Prima pagină » Eveniment-Social » Profesorul universitar Antonio Momoc a lansat la Iași a doua ediție a cărții „Comunicare 2.0”

Profesorul universitar Antonio Momoc a lansat la Iași a doua ediție a cărții „Comunicare 2.0”

08 nov. 2024, 02:00,
Georgiana TURCU în Eveniment-Social

Lansare de carte la Iași. Profesorul Antonio Momoc de la Universitatea din București a împărtășit cu publicul ieșean ediția a doua, cu același nume, a cărții „Comunicare 2.0”, la numai 10 ani de la prima publicare. Evenimentul a reunit profesori universitari, studenți și alți iubitori de cărți, dar și pe cei preocupați de digital.

Profesorul Antonio Momoc a lansat a doua ediție a cărții „Comunicare 2.0”

Conf. univ. dr. Antonio Momoc de la Universitatea București, în vârstă de 46 de ani, este cunoscut pentru activitatea sa în domeniul comunicării, dar și pentru faptul că a acordat o atenție semnificativă tehnologiilor emergente și comunicarea digitală media. Datorită experienței sale în ceea ce ține de mediul digital și comunicarea media, profesorul Antonio Momoc a aprofundat acest subiect în prima ediție a cărții „Comunicare 2.0”, publicată în anul 2014.

Primul volum s-a concentrat pe comunicarea din perspectiva rolului pe care tehnologiile de ultimă oră, denumite new media, le au asupra propagării discursului politic și nu numai. Prima ediție a fost creată în scopul adresării specialiștilor și studenților de la științe politice și comunicare, dar și pentru toți cei care vor să afle despre modalitățile în care publicul și politicienii, în special, se pot folosi de diversele instrumente puse la dispoziție de comunicarea online.

Antonio Momoc, interesat de New Media, participare și populism

Cât despre cel de-al doilea volum, acesta a fost conceput ca manual pentru studenți, autorul concentrându-se pe diverse zone din comunicarea digitală, precum: comunicarea politică online, comunicarea prin platformele social media în jurnalism, comunicarea online și democrația, dar și comunicarea și marketingul de gherilă.

„Aș vrea să vă spun fără falsă modestie că din punctul meu de vedere această carte chiar este un manual. De fapt, ideea a venit exact în felul ăsta, acum 10 ani în urmă, când propunerea editurii a fost aceea de a lansa o serie în care să fie explicate concepte, termeni, idei fundamentale din științele sociale. Ea a pornit ca un manual adresat studenților la Jurnalism și Comunicare, din zona științelor sociale, științelor comunicării, marketingului, relațiilor publice, publicității și media. În același timp, ea este o carte și de popularizare, chiar dacă păstrează o rigurozitate academică. În același timp, încerc să păstrez și o manieră cât mai accesibilă acestei idei care circulă”, a declarat conf. Univ. dr. Antonio Momoc.

Mai mulți profesori universitari l-au susținut pe autor

Profesori universitari din cadrul Universității „Alexandru Ioan-Cuza” din Iași, și anume Camelia Grădinaru, Gheorghe Ilie Fârte, și George Bondor, dar și Aurelian Giugăl de la Universitatea din București, l-au susținut pe Antonio Momoc împărtășind, de asemenea, diferite opinii în privința lucrării.

„M-a incitat lucrarea! Și prin claritatea ei, dar, aș spune, mai ales prin faptul că, începând să citesc și notându-mi gânduri filosofice libere în urma lecturii, mi-am dat seama după câteva pagini că notițele mele personale erau aproape la fel de largi precum numărul de pagini citite”, a susținut George Bondor, prof. univ. dr. George Bondor din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Un alt profesor universitar a mai susținut:

„Cartea domnului profesor Antonio Momoc este departe de a fi o narațiune eterică. Dimpotrivă, folosind foarte mult realism, discernământ și un foarte bine calibrat simț critic, profesorul Antonio Momoc ne prezintă o variantă realistă a comunicării în era digitală, fără a se feri de latura gri sau întunecată a acesteia, reușind cu succes să evite atât tehno-pesimismul, cât și tehno-optimismul. Prin urmare, cred că este o întreprindere lăudabilă astăzi, de care avem foarte mare nevoie”, a povestit lect. univ. dr. Camelia Grădinaru, din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

Lansarea de carte a celei de-a doua ediții „Comunicare 2.0” a profesorului Antonio Momoc, la Iași, a fost mult așteptată atât de studenți, cât și de profesori, dar și de oamenii interesați de subiectul legat de problemele comunității social media, conceptele fundamentale pentru a înțelege lumea în care trăim și dezinformarea în campaniile electorale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`