Prima pagină » Business în România » Profit de 20 de ori mai mult în 2023 din vânzarea băuturilor răcoritoare și a apelor minerale în România
Profit de 20 de ori mai mult în 2023 din vânzarea băuturilor răcoritoare și a apelor minerale în România

Profit de 20 de ori mai mult în 2023 din vânzarea băuturilor răcoritoare și a apelor minerale în România

29 iul. 2024, 08:54,
în Business în România

Vânzările de băuturi răcoritoare și ape minerale în România a crescut vertiginos în 2023 existând un profit de 20 de ori mai mare decât anul precedent, arată statisticile oficiale. Industria băuturilor răcoritoare și a apelor minerale a înregistrat o creștere semnificativă anul trecut, raportând atât creșteri de două cifre în afaceri, cât și profituri de 20 de ori mai mari.

Romaqua Group, un important jucător din acest sector, a intrat în clubul miliardarilor în lei. Deținută de antreprenori locali, compania a reușit să capitalizeze pe cererea crescută pentru produsele sale, obținând rezultate financiare remarcabile.

Vânzarea de băuturi răcoritoare și ape minerale a general un profit de 20 de ori mai mare

Sistemul Coca-Cola România, compus din Coca‑Cola România (filiala The Coca‑Cola Company) și Coca‑Cola HBC România, care se ocupă de îmbutelierea și distribuția produselor Coca‑Cola în România, a raportat o cifră de afaceri cumulată de peste 3,5 miliarde de lei, cu o creștere de 7,9% comparativ cu anul precedent, în condițiile unei rate medii a inflației de 10,4%.

În octombrie 2023, la deschiderea unei unități de decontaminare a fulgilor de PET în fabrica din Ploiești, o investiție unică în România de 55 milioane de lei, dintre care 17,5 milioane de lei au fost sprijinite prin ajutor de stat, Jovan Radosavljevic, General Manager al Coca-Cola HBC România, a discutat despre provocările cu care se confruntă Sistemul Coca-Cola la nivel local.

În ceea ce privește profitabilitatea, Coca-Cola HBC a raportat un profit net de 432 milioane de lei, marcând o creștere de 9,4%. Coca-Cola România a înregistrat, la rândul său, o creștere impresionantă a profitului de 75,5%, ajungând la 34,6 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 88,5 milioane de lei.

Profit spectaculos realizat de PepsiCo România

Totuși, cea mai spectaculoasă creștere a profitului net a fost înregistrată de Quadrant-Amroq Beverages SRL, compania care gestionează divizia de băuturi PepsiCo în România. Conform datelor Ministerului de Finanțe, profitul net al producătorului, care operează o fabrică la Dragomirești, a ajuns în 2023 la 90,5 milioane de lei, de 21 de ori mai mare față de anul anterior. Aceasta a avut loc în contextul unei creșteri a cifrei de afaceri cu 21,7%, ajungând la 1,9 miliarde de lei.

PepsiCo, un jucător de top în industria alimentară și a băuturilor, a investit anul trecut 13 milioane de dolari pentru a instala o linie de producție automatizată de ultimă generație în fabrica sa de băuturi răcoritoare din Dragomirești. Aceasta are capacitatea de a produce aproximativ 1 milion de sticle pe zi.

Următorul competitor pe piața băuturilor răcoritoare, după cifra de afaceri, este Maspex România, parte a grupului polonez Maspex, cea mai mare companie privată din industria alimentară din Polonia și una dintre cele mai mari din Europa Centrală și de Est.

Această companie produce în fabricile din Vălenii de Munte și Vatra Dornei branduri precum Tedi și Tymbark, Bucovina, dar și snackuri (Salatini) și paste (Arnos). În 2023, Maspex România a raportat o cifră de afaceri de peste 1,1 miliarde de lei, în creștere cu 12,5% față de anul precedent, și un profit net de 153,6 milioane de lei, reprezentând o creștere de 34,5% comparativ cu anul anterior. Așadar, profit de 20 de ori mai mult în 2023 din vânzarea băuturilor răcoritoare și a apelor minerale în România, semn că piața internă de profil are un potențial uriaș.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *