joc la adresa călătorilor. Florin Bocai: „CJ Iași a făcut un studiu de oportunitate”

Programul de transport județean din Iași, o bătaie de joc la adresa călătorilor. Florin Bocai: „CJ Iași a făcut un studiu de oportunitate”

19 dec. 2022, 02:00, 4 ,
Adnana Gafton în Local

Programul de transport public județean din Iași a fost acționat în judecată de către operatorii de servicii de transport. Nu au fost respectate prevederile legale în întocmirea studiilor privind traseele practicate, capacitatea necesară a mijloacelor de transport în comun și nici nu există un studiu de trafic real. Nu s-a ținut cont de opiniile transportatorilor și nici de istoricul real al grupelor de trasee ce au fost practicate mai bine de 20 de ani de către operatorii de servicii de transport. Procedura de licitație este suspendată până la pronunțarea unei decizii definitive a instanței

Transportatorii din județul Iași sunt nemulțumiți de programul de transport județean ce urmează să fie operat în perioada 2023-2028. Lipsa unui studiu real al traficului a condus la acționarea în instanță a Consiliului Județean (CJ) Iași. În data de 16 decembrie 2022, transportatorii au obținut pronunțarea definitivă a acțiunii de suspendare a HCJ 259/2022. Licitația pentru cele 11 loturi privind transportul județean este momentan suspendată. Dacă procesul va fi câștigat de către operatorii de servicii de transport persoane, procedura va fi reluată în anul 2023. Transportatorii sunt nemulțumiți de toate prevederile cuprinse în prezenta hotărâre a CJ Iași și speră că instanța le va oferi câștig de cauză.

persoane in fata unui autocar

Transportatorii din județ se află în proces cu CJ Iași

Marius Danga in costum negru si cravata albastra in fata unui microfon

Transportatorii sunt obligați să crească capacitatea mijloacelor de transport în comun

Programul de transport județean aduce nemulțumiri majore în rândul transportatorilor. Cele 25 de firme au acționat în instanță CJ Iași. Nemulțumirile fac referire la gruparea haotică a traseelor, eliminarea stațiilor pentru călători, neefectuarea unui studiu de trafic și creșterea nejustificată a capacității mijloacelor de transport în comun.

„Opiniile și sugestiile noastre nu au fost luate în calcul. S-au făcut grupele de trasee după cum au vrut cei din CJ Iași. Au modificat traseele fără să știe realitatea. De unde știu ei ce traseu se pretează pentru un mijloc de transport. Au modificat totul fără acordul operatorilor și nu au făcut un studiu real. Eu cred că va fi un război lung”, precizează Daniel Petrache, patronul unei firme de transport.

Gheorghe Voion, patronal unei alte firme de transport persoane, precizează că nemulțumirile sunt foarte multe și că totul a fost gândit haotic. Studiul a fost făcut în baza unor telefoane și nu reprezintă realitatea.

„Instanța s-a pronunțat definitiv și a admis recursul pentru că inițial, la tribunal, ne-a fost respinsă acțiunea de suspendare prin care am cerut să se suspende HCJ 259/2022, astfel încât să nu se aplice efectele acestei hotărâri referitoare la programul de transport județean pentru perioada 2023-2028. Acest program a fost făcut ca din burtă.

Nu a avut la bază un studiu de trafic, nici un studiu de specialitate, așa cum prevede legea. Consiliul Județean Iași a făcut un studiu de oportunitate, din birou, pe două pagini și bineînțeles că este superficial. Ei nu au analizat corect cerința de transport, s-au bazat pe câteva adrese ale unor primării”, precizează avocatul Florin Bocai.

Florin Bocai sta jos imbracat in costum gri si tine un mirofon in mana

Florin Bocai reprezintă în instanță 18 companii de transport din județul Iași

Licitația pentru programul de transport județean din Iași este suspendată

ciocan justitie de lemn

Licitația pentru cele 11 loturi de transport este suspendată

Legea nr. 92 din 10 aprilie 2007 stabilește cadrul juridic privind serviciile publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale. Avocatul Florin Bocai precizează că, în cazul CJ Iași, nicio prevedere legală nu a fost luată în calcul.

„O altă problemă este reprezentată de eliminarea autogărilor din Iași. Ce haos s-ar crea, dacă nu s-ar folosi autogările! Călătorii ar fi trimiși la marginea orașului să se urce în microbuze, de pe trotuare. Un alt motiv a fost valoarea nejustificat de mare a contractului. Au făcut haos! Gruparea dezorganizată a traseelor este un alt motiv ce stă la baza nemulțumirilor noastre.

De peste 20 de ani, toți călătorii au folosit un traseu bine stabilit. Este o bătaie de joc la adresa călătorilor! Licitația este suspendată pe SEAP. Toate sunt blocate până se judecă acțiunea în anulare, suspendarea este valabilă până la judecata pe fond a cauzei. În luna martie se va termina acțiunea și, dacă noi câștigăm în anulare, trebuie să se reia de la zero procedura”, a mai adăugat Florin Bocai.

În prezent, operatorii au licențe valabile până la data de 30 iulie 2023. Până la finalul lunii decembrie a acestui an, transportatorii vor obține prelungirea licențelor cu încă un an, conform legii.

Reporterii BZI au solicitat un punct de vedere din lui Petru Focșa, consilier al Biroului Transport al CJ Iași, dar nu a răspuns la telefon.

Comentarii
  • Florin Bocai, care este sotul procuroarei de la Curtea de Apel Iasi, ce interese are?De 20 ani a demarat in forta actiunea celor de la Intertrans sub diverse acoperiri si la fel ceilalti operatori de transport.Acum ce nu va convine, a intervenit CJ si va strica jucaria.

  • Care transportatori? Niste nesimtiti lacomi care isi bat joc de oameni. Preturi uriase, autobuze cu durata de viata expirata si de capacitate insuficienta, murdarie, orare aiurea.

  • Poate e supărat kostelu tablă bam bam că nu îi iese ceva sponsorizări –- pentru conacul din sculeni din tablă ruginită și trebe alte sponsorizări (șpăguțe ) bam bam––

  • mda, e nasol ca cejeul nu-l mai lasa pe patronache sa inghesuie 40 de oameni intr-un microbuz. si e de porc ca cejeul a luat in seama nevoile calatorilor. patronache voia ca cejeul sa faca exact cum ii dicteaza el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
21 decembrie 2024
21 decembrie 2024